Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Har store poteter liggende som jeg tenkte skulle bli til deilig potetmos i dag. Men jeg føler jeg gjentar meg selv når det gjelder hva jeg skal servere potetmosen til og spør derfor etter forslag. Ikke pølser av noe slag!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 du kan lage noe så norskt som kjøttboller, potetmos,rosenkål med brun saus!! det er skikkelig godt! i kjøttbollene blander du svinekjøttdeig og vanlig kjøttdeig, egg, fløte, kavring,litt ost salt og pepper.. også har du i brunost,fløte og tyttebær syltetøy i sause posen.. blir jo fort mange boller, men er fine å fryse eller ha på brødskiva!! potetmos og fiskepinner? du kan jo egentlig ha det meste til potetmos..
Gjest Gitte Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg liker best potetmos med hjemmelagede kjøttboller og avokadosalat. Avokadosalaten består av ruccola, basilikum, avokado, salt, pepper, balsamico, litt olje, tomat og gjerne pinjekjerner. Beste salaten jeg vet om!! :-D
Rioja Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 (endret) Kyllingfilet? Eller legg potetmos, løk i skiver og seifilet i lag i en ildfast form, dryss ost over og stek i stekeovn. Vi bruker også kalkunfalukorv til potetmos. Skjæres i skiver og stekes i stekepanne. Endret 21. august 2008 av Rioja
blåmeisa Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Du kan og steike kjøttdeig og grønnsaker og gratinere alt sammen med potetmos og ost på toppen!
Irmiel Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Litt sent nå kanskje, men dette er mat for mons: http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=15113
thapara Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Du kan og steike kjøttdeig og grønnsaker og gratinere alt sammen med potetmos og ost på toppen! Nam!
eriksen Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Nam! Potetmos er veldig godt tilbehør til bakt/stekt torsk! Gjerne med litt ost i potetmosen, og ikke minst gressløk i!
Gjest cybergirl Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Baconbiter, litt løk og eplebiter som stekes i panne er veldig godt til potetmos.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Du kan og steike kjøttdeig og grønnsaker og gratinere alt sammen med potetmos og ost på toppen! Det er kjempegodt (og det samme som cottage pie), og kan varieres med f eks lammekjøtt eller annet reint kjøtt i stedet for kjøttdeig - eller med bønner. Jeg har lagd det med gulrøtter, løk, champignon, hakket tomat, tomatpuré, timian og kjøttdeig, og hjemmelagd potetmos med melk, et egg, hakket persille, calamataoliven, hvitløk og soltørket tomat. Det er jo bare å skifte ut krydder, kjøtt og ostetype etter smak og hva man har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå