Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 10-åringen min skal få pass ettersom vi skal ut å reise. Har rota bort fødselsattesten hennes, finner kun dåpsattesten. I tillegg har jeg jo fødselsnr. hennes utenom. Holder dette som legitimasjon?
Honey Bee Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Slik som jeg har forstått det er det kun foreldrene som må legitimere seg for at barna skal få pass.Hvis ikke er nok en dåpsattest mer enn bra nok
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Da jeg skulle anskaffe pass til mine 3 barn så hadde jeg med mitt pass og barnas fødselsattest.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 du kan jo bare få tak i ny fødelsattest. Ligningskontoret tror jeg du tar kontakt med. Er fort gjort. Vi har nettopp ordnet med pass og hadde med fødselsattest.
Puserjenta Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Hva må jeg ha med hvis jeg skal søke om pass til barna? Barnet (må selv være til stede). Dette gjelder også spedbarn Ett passbilde av barnet. Det stilles spesielle krav til passbildet Egen gyldig legitimasjon Fullmakt fra den andre forelderen Gyldig legitimasjon eller kopi av dette fra den andre forelderen Penger til passgebyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå