Gå til innhold

Bryllupsgave til søsken...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Skal i bryllup til søsteren min snart, lurer litt på hvor mye som er "vanlig" å gi? Må man opp i 2000 -4000 siden det er søsken, eller mer?

Mia.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, til vårt bryllup fikk vi fra min søster, hennes samboer og to barn en gave som var verdt 1200 kroner.

Og av min svoger fikk vi en gave som var verdt... tja, rundt tusenlappen (kommer an på hvor den er kjøpt).

Så jeg tror ikke du trenger å gi 4000 for at hun skal bli glad :)

Skrevet

Vi gir for ca 1000 kr til søsken, og det syns vi er bra nok.

Skrevet

Tror det er individuelt hva som er vanlig her... spørs selvsagt hvor god råd man har også... når vi gifter oss neste år er min søster student, jeg forventer derfor selvsagt ikke noen stor, dyr gave av henne, men jeg personlig ville gitt for 1500-2000 til søsken (dette ville også vært fra samboer)... men er nok individuelt hva som er "rett" her som sagt :)

Skrevet

Dette er som flere sier meget individuelt da. Hvor god råd har man, hvor nære er man sine søsken, hva er vanlig i familien etc.

Jeg antar jeg ville gitt gave for kanskje 1500-2000 dersom en av brødrene mine skulle gifte seg. Dette ville også inkludert fra min samboer.

Skrevet

Vi kjøpte en gave for 1400,- og lagde kortet selv, vi er begge studenter. Vi gav mer en brudens søsken, som brukte rundt 700kr, selv om de ikke er studenter. Så det er veldig individuelt! Tror nok brudeparet bare er glad for at dere vil dele denne dagen med dem :) Så kjøp gave etter egen evne vil jeg si!

Skrevet

Det sies at man skal gi gave som tilsvarer ca kuvertpris; dette holdt vi oss il også når min søøster giftet seg. (Mest fordi jeg var usikker på hva som var vanlig/riktig, og det var greit å forholde seg til...)

Vi ga da en gave til ca kr 1000,- (samboer og jeg) - i tillegg kjøpte vi gave fra barna (som også var bedt i bryllupet), så det kom vel opp i ca 1500,- til sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...