Gjest ny hageeier Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Hei. har fått en sommerfuglbusk i gave men er usikker på hvordan jord den trenger og hvor den bør plantes. Hadde tenkt å plante den rett i nærheten av et furutre men her er jo jorden sur. Kan noen hjelpe meg ??
Hu i Svingen Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Hei. har fått en sommerfuglbusk i gave men er usikker på hvordan jord den trenger og hvor den bør plantes. Hadde tenkt å plante den rett i nærheten av et furutre men her er jo jorden sur. Kan noen hjelpe meg ?? Den vil ha det lunt men samtidig tørt om vinteren for ikke å fryse ned. Det er altså lurt å legge noe regntett nærmest stammen over vinteren. God drenering / ikke for tung jord er også viktig. Når det gjelder sur/kalkholdig jord er jeg ikke helt sikker, men den trives i relativt kalkholdig jord her hos meg. Du kan jo kalke litt i nærheten av den (ikke rett på)? Kos deg med sommerfuglene, det er en genial plante sånn sett selv om den ser litt rar ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå