Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg er for tiden helt blakk. Har 42 kr. å leve på i 1 uke. Hadde forventet penger i fra Lånekassen i disse dager, men søknaden min er enda ikke ferdigbehandlet. Har tatt flere mnd. Hva gjør jeg? Går det an å ta opp et raskt lån i banken, eller få seg et kredittkort (Mastcard feks.) rimelig kjapt? Å låne av kjente er i dette tilfelle uaktuelt.
Alison Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Har du ikke mastercard fra før, er nok ikke det en aktuell løsning. Du må da først søke på det og så må det produseres. Da går det fort minst en uke. Forbrukslån kan være en løsning. Da kan du kanskje klare å få det etter 24 timer, men dette er et dyrt lån som bør tilbakebetales så fort som mulig for å unngå for mye renter.
Silmarill Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg er for tiden helt blakk. Har 42 kr. å leve på i 1 uke. Hadde forventet penger i fra Lånekassen i disse dager, men søknaden min er enda ikke ferdigbehandlet. Har tatt flere mnd. Hva gjør jeg? Går det an å ta opp et raskt lån i banken, eller få seg et kredittkort (Mastcard feks.) rimelig kjapt? Å låne av kjente er i dette tilfelle uaktuelt. Er det ikke i slike tilfeller man kan ty til sosialkontoret da? http://www.nav.no/87469.cms
Rosalie Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Får ikke støtte fra Sosialkontoret når man er student. Gjør som brutter'n (og jeg gjorde i hin hårde dager): Skaff deg kontokreditt slik at du overlever, om enn nøkternt, til studielånet kommer inn. Bruttern har 15.000 i kontokreditt fram til 1. oktober - da må han være i pluss på kontoen igjen.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Jeg er ikke trådstarter men venter på studielån.Kan jeg søke om kontokreditt selvom jeg ikke har fått bekreftet studielånet?Har ingen annen inntekt.Hvor søker jeg?
Rosalie Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Jeg er ikke trådstarter men venter på studielån.Kan jeg søke om kontokreditt selvom jeg ikke har fått bekreftet studielånet?Har ingen annen inntekt.Hvor søker jeg? Kontokreditt får du på den vanlige forbrukskontoen din i banken din. Så ring banken din og hør. Har du ikke noen negativ betalingshistorikk burde det gå greit i boks.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Jeg er for tiden helt blakk. Har 42 kr. å leve på i 1 uke. Hadde forventet penger i fra Lånekassen i disse dager, men søknaden min er enda ikke ferdigbehandlet. Har tatt flere mnd. Hva gjør jeg? Går det an å ta opp et raskt lån i banken, eller få seg et kredittkort (Mastcard feks.) rimelig kjapt? Å låne av kjente er i dette tilfelle uaktuelt. Dersom du verken har faste regninger den kommende uken eller barn, så klarer du deg fint på 42 kroner på en uke. Kjøp brød eller poteter eller noe for dem, og ellers spiser du det som måtte finnes i kjøleskap, fryser og av hermetikk. Fritidsaktivteter er å gå på tur, være sammen med venner, lese bøker eller se tv. Null problem:)
Suzy Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Dersom du verken har faste regninger den kommende uken eller barn, så klarer du deg fint på 42 kroner på en uke. Kjøp brød eller poteter eller noe for dem, og ellers spiser du det som måtte finnes i kjøleskap, fryser og av hermetikk. Fritidsaktivteter er å gå på tur, være sammen med venner, lese bøker eller se tv. Null problem:) Denne støtter jeg! Det går helt fint å greie seg på ca ittno noen få dager.
Jane F. Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Må bare si at har man med lånekassen å gjøre kan det godt hende at det tar lengre tid enn en uke. Ettersom søknaden ikke er ferdigbehandlet kommer det til å ta tid. Etter at søknaden er ferdig sendes gjeldsbrevet til skolen og du må signere det og sende det tilbake. Bare dette er 4 dager hver vei om du sender det før kl 3-4 den dagen det kommer. så må du vente i noen dager til de åpner det og så får du beskjed om å vente i 2-3 virkedager, og havner det da en helg i mellom har du 4-5 dager å vente på pengene. Så det kunne være lurt med en nødløsning. Føler med deg TS. Lånekassen er noe dritt på dette viset.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 (endret) ... Endret 18. oktober 2009 av Lamia Lenis
Rosalind Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Går det an å få penger av sosialen når man har fått avslag på søknaden om studielån da? Jeg har blitt forsinket i studiene pga sykdom, og fikk derfor avslag av Lånekassa... Har sendt inn klage med legeerklæring, men har fått beskjed om at det kan ta mange uker før de har tid til i det hele tatt å se på den. Så nå skal jeg spørre banken om å få økt kreditt, men det er ikke verdens beste løsning siden jeg ikke aner når eller om jeg får penger. What to do?? Jobbe? Aetat har jobber på dagen, det samme har mange vikarbyråer. Dags, -ukes og månedsoppdrag.
Rosalie Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Man får ikke penger på sosialen dersom man har fått avslag på studielån.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 21. august 2008 #13 Skrevet 21. august 2008 (endret) ... Endret 18. oktober 2009 av Lamia Lenis
covergrl Skrevet 21. august 2008 #14 Skrevet 21. august 2008 Jeg jobber så mye som jeg har tid til, og det er ikke så mye, fordi jeg studerer? Lønna rekker ikke til regningene. du får ikke hjelp fra sosialkontoret når du går skole.. og jeg vil anbefale deg at du ikke tar opp kontokreditt, da du ikke vet om du får penger.. jeg har vært i samme situasjon, og det ble løst på følgende måte: min far kontaket banken og tok opp et lån på 40000 i mitt navn som han kausjonerte for. desse 40000 ble satt inn på en sperret konto, og det ble overført 5000 pr mnd til min privatkonto. banken gikk også med på en avtale om at frem til jeg var ferdig på skole skulle jeg kun betale på rentene,og det var jo ikke mange kronene.. jeg vil anbefale deg å gjøre det samme.. få tak i en kausjonist og gå sammen i banken å spør om de kan ordne deg en slik avtale.. lykke til :D
Gjest Lamia Lenis Skrevet 21. august 2008 #15 Skrevet 21. august 2008 (endret) ... Endret 18. oktober 2009 av Lamia Lenis
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #16 Skrevet 21. august 2008 jeg har nylig ferdig som student, og det jeg gjorde når det var ekstra vanskelig, gikk inn på nettbanken min og søkte om student mastercard. fikk svar på dagen og pengene ble umiddelbart tilgjengelige på en konto i nettbanken (selvom det tar noen dager før man får kortet og slikt) så får man pengene med engang. dette er da en forutsettning at du har student konto, beregnet for studenter. jeg vil heller ha litt ekstra med lån og leve litt fattig i studietiden enn å hoppe av pga man ikke kan leve som andre med fulle jobber. etter 3 år som student, er jeg virkelig glad for at jeg fullførte! å hoppe av studiene, er en lettvint løsning som du garantert vil angre på senere i livet!
Gjest Lamia Lenis Skrevet 21. august 2008 #17 Skrevet 21. august 2008 (endret) ... Endret 18. oktober 2009 av Lamia Lenis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå