Gjest magen :) Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg er en jente på 1.69 meter som veier 63 kilo. Jeg er en forholdsvis slank jente, men jeg sliter litt med ekstra flesk på magen. Jeg har slanke bein og liten rumpe, derfor føler jeg at magen blir fremtredende. Jeg føler meg ofte oppblåst. Er veldig glad i brød, pasta osv, så mulig det gjør meg oppblåst? Drikker også mye lettbrus. Har begynt med kjapp gange som trening og sykler litt per uke. Og jeg skal bli flink til å ta sit-ups. Har et mål om 100 per dag, samt kompensere med litt trening av rygg. Er det noe som kan hjelpe meg på vei? Er fornøyd med alt unntatt magen! Kutter gjerne ut noe i matveien og legger gjerne til noe annet som kan hjelpe meg!!! Takk for svar. PS. Hvor mange situps bør man ta per dag for at det skal hjelpe meg? Og når vil det evt vise seg?
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 (endret) Kutt ned på brus, brød, pasta som du nevner og erstatt det med gode protein- og fettkilder som fisk, egg, fugl og vilt feks. Mindre oppblåst og bedre fettforbrenning Øk intensiteten på treningen din gradvis og erstatt situpsen med : Sexy mage Mere sexy mage Endret 20. august 2008 av Fjøsnisse42
Gjest Gl@mB@be Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Jeg har akkurat samme problem! 170 cm høy og 63 kg. Slank - men har for mye mage =/ Skal ned til 60 kg, samt begynne ordentlig med styrketrening for å se om dette kan redusere og stramme opp. Men når vekta viste et lavere tall for noen år siden hadde jeg fortsatt dette mageproblemet
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 1. Å trene situps og andre mageøvelser bygger opp/styrker magemusklene. De gjør ikke midjen smalere. Du kan gjøre situps til du blir blå uten at det gjør det slankere. Dessuten reduserer du effekten av øvelsen ved å trene den hver dag, siden kroppen trenger et par dager for å restitueres. 2. Punktslanking er fysisk umulig. Den eneste måten å få smalere midje på er å slanke seg på vanlig måte, dvs bli generelt tynnere. Og det gjør du vet å forbruke flere kalorier enn du inntar.
Gjest Glør Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 1. Å trene situps og andre mageøvelser bygger opp/styrker magemusklene. De gjør ikke midjen smalere. Poenget er vel ikke å bli så mye smalere, men å stramme opp. Og har man for slappe magemuskler vil det henge mere, fordi man ikke har noen muskler som holder magen på plass. I tillegg får man bedre holdning av å trene mage/rygg, og når man retter seg opp blir ikke magen like tydelig.
Gjest Magica de Spell Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Poenget er vel ikke å bli så mye smalere, men å stramme opp. Og har man for slappe magemuskler vil det henge mere, fordi man ikke har noen muskler som holder magen på plass. I tillegg får man bedre holdning av å trene mage/rygg, og når man retter seg opp blir ikke magen like tydelig. Det er selvfølgelig viktig å trene mage og rygg for holdningens og styrkens del. Men magetrening vil aldri alene gi deg vaskebrett, og hvor du forbrenner fett når du trener mage er stort sett genetisk bestemt. Har man fett man vil ha bort, enten det er på magen, rompa eller armene, må man ligge i kaloriunderskudd; tren mer og/eller spis mindre.
Gjest Sisu Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Kutt ned på brus, brød, pasta som du nevner og erstatt det med gode protein- og fettkilder som fisk, egg, fugl og vilt feks. Mindre oppblåst og bedre fettforbrenning Akkurat det jeg skulle til å skrive... Dessuten er vel skikkelig kondistrening bra for å forbrenne fett... Kun situps hjelper ikke.
Gjest Bolledeig Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Det beste for å forbrenne fett er faktisk styrketrening, fordi det forbrenner fett både mens man trener, men også når man ikke trener, og øker forbrenningen i tillegg.
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Det beste for å forbrenne fett er faktisk styrketrening, fordi det forbrenner fett både mens man trener, men også når man ikke trener, og øker forbrenningen i tillegg. Nei styrketrening er ikke den mest effektive forbrenneren(fort gjort å google seg til det), men mere muskler gir en litt høyere hvileforbrenning og er et fint supplement for god helse i bein, sene og muskelstruktur. En god kardioøkt brenner vel 2-3 ganger så mye som en styrkeøkt av samme varighet.
Gjest Snart 42 Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Vel... - hvis du orker at det gjør litt vondt, prøv gerilja kardio. Men da bør du ikke være helt utrent før du starter. Dette er tøft og hardt, men skal i følge mange gi svært gode - og raske - resultater, bl.a. på magefettet. Ellers kan du kutte ned på sukker og raske karbohydrater - dette er ikke godt stoff for mager som er større enn vi ønsker. Men så må vi ikke glemme at det er naturlig for oss jenter å ha litt rund mage da... Det er egentlig ikke naturlig for oss å være helt flate.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Akkurat det jeg skulle til å skrive... Dessuten er vel skikkelig kondistrening bra for å forbrenne fett... Kun situps hjelper ikke. Ingenting hjelper, hvis du har gener for magepolstring. Jeg er sylslank, spiser nesten aldri junk, løper 5 mil i uka, trener styrke og yoga 3-5 timer i uka, og mageflesket har jeg hatt hele livet og uansett hva jeg gjør så holder det stand. Etter 30-40 år har jeg innsett at det ikke blir borte før jeg dør.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Poenget er vel ikke å bli så mye smalere, men å stramme opp. Og har man for slappe magemuskler vil det henge mere, fordi man ikke har noen muskler som holder magen på plass. I tillegg får man bedre holdning av å trene mage/rygg, og når man retter seg opp blir ikke magen like tydelig. Fettet sitter utenpå musklene, så du vil ikke få noen merkbar "korsetteffekt" av å trene sit ups... Sit ups er forøvrig ikke spesielt bra som holdningsøvelse heller, siden man så og si kun trener de rette magemusklene. Øvelser som "planke" ol, hvor man aktiverer både rygg, mage og støttemusklatur, er langt mer hensiktsmessig og effektivt. Dessuten, å "stramme opp" betyr i praksis å bygge muskler. Men dersom man ikke gjør noe med fettprosenten, vil man ikke føles særlig mye strammere, uansett hvor mye styrke man trener. OG, som det ble nevnt lengre oppe her: Hvis formålet med treningen er å få merkbare resultater, gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å trene de samme musklene hver dag. Kroppen MÅ ha minst et par dager på seg for å få bygget opp musklene igjen. "Jo mer, jo bedre" er ikke en regel som bør anvendes på trening.
Gjest Bolledeig Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Nei styrketrening er ikke den mest effektive forbrenneren(fort gjort å google seg til det), men mere muskler gir en litt høyere hvileforbrenning og er et fint supplement for god helse i bein, sene og muskelstruktur. En god kardioøkt brenner vel 2-3 ganger så mye som en styrkeøkt av samme varighet. Ikke per økt nei, men på sikt. Det går faktisk an å gå ganske bra ned i fettprosent med kun tung styrketrening, det at man må ha kardio for å forbrenne fett er en innbitt myte. I tillegg virker tung styrketrening ofte apetittdempende, på samme måte som hard kardio eller intervalltrening, mens mellomintensitetskardio faktisk bare stimulerer apetitten. Forøvrig er det unaturlig for jenter å ha helt flate mager, og magene vi sammenlikner oss med er ofte tomme for mat og superdeffet og gjerne også ikke så rent lite photoshoppet
Sans Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 Fettet sitter utenpå musklene, så du vil ikke få noen merkbar "korsetteffekt" av å trene sit ups... Sit ups er forøvrig ikke spesielt bra som holdningsøvelse heller, siden man så og si kun trener de rette magemusklene. Øvelser som "planke" ol, hvor man aktiverer både rygg, mage og støttemusklatur, er langt mer hensiktsmessig og effektivt. Planke kan være en vanskelig øvelse å få til. Denne er lettere: Sitt på rumpa med knærne opp. Tilt bekkenet slik at halebeinet kommer i gulvet; det du egentlig gjør er å stramme magemusklene. Løft beina fra gulvet, og len deg bakover. Du må nå bruke magen til å holde deg oppe. Da trener du effektivt også de skrå, dype magemusklene, som har langt mer å si for holdningen enn de rette magemusklene.
Gjest Peachbud Skrevet 23. august 2008 #15 Skrevet 23. august 2008 Forøvrig er det unaturlig for jenter å ha helt flate mager, og magene vi sammenlikner oss med er ofte tomme for mat og superdeffet og gjerne også ikke så rent lite photoshoppet Jeg synes jeg ser en del flate mager rundt meg, jeg. Da snakker jeg ikke om på reklameplakater, men på vanlige jenter rundt meg. Har flere venninner med flate mager.
Gjest Snart 42 Skrevet 23. august 2008 #16 Skrevet 23. august 2008 Jeg synes jeg ser en del flate mager rundt meg, jeg. Da snakker jeg ikke om på reklameplakater, men på vanlige jenter rundt meg. Har flere venninner med flate mager. Jepp - de finnes! Men jeg vedder en hundrings på at du ser mange flere med litt runde mager! Også mange av de som er slanke - eller regelrett tynne.
Gjest Bolledeig Skrevet 24. august 2008 #17 Skrevet 24. august 2008 Jeg tenkte først og fremst på superrippede mager, men bare på meg selv har jeg både kul på magen og flat mage, alt etter som hva jeg har spist og liknende. Så det varierer veldig. Jeg ler litt av alle de kjendisdamene som er gravide så fort de har spist en litt større middag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå