Gjest Wolfmoon Skrevet 23. august 2008 #22 Skrevet 23. august 2008 Jeg ser tvert i mot på det som svært viktig å oppfylle dødssyke personers siste ønske. Men ikke for enhver pris. Dette med sex blir merkelig dersom man ellers ikke ville ha hatt sex med vedkommende, så nei, uaktuelt med sex. Bortsett fra det med sex, ville jeg ha strukket meg langt i å oppfylle siste ønsker, som f.eks. at personen ville se solnedgang et spesielt sted, og andre opplevelser. Nå har mitt syn selvfølgelig sammenheng med at jeg mener man må leve hver eneste dag til det fulleste, og regner med at hvis man gjør det så har man neppe spesielle ønsker for den siste tiden man har igjen hvis man blir dødssyk. Eventuelt annet enn å tilbringe tid med sine nærmeste. I tillegg ser jeg heller ikke på døden som siste slutt.
Supramundane Skrevet 24. august 2008 #23 Skrevet 24. august 2008 Nei. Jeg ville ikke en gang vurdert det.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #24 Skrevet 24. august 2008 Nå har mitt syn selvfølgelig sammenheng med at jeg mener man må leve hver eneste dag til det fulleste, og regner med at hvis man gjør det så har man neppe spesielle ønsker for den siste tiden man har igjen hvis man blir dødssyk. Eventuelt annet enn å tilbringe tid med sine nærmeste. I tillegg ser jeg heller ikke på døden som siste slutt. På tross av at du mener dette, utelukker jo ikke det at du kan ha medlidenhet med personen. Selv om den som skal dø har levd hver dag til det fulleste, utelkukker heller ikke det at personen likevel har noen siste ønsker. Jeeezz...
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. august 2008 #25 Skrevet 24. august 2008 På tross av at du mener dette, utelukker jo ikke det at du kan ha medlidenhet med personen. Selv om den som skal dø har levd hver dag til det fulleste, utelkukker heller ikke det at personen likevel har noen siste ønsker. Jeeezz... Selvfølgelig kan personen ha noen siste ønsker, men jeg tillegger ikke disse ønskene større viktighet enn ønsker andre måtte ha. Disse andre kan jo forsåvidt også like godt dø i morgen. Så ønsker jeg hadde følt det naturlig å oppfylle uansett, hadde jeg selvfølgelig ikke hatt noe problem med å oppfylle hos den døende. Men jeg hadde ikke strukket meg spesielt langt, og spesielt ikke utover mine grenser, bare fordi personen er døende.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #26 Skrevet 24. august 2008 Selvfølgelig kan personen ha noen siste ønsker, men jeg tillegger ikke disse ønskene større viktighet enn ønsker andre måtte ha. Disse andre kan jo forsåvidt også like godt dø i morgen. Så ønsker jeg hadde følt det naturlig å oppfylle uansett, hadde jeg selvfølgelig ikke hatt noe problem med å oppfylle hos den døende. Men jeg hadde ikke strukket meg spesielt langt, og spesielt ikke utover mine grenser, bare fordi personen er døende. "Bare fordi personen er døende..." jeg forstår at folk ikke går utover sine grenser, men du uttaler deg ganske kaldt og kjølig. Min tro om du gjorde det dersom en person du kjente faktisk lå på dødsleiet.
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. august 2008 #27 Skrevet 24. august 2008 Det var en skrivemåte, hva skulle jeg ellers kalle det? Og nei, jeg er ikke i den situasjonen akkurat nå, men har vært det tidligere. Da opplevde jeg faktisk at personen som var døende ønsket å ha meg der, nettopp fordi jeg ikke var overveldet av sorg allerede før personen var død. Med meg kunne vedkommende faktisk snakke om døden, noe mange av de andre pårørende ikke taklet. Men nå skal det selvsagt sies at vedkommende kjente meg godt nok til å ikke stille krav til meg som h*n visste jeg ikke kunne oppfylle, og h*n brukte aldri det at h*n var døende som argument mot meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå