Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg har en barndomsvenninne som jeg mistet kontakten med for mange år siden. Takket være Facebook opprettet vi kontakt igjen for halvannet år siden, og vi sendte hverandre en del meldinger der (oppdatering av livene våre osv). Jeg syntes det var superkoselig å ta opp kontakten igjen, det var hun som først skrev at hun hadde tenkt mye på meg osv osv. En av de bra tingene med Facebook er at man slipper å holde kontakten gjevnt og trutt, men har hverandre der (på vennelisten) når man plutselig har noe å fortelle. Vi har ikke sendt så mange meldinger den siste tiden (noe som er nokså forståelig når vi ikke deler hverdagen sammen, bor på samme sted eller har felles venner.) Hun bor altså på en annen kant av landet, et sted hvor jeg har familie, og jeg kunne godt tenkt meg å truffet henne en eller annen gang det passet seg slik. Men nå oppdaget jeg at hun har slettet meg som venn. Jeg føler meg skikkelig såret egentlig, og sitter igjen som et spørsmålstegn. Hva er så ille med å ha meg på vennelisten sin, liksom? (Hun er fortsatt på FB og har mange venner på listen sin.) Jeg vet at hun ikke er sur på meg, eller har noen annen god grunn til å fjerne meg derfra sånn helt uten videre. Det eneste logiske jeg kan tenke meg er at nå som hun på en måte har fått "oppdatering" om livet mitt, er det plutselig ikke interessant å holde kontakten, eller at hun ikke vil at jeg skal vite så mye om livet hennes, men selv det forstår jeg liksom ikke helt. Jeg synes uansett det er fryktelig leit. Og jeg føler meg som sagt såret. Bør jeg gjøre noe, eller bare la det ligge? Jeg tror ikke jeg tør å konfrontere henne med det, det blir litt teit.. Men jeg ble litt trist faktisk...
Paladin Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Kanskje hun følte at du ikke var så interessert i å snakke med henne om dere sjelden kommuniserte? Kanskje hun så deg veldig sjelden online på Facebook og trodde hadde sluttet der? Eller kanskje hun ble sur for noe uten at du vet hva? Kanskje du ble slettet ved en feiltakelse etter en opprydning av listen og hun er for flau til å spørre om å opprette kontakten igjen? Det er mange forskjellige grunner som kan være årsaken til at hun har slettet deg fra vennelisten. Jeg brukte tidligere programmer som MSN, ICQ og Yahoo. Hvis jeg fikk kontakt med noen og ikke så dem online på månedsvis og aldri fikk meldinger fra dem så kunne jeg bare slette kontakten uten å tenke mer på det. Jeg liker å ha kontaktlisten min ikke altfor lang og av og til rydder jeg opp i inaktive kontakter og de går i søpla. Det gjør jeg uten å nevne det fordi kontakten har jo vist at vedkommende ikke er så interessert i kommunikasjon med meg fordi jeg aldri ser vedkommende online. Så jeg ville ikke spekulert i hvorfor hun har slettet seg fra vennelisten. Det er mange mulige svar og det er ikke sikkert at hun har gjort det fordi hun har noe mot deg. Du kan sikkert sende en melding til henne slik du gjorde FØR dere satte hverandre på vennelisten og si hei og at du lurer på hvordan det går.
topsy Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 ikke sikkert hun har slettet deg. Jeg ble borte fra min datters venneliste. jeg spurte selvsagt om hun hadde slettet meg og hvis det var en grunn til at hun ikke ønsket meg der lenger så var det helt greit. Men fikk ikke det helt til å stemme, for det er ikke ett sånt forhold vi har. Hun ble irritert for hun hadde ikke slettet meg. Når hun da gikk inn på facebook merket hun at det var flere av vennene hennes som hadde "forsvunnet" Hun måtte sende nye invitasjoner md forklaring om at de hadde blitt borte fra listen hennes. Kanskje noe sånt kan ha hendt med hennes liste også?
Humleblomst Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Kan du ikke sende henne en mail og spørre om det er en grunn til at du ikke er på vennelisten hennes? Hvis dere allikevel ikke har noe med hverandre å gjøre ellers har du jo ikke noe å tape på å gjøre det..?
Gjest TS Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Takk for svar: Selvfølgelig kan det være tusenvis av årsaker til at hun forsvant fra vennelisten, kanskje har det skjedd en feil, kanskje det er gjort bevisst. Det får jeg ikke svar på (med mindre jeg spør ..). Det var jeg som sist gav "livsstegn" til henne, så det er i hvert fall ikke jeg som brøt kontakten. Jeg bør nok kanskje slutte å tenke så mye over det, men det er så trist. Jeg kommer nok ikke til å sende henne en melding, det vil virke litt rart synes jeg. Vi er voksne mennesker begge to, og vi har faktisk aldri kranglet eller noe sånt. Ei heller har en av oss hvert "innpåsliten" på den andre. Vi har delt interesser og kjent hverandres familier. Det er kanskje derfor jeg synes det hele er så tragi-trist.
Alice Ayres Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Jeg blir like oppgitt hver gang jeg leser sånne innlegg. Det er jo ikke noe nytt at misforståelser oppstår, og takket være flere måter å omgåes på vil det være duket for desto flere måter å misforstå ting på. Vi vet jo alle at internett og tjenestene som tilbys der langt fra er ufeilbarlige? Skriver under på de som sier at du bør ta kontakt og gjøre henne obs på at du ikke er på vennelisten hennes lengre. Ikke på en konfrontal måte, men mer som at det sikkert beror på en glipp.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Det er ganske mye tull på FB innimellom med folk som mister venner, får venner, legger til venner, legger til profil ting, legger inn wall innlegg, legger inn statuser o.s.v.
Humleblomst Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Har du tenkt på at hun kanskje sitter og føler akkurat det samme som deg? "Hvorfor slettet hun meg fra facebook? Har jeg gjort noe galt?" Jeg ville lagt henne til som venn en gang til, og avviser hun deg vet du at hun ikke vil ha kontakt med deg.
Yin Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Istedenfor å plage deg selv med å lure på dette så spør. Det er ikke så vanskelig å sende en melding og spørre hvordan det går, uten å konfrontere henne med at hun har slettet deg som venn. Du kan antakelig tolke en god del ut ifra svaret, iallfall om hun er sur, og i tilfelle finner du ut for hva.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Jeg slettet en gammel klassevenninne fra FB jeg også. Vi var vel aldri venninner på skolen, men det var ikke grunnen. Grunnen var ganske enkelt det at hun var så aktiv der at hver gang jeg skulle logge meg inn hadde jeg tusenvis av requests eller lignende fra henne. det var bare utrolig irriterende, så jeg slettet henne. No biggie. Kanskje litt annerledes når dere faktisk hadde litt kontakt, min "venn" og jeg aldri hadde.
Xtra_lilje Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Hun kan jo ha slettet seg fra hele facebook også...
Gjest Gjest_mann23_* Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Det er ikke alle som vil ha 500 "venner" på listen. Det hender jeg sletter folk på min liste som jeg ikke har kontakt med. Hvorfor skal jeg feks. ha "Lise", som jeg møtte en gang for lenge siden på et vors og aldri har sett siden, på listen min? Litt kjedelig når hun poster 70 bilder til dagen, blir bare masse vas på framsiden.
Jade Skrevet 21. august 2008 #13 Skrevet 21. august 2008 Har du masse applikasjoner? Kanskje hun er lei av at Newsfeeden blir oversvømt av nyheter om hvem som har kjøpt hvem. Eller kanskje du sender masse invites?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå