Gjest Teigen Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Har kjøpt en gammel hytte fra 1800 tallet. Da hytten er veldig dårlig har vi valgt å bygge ny hytte. Da tomten har en fantastisk utsikt har vi valgt å bygge med store side vinduer (altså i moderne stil). Har mange flotte gamle ting fra gammelhytten. Vurderer nå om jeg skal holde den moderne stilen i nyhytten, eller bruke en del av de gamle tingene og ta hensyn til dette når jeg velger interiør til hytten. Tenkte da og holde alt i hvit, og bruke det gamle som en kontrast til det nye. Har noen en mening om dette. Vil dette bli blanding av stiler som ikke passer sammen.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Moderne og gammelt kan fungere sammen det. Men det spørs jo hva slags stilarter det moderne og det gamle er i da. F.eks: Moderne minimalisme krasjer jo litt med gotisk stil, ikke sant. Selv ville jeg nok forsøkt å laget hytten i mest mulig gammeldags stil. Synes hytter er koseligst når de har denne gamle, nostalgiske hyttesjarmen.
Serenity88 Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Hva med et moderne kjøkken, men med et gammelt bord og gamle stoler? Jeg er veldig glad i blande nytt med gammelt, synes det kan bli utrolig fint!
Gjest Bond Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 (endret) Jeg synes personlig at det er ganske kult å blande veldig moderne med veldig gammelt, men det er jo da avhengig av å få blandingen 'riktig'. /ed: grammatikk Endret 20. august 2008 av mrs_bond
Gjest Helen Parr Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Jeg synes blanding av stiler og kontraster ofte kan bli veldig vellykket. Gamle møbler i bondestil kan passe godt sammen med moderne og nytt. Skal dere ha panel på veggene? Skal den i såfall males? Dessuten er det mye som kan betegnes som moderne uten at det er helt minimalistisk. Demp ned den stramme stilen i det nye, og det går fint an å mikse det med gammelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå