Gå til innhold

FARGETIPS TIL KJØKKEN!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

HAR LYST TIL Å MALE KJØKKENINNREDNINGEN MIN OG SKIFTE UT DEN STYGGE HVITE BENKPLATA.

MEN JEG ER LITT I TVIL OM HVA SOM KAN BLI STILIG......

RESTEN AV INNVENTARET GÅR I STÅL,SVART OG HAR GLASSBORD PÅ KJØKKENET. ER DET NOEN SOM HAR ET TIPS OM HVA JEG SKAL GJØRE? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser innredningen ut nå da?

Materialer?

Farger?

VeggFarge?

IKEA har rimelige benkeplater og ofte er det nok å bytte ut benkeplate og håndtak for at kjøkkenet skal bli nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

DET ER SÅNN VANLIG KJEDELIG HVIT KJ.INNREDNIG. HELT GLATT.UTEN SPEIL.

VEGGENE HAR JEG NETTOPP MALT I EN HVIT FARGE,PANEL.

TENKTE NÅ AT JEG SKULLE MALE INNREDNINGEN OG SKIFTE UT BENKPLATA ETTERPÅ. JEG SKAL HA DØRHÅNDTAKENE I STÅL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dørene er i melamin, så må du bruke en slags heftgrunn før du maler.

Det kan jo bli ganske tøft med en blank maling i en frisk farge, ettersom veggene er lyse. Men det kommer vel an på om rommet er stort eller lite. Kremgult er også fint.

Gå en tur til kjøkkenleverandørene og se på utstillingen. Finner du noe som du synes er pent, så spør gjerne hva fargen heter (mange maler etter ønske). Lat som du skal kjøpe nytt kjøkken, så får du god service :blunke: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen sier jeg - ta med fargeprøver hjem og studer forskjellige farger, i forskjellig lys. Husk at de små prøvene lyver - fargen blir litt mørkere på en større flate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stein istedet for fliser og benkplate er også råstilig!!

Jepp, men det koster også 20 ganger så mye.

Se om du får tak i prøvebokser meg maling. Mal pappplater på størrelse med kjøkkeninnredningens dører og fest dem på. Da ser du hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jepp, men det koster også 20 ganger så mye.

Se om du får tak i prøvebokser meg maling. Mal pappplater på størrelse med kjøkkeninnredningens dører og fest dem på. Da ser du hvordan det blir.

Eller mal direkte på gråpapir på rull! Enkelt og greitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...