Gå til innhold

Blande lyse og mørke møbler......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det se rart ut om man blander lyse og mørke møbler.

Har lyst på en mørk spisestue (noe ala Amadeus - for de som vet hva det er), og lurer på om fremskapet kan være hvitt eller om det også børe være mørkt. er litt redd for at før mye mørkt blir "tungt" - og hvit spisestue har jeg ikke lyst på :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia jeg syntes IKKE du skal blande vil se fryktlig rotet ut.Blir ikke for mye mørkt om du har alle møblene i mørkt men fint med lyse vegger da!Jeg har mørke møbler i stue, kjøkken men lyse på bad og soverom så syntes det går ann å ha forsjellige møbler i forsjellige rom for jeg liker begge deler.Har bestemt meg at jeg vil ha hvit i stua også men blir dyrt om man skal bytte alt på en gang.Det er min mening men lykke til!

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg ville nok forsøkt å holde meg til en type materialer på møbler. Jeg har gjort det i hele huset, fordi jeg ønsker et helhetlig uttrykk.

Skrevet

tror det hadde vært litt tøft jeg, hvis du er på jakt etter noe litt orginalt! hatt et helt mørkt bord, og så et helt lyst framskap, hadde skapt en variasjon tenkt faktisk selv på å mixe svart og hvitt, men det blir kanskje litt anderledes når de her helt svart/hvitt, men indeviduell smak er jo det som er inn i tiden!! lykke til

Skrevet

Jeg syntes fint at du kan blande mørkt treverk med hvitmalte møbler. Å blande en helt lys tresort som bjørk med mørkt tre er jeg ikke så begeistret for.

Skrevet

Det er vel dette spisebordet du tenker på?

Her er det samme i hvitt.

Vi har noen møbler fra Amadeus i stua og har akkurat bestilt vitrineskap i samme serie. Jeg ville ikke ha blandet de lyse og de mørke møblene. Jeg vil anbefale deg å holde deg til enten lyse eller mørke møbler, men du må selv avgjøre hva du ønsker. Hvis du mener at du vil trives best ved å blande lyse og mørke møbler, ja da gjør du det.

Skrevet

Det går fint å blande! Det er jo helt i tråd med sort-hvitt-moten på møbelfronten. Alt i samme tre/farge synes jeg blir altfor matchende, det er bra å bryte litt og tørre å blande. Du kan jo f.eks heller matche med mørkt salongbord eller stereobenk.

Men er enig i at det ikke blir like fint med lyst tre, bør nok helst være hvitt. Eller eik kan kanskje gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...