Titti72 Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg har en kolonne (rad R), som skal ganges med 1,2 (dette har jeg satt inn i kolonne S). Altså det er ikke hele rad R som skal regnes sammen, kun R1 med 1,2 og R2 med 1,2 og R3 med 1,2 osv. Alle tallene i rad R er for det meste ulike. Jeg klarer å få regnet ut en linje riktig, men ikke neste, og neste, osv. Jeg har skrevet: =$R$2*B2 (på linje 1 står det overskrifter på kolonnene). Jeg har prøvd å droppe tallene for linjenr., men får da opp formelfeilboksen. Hva skal jeg skrive for at hver eneste av de 900 linjene nedover skal ganges opp med cellen ved siden av. Håper noen skjønner hva jeg prøver å forklare, og kan hjelpe meg. Kjenne jeg begynner å bli stresset nå!
mayomai Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Hei! Hvis jeg forstod problemet riktig: Hvis du har tallene i kolonne R: Bruk f.eks. kolonne S til å beregne resultatene: I celle S2: =R2*1,2 Kopier (dra) denne formelen ned gjennom alle de 900 linjene. F.eks. i linje 342 vil formelen da (i celle S342) være =R342*1,2. Håper dette er til hjelp!
Titti72 Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2008 Jeg fikk det ikke til første gangen, hverken med eller uten $-tegnet. Men så!!!! Når jeg satte inn = forran : =R2*1,2 Da kunne jeg dra høyre hjørne nedover og alle ble regnet ut!!! Tusen tusen takk! Du er en dyktig engel. Håper du tåler et problem til...... Nå er summene (dette gjelder penger) f.eks. 12,48,- og 129,85,- Jeg skal ha dem rundet oppover til nærmeste krone. Altså 13,- og 130,- Vet du om det er mulig?
Titti72 Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 Trenger ikke hjelp. Jeg klarte det selv!
mayomai Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Godt jobba! Lykke til med hva det enn er du holder på med!
Titti72 Skrevet 21. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2008 Tusen takk. Jeg har aldri lært Excel, så jeg var på gyngende grunn i går. Men med fantastisk rask, og lettforklart, hjelp fra deg, så gikk det så det suste! Skulle gjerne gitt deg en bukett blomster, men har bare denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå