Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

vi skal snart ha dåp og jeg lurer på om det er normalt å skrive ned i en bok hva gjestene gir til dåpsbarnet?

Hvordan oppbevarer dere forresten dåpsgavne? Legger dere det i plastikkposer o.l for å bevare fargen eller slik at man slipper å pusse så ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å vite hvem som ga hva når man skal takke, i alle fall.

Dessuten kjenner jeg til at folk lager "dåpsbøker" med alt av minner. Så kan man si "den fikk du av tanten til pappa" og "den skjeen ga onkel Tor deg" osv. Men dette er vel noe hver familie velger.

Sølvtøy o.l. er det vel lurt å oppbevare slik sølvtøy oppbevares? Det er jo ikke alt som trenger å stå fremme, for å si det mildt...

Skrevet

Hadde jo ikke tenkt å ha det stående fremme da, lurer bare på hvordan folk oppbevarer det for å holde det best mulig.

Skrevet
Hadde jo ikke tenkt å ha det stående fremme da, lurer bare på hvordan folk oppbevarer det for å holde det best mulig.

Sølv som ikke er i daglig bruk bør oppbevares i luft-tette poser av plast - så slipper du den verste pussejobben når det skal brukes. (Sett ikke gummistrikk rundt sølv - det setter merker som er nesten umulig å fjerne).

Skrevet (endret)

Du vil vel notere for å sende takkekort, ellers gjør du som du selv føler. Er det viktig å fortelle barnet det senere, må du så klart gjøre det.

Ellers er ikke dåpsgaver alltid sølv, bare for å ha sagt det.

Det kan være bøker, sengetøy, klær (vi fikk bla en hjemmestrikket dress), bilder - alt hva et lite barn kan ha glede av i årene som kommer. Ikke leker da, kanskje...

Endret av Tusenfryd
Skrevet

Vi skrev ned hva barna våre fikk i gave. Barna mine fikk mest penger. Men det ble noen smykkeskrin, en vugge, hoppedisse, smykker osv. Så vi har ikke gjemt unna noe, alt står fram :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...