Gå til innhold

Singel jentes betraktninger rundt ex

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Er noen mnd siden jeg gikk fra min samboer gjennom flere år.

Jeg tror det var det rette valget. Likevel surrer det tanker i hodet mitt som jeg føler jeg må få ut.

Jeg savner han ikke. Har ikke gjort det i det hele tatt. Jeg lurer ikke på noen tidspunkt på hva han driver med. Men jeg plages av og til av dårlig samvittighet. Hva jeg påførte han av problemer med å gå fra han. Jeg syns rett og slett synd på han.

Vi var veldig ulike i hvordan vi ville disponere tiden vår. Vi lot det gå for langt med krangling og ting som ble sagt. Hakking på hverandre i hverdagen.

Jeg følte vi begge prøvde å forandre den andre til noe vi ikke var...

Jeg hadde til slutt ingen følelser igjen for exen. Men jeg er jo gla i han, men elsker han ikke, tror jeg...

Jeg får likevel et stikk i magen om jeg plutselig kommer på noen gode minner...

Jeg er vel egentlig litt på jakt etter å vite om dette er normale tanker, eller om jeg rett og slett øsnker han tilbake...

Hvordan høres dette her ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest virvelvind

Jeg tror dette er helt normalt. Du er jo veldig glad i ham og dere var tross alt sammen en god stund. Det er ikke rart at det fortsatt stikker litt siden dere helt sikkert har delt mye og vært veldig nær hverandre. Det betyr ikke nødvendigvis at du vil ha ham tilbake, men det vet du vel best selv.

For å ta et eksempel fra mine erfaringer, da jeg slo opp med en eks av meg. Etter bruddet savnet jeg ham mye, men fant etterhvert ut at jeg ikke savnet HAM, jeg bare savnet å ha NOEN. Kanskje det er slik for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest *266

Det er helt normalt og tenke på ex'n når du er singel, for det er et ekte bevis for deg for minner og erfaringer.

De eneste problemene han nå har etter du har gått fra han, er hans egne problemer, skapt oppi hans hode.

Fra det øyeblikket du begynte å tenke tanker der du lurer på "om dette forholdet funker for meg", var det egentlig allerede over.

Det at du allerede har gått fra ham, betyr at du ikke ønsker han tilbake heller, uansett hvor mye logikk han prøver å spre deg med.

Om du vil bli kvitt disse tankene og følelsene, gå ut og møt flere mennesker (andre menn, om du er klar for det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste problemene han nå har etter du har gått fra han, er hans egne problemer, skapt oppi hans hode.

Dette syns jeg var en litt rar ting å si, men det er mulig at jeg misforstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat de samme tankene som deg TS, fremdeles nå 10 mnd etter bruddet :( Det er skikkelig slitsomt, og det hjalp ikke på da eksen kom i dag å fortalte meg at han har planer om å reise ned å krige i midtøsten.. da det ikke ble kone og barn på han kunne han visst likesågodt dø på ærefullt vis :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres ut som normale tanker. Siden dere har opplevd mye sammen er det vanlig at du tenker på ham og det dere delte. Selvfølgelig stikker det litt når man tenker på gode minner og vet at den tiden da dere skapte gode minner sammen er forbi.

Om du virkelig vil ha ham tilbake eller ikke er det bare du som kan svare på. Et spørsmål det er lurt å stille seg selv er: "Elsker jeg ham?" Hvis ikke svaret på det er ja så ville jeg ikke gått tlbake til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det på akkurat samme måte som deg, TS. Da jeg leste det du skrev så ble det så jeg satt og tenkte "oi, det der kunne jeg ordrett skrevet selv"... :)

Og det virker som de andre over her er enig med meg, det er nok ganske vanlig.

Jeg håper eksen min finner seg ei snill dame som han fortjener og som fortjener han... og som blir glad i datteren vår, ikke minst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Herregud, det er som å lese om meg og mitt forhold som nettopp ble slutt etter 6 år. Jeg kunne skrevet det selv. Jeg har også dårlig samvittighet, men har det ellers på samme måte som deg. Men jeg kan jo ikke leve for ham eller bli av sympati... og ikke minst, han kommer over det, til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Dette er helt normale tanker som veldig mange har, helt naturlig etter mange år sammen.

Som andre her nevner kan det være lurt å gå noen ekstra runder med seg selv for å finne ut om det virkelig er han du savner, eller det å ha noen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...