Gå til innhold

enkelte bokstaver på tastaturet har blitt til tall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte bokstaver på tastaturet mitt har blitt gjort om til tall, dvs feks når jeg trykker "M" så kommer det "0" i stedenfor og jeg har kjørt viruskontroll og ikke funnet noe, tatt systemgjenoppretting og enda foreligger feilen.. Noen som kan hjelpe meg?

(er ikke denne pcn jeg skriver på nå altså)

Gjest Grafica
Skrevet

Har du sjekka at tastaturetoppsetter er på riktig språk?

Vet jeg kødda til tastaturet mitt skikkelig engang, det ahdde blitt bytta til rumensk oppsett, om jeg ikke husker feil...

Kontrollpanel->tastatur :)

Skrevet

hm går inn å sjekker der, men får ikke opp noe alternativer på språk altså...

Skrevet

Har du bærbar? Da har du antakeligvis aktivert Num Lock med Fn + Num Lk. Du deaktiverer også ved å taste de samme tastene.

Gjest Magica de Spell
Skrevet

Sannsynligvis har du skrudd på "Num"-funksjonen. Ser du en tast det står "Num" på? Står også ofte "Scr" på den samme tasten, men det varierer fra tastatur til tastatur. Trykk på Num-tasten, det kan løse problemet. (Kan hende du må holde inne en annen tast samtidig; Shift-, Alt Gr- eller Fn-tasten.)

Skrevet

La meg gjette... Du har en bærbar pc, og det står kanskje til og med en liten 0 under M på tastaturet? Det er ikke en feil på maskinen din, det er en funksjon for å gi deg numerisk tastatur selv om du har et vanlig smalt laptoptastatur.

Hos meg (en Lenovo Thinkpad) bytter jeg mellom numerisk funksjon og vanlig funksjon ved å holde inne Fn og trykke på knappen som er merket både ScrLk og NmLk. Sannsynligvis har du noe lignende. Gjerne heter det ikke ScrLk/NmLk hos deg, kanskje er det skrevet helt ut, som Scroll Lock og Num Lock, kanskje bor de to funksjonene på hver sin tast, i så fall er det Num Lock du skal bruke.

Hvis du forteller hvilket merke du har kan det hende jeg kan finne ut nøyaktig hvilke taster som gjelder for deg.

Skrevet

Takk skal dere ha folkens, da virker det igjen;)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Hehe... Dere jenter er så søte. Hva hadde vi gjort uten dere?

• 11 måneder senere...
Gjest Meg :D
Skrevet

Hei :-D

Jeg hadde akkurat samme problemet og blei skikkelig nærvøs, men takket være der funker det igjen, tusen takk ! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...