Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Heisann Er det flere som sliter med dette? Både meg og min søster (hun etter graviditet, jeg etter... ja... "overvektsperiode") har problemer med å bli kvitt magen. Resten av kroppen blir jo mindre, men ikke magen.... Så den ser jo større ut :o( Hadde det ikke vært for at jeg har for mange cm hadde jeg kanskje droppet hele slankingen.... Flere med samme problem? Idéer til løsning?
Sans Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Hmm..... Det er veldig vanskelig å skulle gå ned på ett bestemt sted. Det er ikke sånn kroppen fungerer. Derimot kan det kanskje hjelpe å trene øvelser som bedrer holdningen din. Mange trener kun de rette magemusklene når de trener mage, og glemmer de skrå, dyptliggende muskelne. Disse musklene har svært mye å si for holdningen, og også for utseende på magen - de holder magen flatere også. Spør en treningsveileder hvordan du kan trene holdningen, og spesifikt disse skrå, dyptliggende magemusklene. Kanskje det kan hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 kanskje du bare er konstant oppblåst i magen? er magen din like stor hele tiden liksom? for i teorien er magen ofte der fettet begynner å løsne først...
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Takk for svar begge to! Har prøvd mageøvelser, men føler liksom ikke at de hjelper... men kan jo hende jeg gjør noe feil. Angående holdningen (går ut fra du mener kroppsholdningen?) så har jeg fra barnealder av alltid hatt feil holdning, lutende skuldre, etc. Men de siste årene har jeg prøvd å unngå det da. Jeg har veldig svai i ryggen, har det mye å si? Saken er egentlig den at jeg måler med målebånd, derfor jeg vet magen ikke blir mindre. Den står på stedet hvil, på 100 (!) cm *sukk* Mens resten av kroppen blir mindre. Jeg vet man ikke kan punktslanke :o) De skrå magemusklene, det er dem som blir trent når man tar situps til siden, ikke sant? Altså ikke bare bøyer seg rett opp? For da trener jeg dem :o) Dette med oppblåst mage.... dumt spørsmål, men hvordan vet man egentlig om magen er oppblåst, og at det ikke er fett? Den er konstant, ja.... Men tror jeg skal ta en tur på et treningssenter og spørre om hjelp der da... takk begge to :o)
Sans Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 De skrå magemusklene er ikke så lette å trene med vanlige mageøvelser. Du bør får hjelp av en treningsveileder. Poenget når du er svai i ryggen, er at magen din lett SER større ut (og det vil få deg til å føle deg større, selvfølgelig) pga svaien. Når du trener sånne sit ups som du beskriver, så blir du riktig nok sterker i magen, MEN magemusklene dine forblir like lange. Med svai rygg, tjener du på å korte inn magemusklene dine, slik at du retter ryggen - slik forebygger du ryggplager osv (har veldig svai rygg selv). Altså må du ha mageøvelser som ikke strekker ut magen din, men gjør den kortere, slik at heller ryggen din strekkes, og svaien rettes ut. Ble det veldig kaotisk? Videre vil det ikke se noe bedre ut om du har lutende skuldre. Derfor trenger du f.eks. å trene noe som... la oss si roing (i apparat ) - det trekker skulderbladene dine bakover, og retter opp ryggen din. Det kan også lønne seg å tøye brystmuskulaturen, da du med lutende skuldre lett har for kort muskulatur her - noe som trekker skuldrene forover. Også må du selvfølgelig hele tiden være bevisst holdningen din - etterhvert kommer det automatisk. I tillegg kan det hende det hjelper med lavkarbodiett... Jeg får stor mage av karbohydrater, og den virker konstant stor...
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Du og søstra di er helt sikkert genetisk like når det gjelder hvor fettet legger seg. Hos dere legger det seg da først og fremst på magen, altså epleform. Jeg har hørt at fiber og mat med mye fullkorn kan ha gunstig innvirkning på magefettet, men det er jo sikkert litt individuelt også. Om du blir tynn nok andre steder på kroppen, må jo kroppen begynne å ta av magefettet også... kanskje om du går mye ned og får fjernet magefettet så kan du legge på deg etterpå, kanskje det kommer en annen plass da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå