Gå til innhold

Foreldrene min betaler så og si hele festen. Skriver jeg de som vertskap i innbydelsen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi så heldige at mine foreldre dekker så og si hele festen. De har sagt en sum og vi må prøve å få til festen for den summen. Dvs at den dekker middag m/drikke og et par bonger i baren utenom. Pynt, kaker osv. er vårt eget ansvar. Blir det da riktig å skrive de som vertskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de betaler festen kan det være greit å enten skrive dem som avsender på invitasjonen, eller alternativt både dem og dere....

Skrevet

Du kan jo kanskje høre med dem? Hos oss betaler foreldrene ca halvparten hver av festen, og det ene foreldreparet har påpekt at de vil være på invitasjonen, det andre kunne ikke brydd seg mindre og mener vi gjør som vi selv lyster. Så vi har alle foreldrene på invitasjonen, siden vi ikke egentlig bryr oss selv heller.

Ellers, rent tradisjonelt, er det vel de som betaler som inviterer til bryllup mellom "den og den" (de som gifter seg).

Skrevet

Vi skal forøvrig ikke ha foreldre på invitasjonen, selv om de bidrar me kanskje halvparten... Dette er rett og slett fordi alle våre foreldre er skilt og det ville dermed betydd 4 sett med foreldre i tillegg til oss selv som avsendere -det ville blitt litt voldsomt :sjenert:

Men jeg har registrert på mange invitasjoner jeg har fått at foreldrene enten står alene som avsender eller sammen med brudeparet...

Skrevet
Vi skal forøvrig ikke ha foreldre på invitasjonen, selv om de bidrar me kanskje halvparten... Dette er rett og slett fordi alle våre foreldre er skilt og det ville dermed betydd 4 sett med foreldre i tillegg til oss selv som avsendere -det ville blitt litt voldsomt :sjenert:

"Vi fikk ikke plass til tid og sted, for det var så mange navn som skulle på invitasjonen..." :fnise:

Jeg synes det er mer enn nok med de 6 navnene vi har, er glad vi har store invitasjoner. Men må innrømme at jeg spekulerer i hvordan jeg skal få satt inn alle navnene og få det til å se pent ut. :forvirret:

Skrevet

fra gammelt av, så er det vel brudens forreldre som inviterer til selskap :)

Skrevet

Da min bror og konen hans giftet seg i forfjor stod kun hennes foreldre på invitasjonen - verken min mor eller far hadde blitt spurt eller nevnt, med det resultatet at min mor ble svært lei seg og følte seg oversett. Hun, min bror og jeg har alltid vært svært nær hverandre og å bli utelatt i innbydelsen føltes som et slag i ansiktet.

De betalte da vitterlig for bryllupet alle 4 foreldrene, regner med de betalte endel selv de som giftet seg også fordi det var et overdådig bryllup.

Den gangen jeg gifter meg ville jeg skammet meg over å kun ha med mine foreldre og ikke navnet på min tilkommendes foreldre. Enten alle eller bare brudeparet.

Men så var det bare en av mange ting i rekken før det bryllupet som gjorde både min mor og jeg svært opprørt. Blant annet var det lenge snakk om bordplasseringer, der min samboer holdt på å bli plassert på et annet bord enn meg! Han kjenner jo absolutt ingen. Da jeg hørte det måtte jeg ringe og ordne opp i det selv - de ble svært overrasket begge to og hadde det ikke ordnet seg hadde jeg ikke gått i brullupet, det ville vært dråpen som fikk begeret til å renne over.

Jeg lærte meg i hvertfall hvordan jeg ikke skulle arrangere bryllupet mitt etter å ha opplevd min bror og hustruen sitt. Føler desverre at jeg har fått byttet inn broren min i en jeg knapt kjenner etter at han traff sin kone.

• 2 uker senere...
Gjest Mrs Smith
Skrevet

Jeg synes foreldrene bør stå som vertskapet når de betaler mesteparten. Det gjorde vi under vårt bryllup. Har funnet en side som dekker mye slikt: Tips til bryllup

Skrevet

Våre foreldre betalte for festen, så da skrev vi dem som vertskap.

Synes det var veldig koselig å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...