Gjest Gjest_Berit_* Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Har sønnen min i en barnehage hvor det blir borte mye klær og utstyr. I løpet av 2 år, har det forsvunnet klær for flere tusen kroner og nå begynner jeg å bli mektig lei. Alt er godt merket med navn og telefonnummer, men det hjelper lite Greit at ting kan bli borte i en barnehage med veldig mange barn, men det er da måte på. Har mistet(blitt frastjålet) regndresser, cherrox, bukser, gensere, votter(reima)+++ Så vær så snill foreldre; ikke stjel andre barns klær!!
Sans Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Foreldre slutter ALDRI å sjokkere meg...!!! Dette skjer til stadighet i skolen, men der er det gjerne barna som tar tingene - og foreldrene som unnlater å levere tilbake. Forferdelig. Men i barnehagen??? SÅ UTROLIG FREKT! Da står foreldrene for alt. Og de lurer de ansatte som gjerne følger barnet ut osv... Jeg får vondt av tanken på hva disse barna sitter igjen med av verdier etter endt oppvekst... Snakk om ufornuftig måte å løse hverdagsproblemer på! Fører bare vondt med seg i det lange løp. Stjele fra andres barn... Stjele i det hele tatt. FYSJ og fy!!
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 I sånne tilfeller synes jeg mest synd på de som stjeler. De kan ikke ha det godt...
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Jeg har erfaring med det samme fra skolen. Nye klær som er merket med navn osv, kommer bort. En gang blei det oppdaget at en mor tok "FEIL" jakke fra min guttunge, da jeg ringte for å spørre om hun hadde tatt feil jakke, så hadde hun jo selvsagt ikke det. Snakk om frekt spør du meg. Vi er en familie med ganske dårlig råd, så å kjøpe nytt når noe forsvinner må gå utover andre ting, veldig frustrerende. Så jeg sier det samme: Kjære foreldre, får dere feil klær med dere hjem, vis litt empati å medmenneskelighet, lever tilbake ting som ikke tillhører dere.
Tusenfryd Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Simpelt - utrolig simpelt. Og det må jo synes også, i en barnehage? Man må jo forstå at når barnet ditt kommer med jakker eller annet merket med andres navn... jeg mener... hallo?
thapara Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 I vår barnehage erstatter vi om klærne var merket, gjør de ikke det i din? (må legge til at vi aldri har kommet så langt som å erstatte noe, da foreldre generelt er dårlige på merking, også kommer de gjerne litt flaue noen dager senere med det bortkomne klesplagget som det viste seg lå hos tante/bak sofaen/i bilen++) Men jeg synes i alle fall du burde ta det opp med barnehagen, og høre om det er muligheter for å få erstatning!
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Jeg har mange ganger tenkt på hva foreldrene sier til barna sine når ungene deres bruker klær som er merket med en annen sitt navn. Når barna begynner å bli 4 år og eldre så kan jo mange lese å kjenne igjen bokstavene som er i navnet sitt. Ja da er man virkelig et godt eksempel for ungene sine når man stjeler, å at VOKSNE STJELER FRA BARN.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå