Gjest turist Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Hei! Reiser til Side i Tyrkia på lørdag. Noen som har noen tips om hva vi bør se/gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Hei! Reiser til Side i Tyrkia på lørdag. Noen som har noen tips om hva vi bør se/gjøre? 1. Pass bare på så du ikke blir lurt. Noen vil forsøke seg på det hele tida. 2. Spark alle innpåslitne frekke selgere på leggen. 3. Pass på lyshårede 13-14 jenter, for disse kan fort få ei hånd oppi skrevet hvis foreldrene er litt uoppmerksomme. God tur..
Gjest ts Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 1. Pass bare på så du ikke blir lurt. Noen vil forsøke seg på det hele tida. 2. Spark alle innpåslitne frekke selgere på leggen. 3. Pass på lyshårede 13-14 jenter, for disse kan fort få ei hånd oppi skrevet hvis foreldrene er litt uoppmerksomme. God tur.. Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding - var akkurat dette jeg ønsket meg!
Gjest Snart 42 Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 (endret) Ha nok små sedler/mynter. Butikker etc. har en lei tendens til aldri å ha vekslepenger så du må "dessverre" kjøpe litt ekstra så du kommer opp i en rund sum...... Og følg med på at du får igjen riktig veksel - en 50-lire du ga fra deg blir fort til en 10-lire..... Bruk tyrkiske lire i byen - ikke euro, de gir dårlig kurs. På flyplassen derimot er euro best. Og som nevnt over - ja; de er ute etter å lure deg! Innkasterne utenfor butikker og restauranter er antakelig mer utholdende enn de fleste turister så vær forberedt på MYE mas! Ellers; fint klima og god mat. Side er en liten by. Det som er å se ser du ganske fort (det er ikke så mye å se på der). Hvis dere skal bo på en av de store all inclusive-resortene bor dere trolig litt utenfor byen og da kan dolmuser være et bra transportmiddel (små minibusser som stopper overalt - koster omtrent ingenting). Endret 22. august 2008 av Snart 42
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Heisan! Vi skal til Side om en ca en måned, så om du trådstarter villle skrive et lite reisebrev når du kommer hjem, hadde jeg blitt veldig glad Ha en strålende ferie
Østlandet Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Tror trådstarter må ta hensyn til rådene her. Rett og slett, for ikke å bli så VELDIG lurt. Litt lurt blir man bestandig i dette landet. (som turist) Var som det blir skrevet lenger opp siste gang på en familietur i Tyrkia med 2 unge jenter i følget for få år siden. I Alanya. Et sant mareritt. Ellers er det sol, varme, god mat og enda varmt i sjøen. Men ellers er min mening at det er ei eneste stor turisfelle. Egentlig mener jeg vel at det er et "møkkaland" (unnskyld uttrykket) å være turist i. Måtte bare si det.
Gjest Snart 42 Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Tror trådstarter må ta hensyn til rådene her. Rett og slett, for ikke å bli så VELDIG lurt. Litt lurt blir man bestandig i dette landet. (som turist) Var som det blir skrevet lenger opp siste gang på en familietur i Tyrkia med 2 unge jenter i følget for få år siden. I Alanya. Et sant mareritt. Ellers er det sol, varme, god mat og enda varmt i sjøen. Men ellers er min mening at det er ei eneste stor turisfelle. Egentlig mener jeg vel at det er et "møkkaland" (unnskyld uttrykket) å være turist i. Måtte bare si det. Østlandet og jeg er visst enig om mye i dag... Jeg velger også noe annet enn Tyrkia neste gang.... Men for all del; orker man alt maset og forsøk på lureri 24/7, så er det jo både solrikt og billig der.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Var i Tyrkia for 5 år siden, da var jeg 15 år gammel. Over alt hvor jeg gikk var det tyrkere som prøvde seg, (typisk norsk utseende med lyst langt hår og blå øyne.) Det resulterte i at foreldrene mine ikke tok øynene fra meg ett sekund, mens mine mørkhårede søsken på to og tre år yngre fikk gjøre hva de ville. Med unntak av dette, var turen den beste og mest fantastiske sydenturen jeg har vært på. Helt nydeligt land, mange kjekke mennesker, ting å se osv. Anbefaler sterkt at dere tar en båttur, kjempeherlig å ligge og sole seg på dekk, og ta ett avslappende bad når båten har pause:) Ellers må dere selvfølgelig inn til Alanya noen dager:) Skal selv til Side igjen 2.oktober, og gleder meg som en liten unge:D God tur, og kos deg masse:)
Gjest Gjest_Lille_* Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Heisan! Vi skal til Side om en ca en måned, så om du trådstarter villle skrive et lite reisebrev når du kommer hjem, hadde jeg blitt veldig glad Ha en strålende ferie Tyrkia er ikke så billig som det var engang.....Etter de la om pengene, så har prisene steget. Skal du på utflukter, så ta Tyrkisk selskap fremfor ditt reiseselskap. Du sparer mye penger og det er ikke noe dårligere. Eneste er at det blir på Engelsk. jeg kan anbefale deg en tur til Pamukkale. ellers er det veldig mye kultur i Tyrkia og verdt å få med seg. Så vil jeg anbefale deg en tur På hamman. Tyrkisk bad. Er vel "obligatorisk" når man er i Tyrkia. Så kan jeg anbefale å ta frisøren der. Billig. Både for menn og damer.
Gjest Brabiant Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Hei! Har vært i Tyrkia 5 ganger og ikke opplevd noe problemer. Heller tvert i mot. Mange hyggelige mennesker, nydelig mat og ellers rent og pent. Bor du litt utenfor Side spiser og handler du ofte billigere der enn inne i sentrum. Jeg bruker de første dagene til å se meg omkring i de ulike markedsbutikkene og velger meg en jeg liker klærne/skoene hos og gir meg god tid når jeg handler. Da får jeg både god pris og en hyggelig opplevelse med på kjøpet. Vær forsiktig med kjøp av krydder. Det er ikke strålet som det vi kjøper i Norge og kan bringe med seg smitte. Utflukten vår familie liker best er uten tvil Jeepsafari. Da får dere også sett litt andre deler av området enn bare strender. Ellers så jeg lei av at enkelte på disse sidene hele tiden skal komme med surmaget kritikk av Tyrkia. Det er mange som er veldig fornøyd og trives godt. På de fleste stedene har kommunen de siste årene gjennomført strengere kontroll med selgere som blir for ivrige. Hvis man ikke er åpen for at andre er ulike oss, får man feriere i Norge. Det er også et flott ferieland!
stjerna Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Hei, vi reiste en familie på 5, (jenter på 2, 3 og 5 år). Vi bodde på et nydelig hotell, med flott servering, mat og underholdning. Vi gikk til sentrum for å se på "teateret" fra romertiden og ungene syntes det var spennende. Greit at tyrkerne er "masete", men det legges ikke skjul på i katalogene heller. Prøv heller å vær åpen for en kultur som ikke likner på den "norske", kos dere med spennende mat, moskebesøk, et vell av sko og deilig badevann! Dere får en super tur- vi drar gjerne tilbake! (min mann kjøpte noen t-shorter, men de har alle spjæra under armen, men "du får det du betaler for")
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå