Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstemann fikk jeg på 23-årsdagen min. Andremann kommer 2-3 uker før 25-årsdagen min (om jeg ikke går på overtid). Far er like gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nr en var jeg 19 når jeg ble gravid ,20 når hun ble født.faren var 24

nr to var jeg 20 når jeg ble gravid å 21 når han ble født .faren 25

Skrevet

Jeg er 30, men rekker sannsynligvis å bli 31 før barnet kommer. Mannen er 2 år eldre.

Skrevet (endret)

Jeg trekker ned snittet litt og sier jeg er 23 år og barn nr 2.

Var 18 år da jeg ble gravid med førstemann.

Endret av theamoren
Skrevet
Jeg ble gravid da jeg var 21, hadde fyllt 22 da babyen kom.

Synes 28 år er en høy alder for førstegangsfødende ja... Særlig mtp at kvinnen er på sitt beste rent fruktbarhetsmessig når man er mellom 20 og 25.

kunne vært interessant å sett gjennomsnittsalder for førstegangsfødende som får barn på naturligvis, uten hormonkurer, prøverør osv...

Skrevet

Jeg var 21, 24, 26, 28, 30, 32, 34 og 36. Mannen min er 5 år eldre enn meg.

Skrevet

Jeg ble gravid da jeg var 28 år, og når han/hun kommer i januar har jeg fylt 29.

Akkurat så lang tid det tok før jeg traff han jeg vil ha som pappa, og etablere meg med han. :rødme:

Skrevet

Var 16 år da jeg ble gravid med min første.. 17 da han kom til verden.. Er nå 20 og prøver...

Skrevet

28 år- Perfekt alder: fertil og moden nok!

Skrevet (endret)

27 når den første kom.

33 år når den andre kommer. (Hvis alt går bra!)

Endret av Flax
Skrevet

Jeg har vært 19, 24, 27 og 30. Får nummer fem mens jeg ennå er 36.

Gjest Fru Mæla
Skrevet

Ja, det syns jeg også... De jeg vet om som er gravide/har fått barn er LANGT mye mindre enn det. De fleste er i fra 17 - MAKS 25!

Det er jammen en høy gjennomsnittsalder..
Skrevet

29 her, 30 når ungen blir født. Er vel ung til å være førstegangsfødende i Oslo! :)

Skrevet (endret)

Jeg er 30 år og fyller 31 innen førstemann kommer.

Fertil som bare det, passe moden og veldig glad for at jeg ikke er under 25 når førstemann kommer.

De jeg vet om som har gått på hormonkurer, prøverør osv er 25-28 år og har alltid hatt problemer med mensen/hormoner.

Endret av kiri
Skrevet

Jeg var 24 da jeg ble gravid, og fylte 25 tre dager etter at han kom :)

Skrevet

Jeg var 21 når jeg ble gravid,og 22 når h.n ble født...

Skrevet

Jeg vil IGJEN få minne dere på at det ikke er en god ide å legge ut om "for høy gjennomsnittsalder" og "begynne for sent" til folk. En del sliter nemlig med å bli gravide selv om de begynner i ung alder.

Selv begynte jeg å prøve da jeg var 24 og er nå omsider (jippi!) blitt gravid i en alder av 28.

Jeg har ikke ord for hvor vondt det har gjort meg når folk i en rekke sammenhenger har fortalt meg at det "er bare å sette igang" og at "det begynner å bli på tide nå".

Dette er et personlig og sårbart tema, så trø varsomt.

Ps. Det er forresten ikke alle forunt å møte en mann man vil ha barn med i 20 årene heller.

Skrevet (endret)

Var 27 når jeg ble gravid og er 27 enda.

Sambo ble 27 når jeg gikk gravid.

Endret av Niennah
Skrevet
Jeg ble gravid da jeg var 21, hadde fyllt 22 da babyen kom.

Synes 28 år er en høy alder for førstegangsfødende ja... Særlig mtp at kvinnen er på sitt beste rent fruktbarhetsmessig når man er mellom 20 og 25.

Men hvis man ikke har møtt mannen man vil få barn med tidlig i 20-årene er det vel heller ingen vits i å få barn bare for å være tidlig ute?

Jeg var 6 uker fra 28 da jeg ble mamma, men føler meg faktisk som en ganske ung mamma. Hadde absolutt ingen problemer med å bli gravid.

Skrevet
Men hvis man ikke har møtt mannen man vil få barn med tidlig i 20-årene er det vel heller ingen vits i å få barn bare for å være tidlig ute?

Jeg var 6 uker fra 28 da jeg ble mamma, men føler meg faktisk som en ganske ung mamma. Hadde absolutt ingen problemer med å bli gravid.

Enig! I mitt liv passa det ikke å få barn så tidlig.

Tidlig i 20-årene var ikke jeg klar til å bli mamma. Jeg sa at jeg en gang ville bli mamma. Ikke var jeg sammen med min nåværende kjæreste heller, og ikke hadde jeg begynt på den utdannelsen som jeg nå ble ferdig med før jeg fikk barn. Jeg blir 28 i høst, og jeg føler meg også som en ung mamma.

Å blir gravid var ikke noe problem heller. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...