09.08.2002 Skrevet 12. april 2002 #21 Skrevet 12. april 2002 Jeg vet at jusstudentene på universitetet i Oslo har en forening hvor de driver med enkel fri retthjelp. Jussbussen heter den. http://www.jus.uio.no/jussbuss/ Kontakt disse så kan du sikkert få tips om hvordan du skal gå frem i alle fall. Forstår godt at du sover dårlig om natten. Husker selv hjertebanken jeg hadde før jeg fikk ordnet med et nytt lokale. For all del ikke la dette spise deg opp. Se deg om etter et nytt sted og sørg for å få det skriftelig denne gangen. Men samtidig syns jeg du skal kontakte Jussbussen - det er jo også snakk om prinsipp da! Det skader jo ikke å vite hvilke rettigheter man har i en sånn situasjon! Fortell oss hvordan dette går. Det kan være gode tips å hente i dette for oss andre! Lykke til!1212[ Dette Innlegg er endret av: 09.08.2002 den 2002-04-12 15:07 ]
Flo* Skrevet 12. april 2002 #22 Skrevet 12. april 2002 Har selv jobbet på som administrasjonskonsulent på hotell i mange år og slik måtte vi gjøre det om det oppsto en lignende situasjon : Kunde 2( i deres tilfelle tyskerne ) ville få beskjed om at den/de dagene dere hadde leid hotellet ville de bli innkvartert på et annet sted. De fleste kunder godtok dette uten problem. Skulle aldri falle meg inn å si til et kommende brudepar at nei desverre dere er ikke "gode nok kunder for oss". Hotelleieren bør huske på en meget viktig regel i markedsføring: En fornøyd kunde forteller om deg til 10 andre, en misfornøyd til 100!
Kaia Skrevet 13. april 2002 #23 Skrevet 13. april 2002 Juss Buss i Oslo, Jussformidlingen i Bergen og Jusshjelpa i Tromsø er alle rettshjelpstiltak. Disse tar ikke betalt for tjenestene de utfører. Dersom du ikke bor i noen av disse byene kan du ta kontakt pr tlf. det varierer imidlertid hvor langt de ulike tiltakene går i å svare pr tlf. Tiltakene består av jusstudenter og kan derfor ikke representere i tingretten osv, men de kan derimot ta en sak til forliksrådet. I tillegg har du advokathjelpen som finnes stort sett over alt. Det går an å forsøke, men det kan bli vanskelig uten bevis. Håper det ordner seg. Synd hvis det er mye penger det er snakk om... Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå