Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet

Hei,

...er ikke sikker på om dette er under rett "tråd", men er det noen frisører her?

Jeg er halvt asiatisk og har da typisk asiatisk hår.

Håret blir fort fettete og jeg ender da opp med å vaske håret ofte.

Er det noen som har tips til å få håret mindre fettete?

Mvh

Tina

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Hva med en shampoo for fet hodebunn?

Sexyhair har en fin en.

Skrevet

Rådet fra min frisør var å i det minste sjamponere det 2 ganger hver gang jeg vasker det, for man får ikke ut all guffen med bare 1 runde

Skrevet

Frisør her :)

Anbefaler deg å trappe ned på hårvaskingen. Fet hodebunn kommer som regel av overproduksjon av talg i talgkjertelene i hodebunnen. Talgkjertlene produserer talg for å beskytte hodebunnen fra farer utenfra, men kan løpe løpsk hvis man vasker håret ofte. Spesielt i puberteten. Ellers kan du prøve en sjampo fpr fet hodebunn og skylle håret i så kaldt vann som du bare klarer når du skyller ut sjampoen. Det kalde vannet roer ned talgkjertlene og reduserer produksjonen.

Håper du ble liott klokere :)

Skrevet

Anbefaler deg å trappe ned på hårvaskingen. Fet hodebunn kommer som regel av overproduksjon av talg i talgkjertelene i hodebunnen. Talgkjertlene produserer talg for å beskytte hodebunnen fra farer utenfra, men kan løpe løpsk hvis man vasker håret ofte. Spesielt i puberteten. Ellers kan du prøve en sjampo fpr fet hodebunn og skylle håret i så kaldt vann som du bare klarer når du skyller ut sjampoen. Det kalde vannet roer ned talgkjertlene og reduserer produksjonen.

Enig i å ikke vaske håret for ofte! Har tidligere fått fett hår etter bare et par dager, men etter at jeg begynte å vaske håret kun et par ganger i uka blir ikke håret så fort fett=D Litt "ekkelt" i begynnelsen, men etter hvert vil du sansynligvis merke en stor forskjell!

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du en shampoo å anbefale mot fett hår?

Skrevet

SP regulate shampoo eller Paul Mitchell shampoo two :)

Skrevet

Og å spyle håret i kaldt vann etter å ha vasket det hjelper. :) Jeg var plaget med fett hår en stund tilbake, men etter at jeg trappet ned på vaskingen av håret og begynte å vaske det med kaldt vann etter dusjen, har problemet forsvunnet.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet

Hei,

Takk for tipsene. Skal prøve dei ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...