Gjest Lurer.. Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Vi lurer på å gifte oss neste år, men det viser seg at vi har litt forskjellige meninger angående gjestene. Begge har stor familie (60 - 70 stk med nærmeste familie, tanter og onkler). Jeg vil gjerne innvitere venner, det blir ca 30 stk. Han mener at søskenbarn er mer naturlig å be, og synes derfor at vi må ha med søskenbarn dersom vi skal ha venner (antall søskenbarn (m/følge): 50-60). Det er ikke aktuelt med så stort bryllup grunnet litt trang økonomi. Hva skal vi gjøre da? Kan ikke se for meg et bryllup uten venninnene mine, tror også de hadde blitt skikkelig skuffet over ikke å bli innvitert. Kan jo ha en vennefest, men det blir liksom ikke helt det samme..
flysnuse Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 hos oss har han ganske stor slekt(tanter søskenbarn osv)å der velger vi å bare invitere de av tantene han har kontakt med . vi skal ha venner vi har kontakt med å går sammen med jevnlig .
Solstrålejenta Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Vi har også en uendelig lang gjesteliste om vi skulle invitere alle... Nå ender vi riktignok opp på ganske mange uansett, rundt 120, men da har vi også kuttet noe. Vi har valgt å invitere alle tanter og onkler. Av søskenbarn tar vi kun de som er på vår egen alder og som vi har kontakt med eller har vært i bryllup til selv. Vi inviterer også alle våre nærmeste venner ettersom vi begge synes det er viktigere med venner enn med familie vi ikke ser så ofte... Men som sagt, så har jo vi tatt ganske mye familie også.
angara Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Vi gjør det samme som solstråle over her. Inviterer 120 (og da er det mange vi har måttet kutte ut!). Skulle gjerne invitert flere, men finner ingen passende lokaler. Vi vil heller ha et stort og litt uformelt bryllup, det viktigste for oss er å gi de vi kjenner en god fest. Vi har tenkt å holde utgiftene nede på et minimum (40 000 var grensa, mulig vi må gå opp til 50 000). Vi løser dette ved å ha buffet, noen venninner og tanter tar med en kake, og andre igjen kan vi be om å lage salater. Kjøpe drikke på tax free og slikt, og kutte store utgifter som fotograf (venner tar jo masse bilder) og slikt. kjole fra ebay og så videre Vi gjør det heller slik enn å kutte ned på gjestelista. Og jeg tror det blir bra! Ingen grunn til å la budsjettet stoppe dere, i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå