Gjest musaminni Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 vi er et par. som venter vårt første barn,vi leiger en leilighet ganske sentralt. idag fikk vi beskjed om at vi må flytte innen 3mnd. planen er og kjøpe noe men ikke akkuratt nå så vi må da ut på leiemarkede igjen MEN min mor og har bor i et stort hus på lande med hageleilighet og 2 soverom , de har sagt vi kan få bo der for 3000 i mnd (nå betaler vi 6700) vi hadde jo spart mye penger på dette og kunne spart opp litt til vi skal kjøpe/ barnet kommer. men så er jeg litt i tvil pga jeg er redd det skal bli lite privatliv osv de blander seg oppi event. de er jo ikke personer til og gjøre det men likevel det kan jo skje. Hva ville dere gjort om det var dere? burde vi gjøre det selvom jeg helst ville unngått det? (beklager even. skrivefeil men har skrivevansker) takk for svar
Vera Vinge Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Det kommer jo mye an på forholdet til foreldrene dine og hvordan de bor i forhold til deres jobber osv. Jeg hadde ikke klart det, selv om jeg er veldig glad i mine foreldre og svigerforeldre. Spesielt ikke når man venter en liten en, hvor jeg ser for meg at jeg ville vært sensitiv for "gode" råd. Men om du takler slikt bedre, og til og med ser på det som en trygghet, tenker du gjerne annerledes.
Gjest musaminni Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 det er det jeg er redd for de "gode rådene" og alt mulig. barnet kommer ikke før januar så kan jo være vi har kjøpt da. er egen inngang og alt te leiligheten. men får liksom litt følelsen av at jeg er frekk vis jeg ikke snakker med de hver dag osv ?? jeg jobber ikke så det er greit. men samboeren min jobber et stykke unna men bil og mat blir da eneste utgift vi får . pluss de 3000 da. er sånn i tvil på hva som er rett og gjøre. samboeren min vil gjøre det pga pengene. er jo kjempeglad i mamma og pappa og vi har et veldig bra forhold og alt det der men er det jeg er redd for med privatliv og innblanding i alt mulig om det hadde skjedd. jeg er veldlig lett for å hisse meg opp å bli irritert nemlig når folk blander seg
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Jeg ville slått til. Dere trenger jo ikke bo der evig. Siden dere betaler såpass lite, så har dere en gyllen mulighet til å spare opp en egenandel kjapt så dere får kjøpt dere noe eget. Og om det er helt krise å bo så nært innpå slekta, så er det jo bare å flytte igjen.
Gjest Britt Banditt Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Jeg hadde nok gjort det og heller flyttet ut om det ble for ille.
Gjest Snart 42 Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Dette ville jeg ikke vært redd for med mindre du har ekstremt dårlig forhold til moren din. Benytt muligheten til å spare opp litt penger. Dere kan dessuten sikkert bo der så lenge det måtte være behov og kan dermed slippe å stresse med å måtte finne noe å kjøpe på et tidspunkt som kanskje ikke er optimalt. Det kommer til å gå helt fint!
Gjest Caya Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Jeg hadde nok holdt ut for en liten stund. Er jo greit å bo der litt mens dere leter etter en bolig å kjøpe. Men det kommer nok litt an på hvordan foreldrene dine er (er de sånn som blander seg veldig) og hvor lenge det er snakk om (noen måneder er bedre enn et par år).
Sans Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Gå for det! 1. Du sier forholdet til foreldrene dine er godt. Si til dem hva du bekymrer deg for - moren din har vært nybakt mamma hun også, og klarer mest sannsynlig å sette seg inn i scenarioene du forestiller deg. 2. Dere har mulighet til å legge av penger. 3. Dere får mulighet til avlastning et par timer hvis babyen har grått lenge og dere trenger søvn. Dere får mulighet til gode råd. (jf punkt 1 - det er selvfølgelig begrenset hvor mye avlastning og råd dere trenger) Det KAN være en trygghet. 4. Dere kan flytte hvis det blir for ille. Viktig punkt. Dere er ikke bundet. Lykke til!
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Jeg hadde gjort det. Det er jo en egen leilighet, dermed bor dere jo ikke sammen med foreldrene dine. Det er mange familier som bor på den måten uten at det er noe som helst problem.
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Jeg hadde aldri gjort det, men min bror bor med samboer og barn rett ved mne foreldre. For dem fungerer det utmerket.
Branna Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Jeg tror nok jeg hadde gjort det for å spare penger, dersom forholdene hadde vært slik du beskriver. 3000 er jo veldig lite å betale, særlig dersom du slipper utgifter til strøm og vann/avløp også. Og så ville jeg lagt av penger hver måned som hadde kommet godt med når vi skulle kjøpt hus.
Alice Ayres Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Jeg ville ha slått til - spesielt siden det dreier seg om en separat leilighet. Hadde nok vært litt mer betenkt om det hadde dreid seg om å dele hus rent fysisk. Dessuten er det jo foreldrene dine - og hvis dere ellers har et godt forhold må det da gå an å kommunisere. Kanskje hadde det vært en idé å fortelle foreldrene dine om de betenkelighetene du har?
Brunhilde Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Jeg hadde slått til. Selv om du er redd for innblanding, så skal du ikke se bort i fra at din mor blir en ressurs mer enn et mas når barnet er født. I tillegg får dere en gylden mulighet til å legge dere opp litt penger, det er sannelig litt av en sjanse!
Tusenfryd Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 For ikke snakke om kontakt barnebarn og besteforeldre kan få! Noen ganger gir man litt for den kontaten (vi gir veldig mye!!!). Jeg hadde gjort det - senk skuldrene og tenk at det kan jo hende de har noen gode råd på lager også. I tillegg er det god besparelse for dere - egen leielighet og dere kan som noen sier her, flytte om det blir for ille. Kan imidlertid være lurt med en liten prat om dette på forhpnd med foreldrene dine også.
Gjest Bond Skrevet 22. august 2008 #16 Skrevet 22. august 2008 Jeg hadde gjort det uten tvil. Det er jo helt fantastisk måte å spare opp mest mulig egenkapital, i tillegg kan man få en del hjelp. Hvis det blir for mye mas er det jo bare si fra, det funker i hvert fall i min familie
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #18 Skrevet 22. august 2008 Jeg hadde gjort det hvis det var snakk om et begrenset tidsrom, greit forhold til foreldrene og klare planer om kjøp i framtida. Ville vært (mye) mer skeptisk om framtidsplanene hang helt i løse lufta.
Gjest musaminni Skrevet 23. august 2008 #19 Skrevet 23. august 2008 ok vi har bestemt oss for og slå til. var litt fram og tilbake siden jeg er redd for at mine foreldre skal blande seg eller at eg skal bli depr av plassen. for når eg bodde der før gikk forholde dorlig og redd for å tenke på det om vi flytter tilbake. men det er jo 2 år siden og vi var ikke samboere da så det går nok bra er jo uansett verdt og prøve. for er penger spart! og funker det ikke flytter vi bare
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå