Gjest Piper Skrevet 21. august 2008 #61 Skrevet 21. august 2008 Jeg reiser ikke i familieselskap og forventer å sitte på ræva og skravle, nei. Det er helt selvsagt at alle (ihvertfall de unge) hjelper til, både med oppdekking, servering og oppvask. Jeg skjønner ikke helt hva slags mat du forventet at de gamle skulle servere spesielt til deg? De har nok regnet det som selvsagt at en vegetarianer har nok med potet og gulrot. Alt dette må da typen din ha visst om? Jeg har alltid vært helt tydelig på hva som forventes overfor min kjære, og han har hjulpet til uten å mukke. Og jeg reiser ikke i familieselskap og forventer at jeg skal måtte stå for servering, oppvask ol, for jeg er da gjest jeg også på lik linje som alle andre. Og jeg syns det er frekt å forvente at de unge skal gjøre all jobben. Det er helt greit at man hjelper litt, men ikke at man skal stå for all servering + oppvask. Å forvente noe slikt er og blir frekt, uansett hvor mye enkelte klarer å forsvare det. Og til de som mener at hun hadde fått beskjed, så er det helt feil. Samboeren hennes hadde fått beskjed, men det er da ikke opplagt at de beskjedene han får også skal gjelde henne. Eller mener dere virkelig det, at han skal kunne svare for henne også, når HAN får et spørsmål om å hjelpe til? Er dere virkelig så frekke at dere tar det som en selvfølgelighet at det som gjelder han også skal gjelde henne? Og om det nå er slik, så burde i alle fall han ha sagt at han skulle snakke med henne først før han svarer for henne. Eller har ikke hun talerett, men bare må forvente at i den familien der så har ikke hun noe hun skulle ha sagt?
Foxylady Skrevet 21. august 2008 #62 Skrevet 21. august 2008 Synes dette var veldig frekt ja. De burde leie inn noen til å servere, også burde de ordne med annen mat til deg.
Gjest strykebrett Skrevet 22. august 2008 #63 Skrevet 22. august 2008 En vegetarianer kan faktisk ikke "fire på kravene" en kveld. Dersom man ikke har spist kjøtt på mange år blir man faktisk veldig dårlig av å spise kjøtt. Selv om det er bare en gang. Derfor mener jeg det er helt greit å sammenligne med religiøse og allergikere.
Søtpotita Skrevet 22. august 2008 #64 Skrevet 22. august 2008 (endret) Forstår veldig godt at du vart irritert! Har opplevd nesten det same som deg (ikledd bunad) og eg vart skikkeleg forbanna sjølv, men andre syns det var "sjølvsagt". Eg kunne godt gjort det hadde eg fått beskjed om det før eg troppa opp, null problemo! Men å kome til fest, ikledd finklede og rekne med at ein skal ha det hyggjeleg med god mat for så å ende opp som tenar ! Nei, utruleg dårleg gjort, du har verkeleg grunn til å vere misnøgd!! Endret 22. august 2008 av Årolilja
Essie_ Skrevet 22. august 2008 #65 Skrevet 22. august 2008 Var i min mormors 70-årslag i vår. Da ble det tatt som en selvfølge at alle barnebarna skulle stille opp på servering, rydde bort etter maten, flytte rundt på alle bord og stoler, dekke på til dessert og rydde av etter desserten. Jeg hadde ikke hatt noe i mot dette om jeg hadde fått et hint om det på forhånd, men jeg trodde jeg var invitert som gjest. Det var et stort lokale med ca 50 gjester. Syns det var ganske frekt.
cilipili Skrevet 23. august 2008 #66 Skrevet 23. august 2008 En vegetarianer kan faktisk ikke "fire på kravene" en kveld. Dersom man ikke har spist kjøtt på mange år blir man faktisk veldig dårlig av å spise kjøtt. Selv om det er bare en gang. Derfor mener jeg det er helt greit å sammenligne med religiøse og allergikere. Det er et valg som ofte er veldig gjennomtenkt og som for mange dreier seg om livssyn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå