FangeLiv Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Jeg har et slags problem med å sitte rett opp og ned på en stol. Er helt vanlig fysisk, så det er vel en slags vane. Liker best å sitte på gulvet og spise (når jeg er alene såklart), eller sitte på huk på en stol. Når jeg skal spise sammen med andre mennesker prøver jeg såklart å sitte pent, men som regel kommer ett eller begge beina og tvinner seg opp på stolen, eller oppå noe under bordet. Det samme på jobb, og jeg har en jobb der mange ser på meg der jeg sitter. Prøver virkelig, men med en gang jeg ikke er bevisst "legger" jeg meg utover stolen, eller beina må krølle seg. Er det flere som sliter med dette? Hva tenker dere når dere ser en voksen kvinne som ikke "sitter pent"?
Gjest Lamia Lenis Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Er det flere som sliter med dette? Jeg gjør det samme, men vil ikke si at jeg sliter :gjeiper: Det ser sikkert ikke noe fint ut, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg liker å sitte godt
Gjest hyggelig Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Jeg klarer heller ikke å sitte normalt! Ikke engang på kafe.. hender altfor ofte at jeg drar opp den ene foten og sitter på den mens den andre dingler fritt, eller at jeg setter beina opp på stolen på andre siden av bordet etc etc. Det er nesten ubehagelig å sitte ordentlig! (?)
kbk Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Jeg tror aldri jeg har sittet rett opp og ned om ikke jeg har vært "tvungen" til det Mulig det kan ha noe med at jeg har en skjevhet i korsryggen.. Ikke mye, men kan være derfor jeg også føler det er litt "ubehagelig" å sitte rett opp og ned Ellers så er det rett og slett fordi jeg alltid har vært meg selv, uansett om folk har likt det eller ikke!
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Hehe...kjenner meg så igjen i dette Jeg pleier å sitte med den ene foten på stolen og la den andre dingle. Eller så er det på huk på stolen, beina i kross eller det ene benet under det andre.
Gjest *Mim* Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Jeg siger ned, heiser meg opp, krysser beina vekselvis, klarer ikke holde samme stilling i mer enn noen minutter. Er sikkert et mareritt å sitte ved siden av. Også liker jeg å sitte "mannete". Breibeint, og gjerne med armene bak hodet.
Sluagh Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Jeg klarer ikke sitte såkalt normalt jeg heller. Sitter som en mann, bredbeint, eller med beina opp på en stol, krakk eller annet som er i nærheten.
Rioja Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Sånn er jeg også! Sitter ofte i skredderstilling eller med bena på bordet/en stol foran meg. Husker jeg fikk mye kjeft for dette på skolen... Nå har jeg en sånn pilatesball som jeg sitter på når jeg er på jobb. Kjempegøy! Og så er det deilig å slippe å sitte rolig og pent. Bra for ryggen er det også, og så får en "sprettrompe" på kjøpet!!!
Gjest Kermit Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Sånn er jeg og. Min favorittstilling foran tv'n er skredderstilling. Deretter lener jeg meg framover og setter underarmene i gulvet. En lege sa en gang at det så ut som om jeg "krøllet" meg sammen i en ball og hang på leddene mine.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Hva er skredderstilling? Jeg delvis ligger i stolen når jeg sitter. Det er så behagelig.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Skredderstilling er vel såkalt indianerstilling tror jeg. Jeg sitter alltid i indianerstilling i soffaen hjemme om jeg ikke ligger da! Sitter aldri rett opp og ned på hverken stol eller soffa!
Gjest78 Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Det er visst mange som er slik! Jeg har aldri greid å sitte rett opp og ned i mer enn noen minutter av gangen jeg heller. Føler det er svært lite pent, men jeg havner bestandig med begge beina oppi sofaen når jeg er på besøk til folk, og krøller en fot opp i stolen til og med på kontorstoler. Tror ikke det er så mye å gjøre med det.
The Kitten Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 Jeg tenker ikke noe spesielt om damer som ikke klarer å sitte pent. Jeg sliter forøvrig ikke med problemet selv.
angeleyes Skrevet 20. august 2008 #15 Skrevet 20. august 2008 Det er visst mange som er slik! Jeg har aldri greid å sitte rett opp og ned i mer enn noen minutter av gangen jeg heller. Føler det er svært lite pent, men jeg havner bestandig med begge beina oppi sofaen når jeg er på besøk til folk, og krøller en fot opp i stolen til og med på kontorstoler. Tror ikke det er så mye å gjøre med det. Jeg også. Ofte sitter jeg med begge beina oppe på stolen. Det ser ikke særlig pent ut, men er veldig behagelig. Hvis jeg er hjemme sitter jeg ofte på gulvet. Sjelden jeg sitter vanlig på stoler med mindre jeg er i fine selskaper.
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. august 2008 #16 Skrevet 20. august 2008 Det er en grunn til at jeg aldri går i korte skjørt for å si det slik Har akkurat samme problemet jeg også, sitter ikke behagelig med mindre jeg kan ha ett eller begge bena oppi stolen. Desverre blir leddene mine veldig vonde av dette, så jeg ser ut som en gammel dame når jeg reiser meg og omtrent ikke klarer å gå Formelle selskaper er det værste jeg vet, for da sitter jeg å vrir meg i mange timer.
Yin Skrevet 20. august 2008 #17 Skrevet 20. august 2008 Jeg klarer ikke sitte stille med beina rett ned, så jeg sitter alltid med beina oppi stolen med beina i kryss og har selvfølgelig fått utallige kommentarer på det.
FangeLiv Skrevet 20. august 2008 Forfatter #18 Skrevet 20. august 2008 Så godt å høre at vi er fler da. Kjenner igjen alle sittestillingene dere beskriver Og er forsåvidt enig - folk får ta oss som vi er.
Marikke Skrevet 20. august 2008 #19 Skrevet 20. august 2008 Jeg har også noen sånne sittevaner. Jeg har ikke noe problem med å sitte pent i fine middager, men i mer uformelle settinger, havner bena litt her og der. Måten å sette seg i en sofa er å først legge det ene benet oppi sofaen og så sette seg på det med den andre foten i gulvet. Etter å ha sittet pent ved middagsbordet, trekker jeg stolen litt tilbake og trekker den ene kneet godt inntil brystet med foten på stolen. På kontorstolen sitter jeg nærmest og skrever med føttene på hjuldingsene. (Det hjelper veldig med salformet stolsete, for da har man liksom en unnskyldning) Etter at ei venninne av meg ødela et kne og måtte slutte med toppidrett, vente jeg meg av med skredderstilling, noe som visstnok ikke er bra for 30+ år gamle knær. Og kiropraktoren min sier at "jentesitting" (en fot på stolen) ikke er bra for ryggen, så jeg har redusert det litt også. Kanskje det blir fin dame av meg ettersom kroppen forfaller
Crash Skrevet 20. august 2008 #20 Skrevet 20. august 2008 Jeg også! Kjenner igjen de fleste sittestillingene her, glad for at det ikke bare er meg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå