Gå til innhold

Kreativ brudekjolen etter bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med brudekjolen min nå, etter bryllupet?

vil gjerne vise den frem, bruke den på noen måte istedenfor å bare la den henge i skapet...

takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marit_*
Skrevet
Hei!!

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med brudekjolen min nå, etter bryllupet?

vil gjerne vise den frem, bruke den på noen måte istedenfor å bare la den henge i skapet...

takker for alle svar:)

Hvis du skal lage dine egne takkekort, hva med å inkludere stoff fra kjolen? Går jo også i et album...? Når du får barn (hvis du ikke har allerede) hva med å få sydd en dåpskjole av den?

Synd å ødelegge den, men jeg kan ikke tenke på noe anna å gjør med den :)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg vurderer å klippe av min til rett over kneet, og farge den. Bruke den som penkjole.

Skrevet
Jeg vurderer å klippe av min til rett over kneet, og farge den. Bruke den som penkjole.

Farge den kan kanskje bli et problem? Dersom sømmene i kjolen er sydd med nylontråd vil de forbli den opprinnelige fargen (som jeg går ut fra er lys)....

Til TS: tror jeg ville sydd om kjolen, eller spart den til noen som kunne bruke den senere. Kanskje det går an å få satt på litt farget mønster eller lignende? Noen blomster i en annen farge kanskje, eller omriss av blomster?

Skrevet

Ideen om å sy den om til dåpskjole, og bruke resten av stoffet på kort og album høres kjempelur ut!

:)

Da fortsetter den på en måte å være veldig spesiell, mer enn om man farger den om og bruker den til vanlig penkjole, kanskje?

Skrevet
Farge den kan kanskje bli et problem? Dersom sømmene i kjolen er sydd med nylontråd vil de forbli den opprinnelige fargen (som jeg går ut fra er lys)....

Ja, farge den kan bli et problem. Jeg har farget klær før og det kan være en utfordring. Men om jeg gjør det, blir det nok en ganske lys farge, som lys grå eller lys gul. Og jeg vil gjøre den forholdsvis kort, tror jeg, så den ligner minst mulig på brudekjolen.

Men å sy den om til dåpskjole om man skal døpe barn, er jo en god idé om stoffet passer til det.

Gjest Reservemamma til to
Skrevet

Dåpskjolen jeg er døpt i, er sydd av min oldemors brudekjole. Den gangen var det nok av økonomiske grunner det ble slik, men hos oss har det blitt en koselig tradisjon at barna døpes i denne kjolen.

Kanskje din brudekjole kan være med på å skape en slik tradisjon? :)

Skrevet

takk for mange svar

ideen om å gjøre om kjolen til dåpskjole hadde vært god og passende dersom jeg hadde vært kristen og ville døpt barna mine, men det er ikke tilfellet...

flere forslag?

Skrevet

Jeg synes det kommer veldig an på hva slags kjole du har :)

Skrevet

Er det ikke i USA de pleide å sy lappetepper med biter fra blant annet brudekjolen, og andre stoffer som hadde en spesiell betydning.Man trenger jo ikke å lage et kjedelig gammel tante teppe... men samtidig er det jo dumt å ødelegge kjolen da, min henger i skapet i påvente av gode ideer, men jeg regner med at den blir hengende der til den blir så gammel at den blir spennende for andre..... Dersom du virkelig vil vise den frem og har god plass, kan du jo henge den på en fin trebyste og bruke den som et kunstverk. få lagd en megaramme som du spenner kjolen opp i osv. Dersom du har en kjole som ikke er utpreget brudekjole kan du jo få den sydd om slik at den bevarer noe av det spesielle preget uten at det lyser brudekjole av den... :)

Skrevet

Hvis den har et stort slep kan du klippe den opp til en kjole og fortsatt bruke en god del av stoffet i f.eks kort eller album.

Skrevet

Ei venninne av meg brukte deler av kjolestoffet til to pene pynteputer som de har liggende oppå sengeteppet på soverommet.

Skrevet

selv har jeg bestemt meg for å kjøpe brudekjole nettopp fordi jeg skal sy den om til dåpskjole, men hvis du ikke har tenkt å døpe ungene dine så er jo ikke det er tema for deg..

ser du har fått en del forslag om lappeteppe, puter o.l å det er jo kjempe gode ideer!!du kan jo også feks bruke deler av den til en duk, sengeteppe til ungene dine, du kan sy vognteppe, deler av kjolen kan jo også syes om til topp eller skjørt (selv om kjolen er hvit, så går det jo an å ha en hvit topp eller et hvitt skjørt), du kan sy dukkeklær (selvfølgelig ikke dukker som blir slengt rundt på, men kanskje til en porselens dukke..? sy en miniatyr av brudekjolen..?).. hvis du bare bruker fantasien så er mulighetene endeløse.. :)

masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...