Gå til innhold

Husker noen Maxi-krone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden solgte Diplom-Is en kjeksis som het Maxi-krone (litt usikker på skrivemåten) - er det noen andre som husker denne? Den bestod av vaniljeis, boysenbær og sjokoladestrø, og den var så utrolig god! Minner om denne isen bringer meg tilbake til barndommen... :P

Jeg skjønner ikke hvorfor Diplom-Is sluttet å produsere denne!

Skrevet

Jepp, jeg husker.

Dumt at den ble borte.

Det samme gjelder en is som lignet en hamburger(!). Det er mange år siden de hadde den nå (Hennig Olsen?), men det var is mellom to stooore sprø cookies liksom.

Skrevet
Det samme gjelder en is som lignet en hamburger(!). Det er mange år siden de hadde den nå (Hennig Olsen?)' date=' men det var is mellom to stooore sprø cookies liksom.[/quote']

Ja, den var også god! :enig:

Nå fikk jeg sannelig lyst på is - også rett før leggetid da gitt...

Gjest Starya
Skrevet

Er det noen som husker den kokos-saftisen da? den savner jeg. Har ikke sett den siden jeg var barn.

Skrevet
Er det noen som husker den kokos-saftisen da?

Den kan jeg ikke si at jeg husker... Pussig, jeg trodde jeg hadde smakt det meste som finnes av istyper!

Men kan den virkelig ha vært noe god? Jeg mener - saftis av kokos... :o Jeg husker riktignok en grønn melon-saftis - det er den eneste isen jeg ikke har orket å spise opp i hele mitt liv. Den smakte rett og slett gress! :tunge1:

Skrevet

Husker heller ikke kokos-isen.

Og jeg er også ganske erfaren når det gjelder is.

:oops:

Andre iser jeg savner:

-Skipper is

-En kjeks-is men en slags nougat-pigg som gikk ned i midten

(husker ikke hva den het)

-Trippel med karamell eller boysenbær(?)

Gjest Starya
Skrevet

Jeg tror den het Cocos eller noe slik. Den var hvitaktig på farven, og veldig frisk på smak. Jeg mener å huske at den var såå stor, men alt er jo stort når man selv er liten.. :roll:

Skrevet

Skipper-is kan jeg heller ikke huske. Hvordan var den?

Men "nougatpigg"-isen husker jeg kjempegodt! :) Den var også veldig god, men jeg kan rett og slett ikke huske hva den heter... Søren også, det irriterer meg alltid når jeg ikke kommer på ting jeg egentlig vet!

Og Trippel, hva var det igjen?

Nå begynner visst min illusjon av meg selv som selverklært isekspert å rakne - jeg husker jo verken Cocos, Skipper eller Trippel... :-?

Skrevet

Skipper-isen var pinne-is i flere varianter.

De hadde en "renne" med f.eks karamell på hver side av pinnen og sjokoladetrekk med nøtter.

Trippel het kanskje ikke trippel heller.

Men det var en slags ball-top med karamell eller boysenbær-trippel i.

Kanskje den finnes ennå? Kule på toppen med sjokoladetrekk og nøtter. Tror at den ene hadde mørk og den andre lys sjokolade på toppen.

Åjaaa.. jeg savner Amerikaner også. Den med kokosbolle øverst.

Den forsvant for leeenge siden.

Skrevet
Trippel het kanskje ikke trippel heller.

Men det var en slags ball-top med karamell eller boysenbær-trippel i.

Det var jo en slik is som rett og slett het Balltop! Kan det være den du mener?

Den med kokosbolle på toppen finnes i hvert fall - den heter Extreme American og produseres av Nestlé! :)

Skrevet

Det er en annen is som heter Ball-top nå (med sjokolade). Den er også god.

Men den Amerikaneren som Nestle har er ikke god synes jeg. Men det er mulig at den "gamle" smakte bedre bare fordi alt var bedre på den tiden :lol: . Den gangen kunne man nemlig ikke kjøpe is når man ville fordi man var ganske liten og fordi pappa satt i telefonen hver gang jeg skulle tigge penger til is.

Hvis han ikke satt i telefonen så spurte jeg bare "Pappa, har du lyst på båt-is?" og gjorde meg så søt som bare datteren hans kunne. Så fikk jeg penger til is.

Skrevet
Skipper-isen var pinne-is i flere varianter.

De hadde en "renne" med f.eks karamell på hver side av pinnen og sjokoladetrekk med nøtter.

Jeg savner en is jeg trodde het Flipper, minner om denne i beskrivelsen. Hennig Olsen produserte den, og jeg fikk kjøpt den i fjor sommer, men har ikke funnet den i år. Liker godt is med karamell.

Maxi-krone, ja. Den husker jeg kjempegodt. Da jeg var 7 år var dette selveste kongen av iskremer. Tror den kostet hele 6 kroner! Sammen med "Gigant" var dette isen som virkelig telte!

Men det jeg savner aller, aller mest er PÆRE-IS! Har ikke funnet noen fullgod erstatning til den som Diplom-is laget. Dette har ALLTID vært min favoritt.

Skrevet

Tror at Skipper-isen forsvant på slutten av 80-tallet en gang.

Flipper-is er vel noe annet?

Skrevet

Maxi-krone - den hadde jeg glemt. oi så deilig den var.

Annonse
Skrevet
Maxi-krone' date=' ja. Den husker jeg kjempegodt. Da jeg var 7 år var dette selveste kongen av iskremer.[/quote']

Ja, ikke sant? :D Jeg ble alltid så glad når mamma eller pappa kom hjem fra butikken med en Maxi-krone! Mmmm...

Skrevet

Det er mange iser de har sluttet med,uvist av hvilken grunn.Selv liker jeg is med karamell,er veldig glad i lakris.At de ikke har funnet på noe der?

Skrevet

Det har jo vært flere istyper med lakris - vanligvis vaniljeis med lakristrekk. Men jeg har ikke sett det på en stund nå.

Skrevet

Noen som husker den isen som kom i trekanpakker, ala sjokoladepudding og lignende?

Skrevet
Det samme gjelder en is som lignet en hamburger(!). Det er mange år siden de hadde den nå (Hennig Olsen?)' date=' men det var is mellom to stooore sprø cookies liksom.[/quote']

Er sandwich-isen borte?

Fytterakkernsin! Tragisk!!! :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...