Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Jg har aldri likt fisk noe særlig godt, og familien min spiste det heller aldri til middag da jeg bodde hjemme. Nå vil jeg gjerne lære meg å like det! Jeg har smakt både sei, ørret og laks (typisk liten bit fra koldtbord i selskap) og liker forsåvidt alle typene. Har dere noen gode og enkle oppskrifter å gi meg? Er nok fortsatt litt sensitiv overfor fiskesmak, så det er kjedelig hvis jeg prøver å lage noe første gangen som smaker kjempevondt :D Og så helst litt sunt tilbehør da! Håper noen kan hjelpe meg og sette i gang med å spise fisk!
Flua Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Dette er et sikkerstikk hjemme hos oss (ungene mine er ikke så veldig glade i fisk, men dette elsker de!!); Mariner laksefileteter i soyasaus og litt hakket hvitløk (min 10 min). Legg på bakepapir på plate, stek i ovnen, tja 2oo grader i 10 min? Prøv deg frem... Server med jasminris og finhakket salat. (tomat, agurk, rødløk og salat) Fetaost er også godt med. Du kan også marinere i Teriyaki-saus, men noen av de er litt søte, og da må du ha i litt saoyasaus. NAM NAM!!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Tomatfisk seifilet/torskefilet legges på aluminiumsfolie Ha over purre, hakket tomat blandet med urter, f.eks timian, oregano, persille, gressløk. litt sitronsaft salt og pepper. brett sammen folien og bak i varm ovn i ca 15-20 min. Jeg syns dette er godt med ovnspoteter og tatziki til. Pulverheksa
Navnløs Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Torskegryte 1 pakke frossen torsk eller noen stykker fersk - alt ettersom 1 boks tomater 2-3 fedd hvitløk (mer eller mindre etter smak) 5-6 skrelte poteter, delt i to eller mindre (for å gjøre koketiden kortere) 1/2 purre i litt store biter 1 løk 2-3 gulrøtter, i store biter Litt suppebuljong Vann - oppmot en liter kanskje salt, pepper, friske urter Man kan også ha i makaroni om man ønsker det Og ellers hva du måtte finne av grønnsaker i kjøleskapet. Alt funker! Og egentlig alt av krydder man måtte like også. Sleng det i gryta, og spis når potetene er ferdige. Hehe. Dette er veldig enkelt og veldig godt. Vi lager det ofte hjemme. Gjerne for å tømme kjøleskapet for grønnsaker. Derfor "slumpete"oppskrift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå