Anneli Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Hei. En person i familien har psykisk sykdom, men vedkommede nekter dessverre å oppsøke helsehjelp. Hva kan jeg som pårørende gjøre? Hadde en uformell samtale med en psykiater for kort tid tilbake og hun nevnte at vi kunne kontakte kommunelegen og sende en såkalt bekymringsmelding, hvorpå legen da har plikt til å undersøke saken. Er det noen her som kjenner til dette, hvordan det fungere og hvordan man går fram? Har forsøkt å navigere rundt på kommunens hjemmesiden, men uten å bli særlig klokere. Takknemlig for alle svar. Mvh Anneli
Silmarill Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Hvorfor nekter vedkommende dette? Kan det være at vedkommende ikke tørr pga. nervøsitet, men kanskje vil om eks. du tilbyr deg å bli med?
Anneli Skrevet 19. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2008 Årsaken kan sees i sammenheng med sykdommen; vedkommede mener/tror at alle ansatte i helsevesenet er ute etter "å ta henne".
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Jeg hadde samme problem med min mor. Da vi hadde samme fastlege tok jeg opp temaet med legen som igjen kontaktet min mor via telefon osv. Forklar gjerne det innbilte problemet som hun mener hun har ang. helsevesenet. Da blir det litt lettere for legen å vite hvordan h*n på best mulig måte kan få kontaktet den det gjelder hos deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå