Amber Skrevet 8. september 2003 Forfatter #81 Del Skrevet 8. september 2003 Må ikke tro at jeg fikk til å lsate ned noe musikk i går. Nesten en og en halv time og EN sang! Forb.... Jeg takler PC problemer dårlig. Kazaa skaper seg og jeg vet ikke hvorfor... Filmen var veldig bra... Litt trist og da, men kampscenene imponerte. Russel Crowe også forressten... Nei nå må jeg gå og gjøre noe fornuftig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 9. september 2003 Forfatter #82 Del Skrevet 9. september 2003 Det gikk over all forventning hos tannlegen- jeg hadde ingen hull :o :o kun en fylling som måtte repareres. Tannlegen måtte frem med den forferdelige sprøyten, men det gikk bra, og nå er bedøvelsen på vei ut heldigvis... Jeg er inne hos mamma nå, og vi skal spise middag her når mannen kommer fra jobb. Resten av kvelden håper jeg går med til å gjøre ferdig rommet til Veslepia... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 11. september 2003 Forfatter #83 Del Skrevet 11. september 2003 Vel vel, ferdig og ferdig... rullegardinen er oppe iallefall. Sånn går det når man har en mann som ikke takler å prakkes med huslige ting Kanskje vi prøver å flytte henne inn i kveld, men jeg skal ikke være hjemme når hun skal legge seg, så det kommer litt an på min bedre halvdel om han vil prøve alene. I ettermiddag er det jentetur til IKEA. Bare så synd at jeg har lite penger akkurat nå... Igår hadde vi en knall dag jeg og Veslepia. Vi dro til byen og hadde piknik i Ringve Parken (Botanisk Hage) sammen med en venninne og hennes litte jente på fire mnd. Været var supert, og vi spiste kringle, sjokoladekake og kakao mens nurkene sov i vognene sine :D Spinn timen min i går gikk faktisk veldig bra, selv om det ikke kom så veldig mange. Det er enkelte øvelser i styrke-delen som det er vanskelig å få folk til å gjøre rett synes jeg. Kanskje er jeg dårlig til å forklare, jeg vet ikke. Virker som om de selv synes det var ok iallefall. Håper på flere folk nå når jeg blir varmere i trøyen inne i den aerobic salen... Hadde tenkt å prøve meg litt på stp eller aerobic en dag, være med på en time... jeg var jo veldig aktiv før, men etter at jeg fikk benhinne betennelse så har jeg holdt meg unna den slags aktivitet... Lurer på hvordan det blir... På tirsdag tok jeg den testen på treningsklinikken, men ble litt skugffet da det kun gikk ut på å måle maxpuls. I og med at jeg ikke har pulsklokke, og heller ikke har planer om å kjøpe en, så er det egentlig ikke noe poeng for meg å vite maxpuls da... Uansett så hadde jeg kondisjon og hjerte som en 20 åring, og det er jo positivt. maxpuls nærmere 200 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 11. september 2003 Forfatter #84 Del Skrevet 11. september 2003 IKEA turen var meget vellykket. Jeg kjøpte meg kun noen småting denne gangen; *Badebalje til Veslepia *To potteplanter med krukke *To rammer i aluminium *Oppvask-kost og beholder i aluminium * Stativ for flasker (passet ikke i kjøleskapet!) Ellers var jeg innom MAXI og hamstret bleier og kyllingfilet på tilbud. :D Riktig produktiv ettermiddag. Har lastet ned litt musikk. Blu Cantrell Acoustic... Nå er det TV tid med litt kindersjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 12. september 2003 Forfatter #85 Del Skrevet 12. september 2003 Idag har jeg flyttet sengen til Veslepia inn på barnerommet, og ryddet inne på vårt soverom. Så i kveld blir første natten på eget rom! Jeg har fått ryddet en del, og vasket litt klær, og Veslepia fikk seg et bad før hun sloknet ute i vognen sin Nå skal jeg spise lunsj, og slappe av litt mens hun sover. I morgen skal mannen min på jakt, og da har jeg planer om enten å klippe plen eller male ute... pluss kanskje jeg får tid til å spinne hvis farmor passer Veslepia? Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 12. september 2003 #86 Del Skrevet 12. september 2003 Hei Amber! Det er alltid spennende når barna får eget rom. Hos oss ble det litt nattevandring til å begynne med, men det gikk fort over. Hvor gammel er Veslepia di?? Ha en trivelig helg, hva du enn finner på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 13. september 2003 Forfatter #87 Del Skrevet 13. september 2003 Hei Elin, takk for hilsen! Veslepia mi er blitt sju mnd nå. Det gikk over all forventning i går, jeg var vel inne en tre ganger for å putte i smokken, ellers hentet jeg henne kl halv åtte inn til meg. Da lå vi og koste oss litt, duppet av og sto opp ca litt over ni. Litt rart å sove "alene", tror nesten vi savnet henne litt... :cry: Men en gang må jo vøre den første, og verre blir det jo om man venter. Hun er glad i å sove, som mamman sin Idag fikk jeg gjort masse; når Veslepia tok formiddagsduppen sin, malte jeg "søppelhuset" ute (ikke ferdig da..), og fikk både lagt sammen og vasket mer klær. I ettermiddag var jeg på handletur på RIMI, klipte plen, OG vasket gangen! Imponerte meg selv litt idag... Mannen var hjemme i rett tid, i to tiden, og vi laget oss Fajitas til middag i kveldingen. Ellers har jeg tatt IQ testen på NRK nå i kveld, men imponerte ikke meg selv der nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 16. september 2003 Forfatter #88 Del Skrevet 16. september 2003 Vi spiste middag hos mine svigerforeldre på søndag, og fikk servert stek og hjemmelagde, gratinerte poteter... nam nam. Jeg måtte hente mine foreldre på flyplassen etterpå, de hadde vært i Stavanger i helgen. Ellers slappet vi av hjemme, fikk et lite besøk utpå kvelden. Mandag tok jeg bussen inn til byen, og sammen med en venninne gikk vi bort til babysvømmingen. De er nemlig på timen før oss.. Jeg ble så veldig sliten etter svømmingen i går, sikkert fordi jeg hadde spist for lite iløpet av dagen... Så da vi kom hjem laget vi oss speilegg (og mitt nybakte brød), og når Veslepia hadde lagt seg tok jeg et bad. Det var godt, men hodepinen ville ikke slippe taket, og etter at jeg hadde sett Ungkaren, måtte jeg hoppe i seng. Så idag føler jeg meg opplagt, og Veslepia sov jo helt til ti på ni!! Må smile når jeg tenker på hvordan hun koser seg med flaske sin om morgenen.... Hun blir så salig, nesten i sin egen lille verden... Nå tar hun seg en dupp, og da må jeg prøve å få gjort litt husarbeid da, mens hun sover. Ikke bare slarve her inne Til helgen skal vi ha middagsgjester, jeg funderer på hva vi skal servere... har iallefall lyst til å bake en god kake til dessert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 16. september 2003 Forfatter #89 Del Skrevet 16. september 2003 Dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 18. september 2003 Forfatter #90 Del Skrevet 18. september 2003 Idag regner det skikkelig.... høstvær til de grader... Tenkte å få vasket gulv oppe idag, før jeg og Veslepia drar inn til byen i to tiden. Vi skal til fotografen for å plukke ut bildene vi skal ha av Veslepia. Da er det bedre å møte mannen min i byen, istedet for at han må kjøre hit å hente oss først... Så blir det kanskje middag hos svigers etterpå da. Igår gikk jeg inn til mamma, og bakte en bløtkake for henne. Pappa hadde bursdag, og siden hun måtte jobbe sent, tilbydde jeg meg å gjøre det. Vi spiste middag der, og kake etterpå. Måtte dra tidlig, kl sju, da jeg hadde time kvart på åtte.. litt kjedelig det da, ingen andre gjester hadde kommet da vi måtte dra :cry: men sånn er det bare. Timen min gikk vel ok, men det var bare seks stk der Og da tar det jo ikke av. De var SÅ passive synes jeg... ekkelt... Jeg gjorde mitt beste iallefall. Tror vi skal servere reinsdyrstek i helgen.. Tror vi kommer til å få det koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 19. september 2003 Forfatter #91 Del Skrevet 19. september 2003 Er inne en kjapp tur bare for å registrere at ingen viser noen interesse for å treffes her i trøndelagen... skuffende. Skal ha hamburgere til middag, og kose oss med sjokolade i kveld. Har vasket gulv, og er nesten ferdig med å male søppelhuset ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 21. september 2003 Forfatter #92 Del Skrevet 21. september 2003 Idag har jeg vært kjempe sløv... Det ble sent i går, i seng halv fire, og opp med Veslepia kl åtte... vi slumret til ni, men allikevel.. Duppet av litt på sofaen istad, det hjalp litt. Mannen min sov til halv ett, og jeg må si jeg blir litt irritert. Igår dro han på jakt, tidlig om morgenen, og det samme hele forrige helg. Så nåe han da er hjemme en dag, så orker han ikke å stå opp med Veslepia fordi han er sliten. Men det er jo jeg og. Grrr Det ble et meget vellykket selskap igår iallefall. Vi serverte helstekt Reinsdyr stek med viltsaus, ovnstekte poteter i hvitløk og ingefær, grønnsaker og sjalottløk. Nam nam! Idag har vi hatt besøk av mine foreldre og min bror. Min bror er i militæret og stakk en tur innom før han måtte dra nedover igjen i kveld. Har gasset meg med sjokolade kake og kindersjokolade, har litt dårlig samvittighet.. Skal se Fornemmelse for mord i kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 24. september 2003 Forfatter #93 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg har ikke vært så mye her inne i det siste... Hadde tenkt meg en tur inn i går, slarve litt men strømmen gikk og etter det gikk det ikke an å komme seg på nett. Mannen min fikset det da han kom hjem. Han var på jakt igår etter jobb :o Igår var en slapp dag, var bare inne hele dagen, det var skikkelig storm ute. Veslepia slo seg vrang når hun skulle ha ettermiddagsduppen sin, brødene mine ble mislykket, og så gikk strømmen da jeg skulle lage meg mat! Idag er det bedre, har vært ute å gått tur med Veslepia, fått luftet oss litt. Gikk på bensinstasjonen og kjøpte avisen. Nå driver jeg og ordner med familie økonomien, og strever med skatteendringer for oss begge. Renteinntekt osv.. ikke enkelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 28. september 2003 Forfatter #94 Del Skrevet 28. september 2003 Hei hei! Denne helgen har vært avslappende og deilig. Vi skulle ta handleturen på torsdag, og fant ut at på SmartClub, "der har de alt, og mye av det." Men det ble jo en handletur fra helvetet. Vi lette og lette, og fant bare halvparten, og ble slitne. Måtte stoppe på en butikk til, og Veslepia begynte å hyle i bilen på vei hjem. Huff og huff. Vi inviterte våre foreldre på middag fredag, og det ble en suksess. Litt stressende, da jeg og Veslepia ble forsinket hjem fra byen på dagen, og fikk litt lite tid til forberedelsene. Menyen var helstekt infdrefilet av okse, med saltbakt løk, wokede grønnsaker og hasselbackpoteter. Riskrem til dessert. De var så imponerte, og det ble en meget vellykket kveld som endte i to tiden. Lørdag fikk jeg sove litt, mens Veslepia og mannen min sto opp og spiste og ryddet kjøkkenet. Deilig! Har fått amlt litt i helgen, og i det fine høstværet har vi gått tur i dag. Jeg kommer tilbake litt senere i kveld, nå må jeg hente Veslepia som gråter ute i vognen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 29. september 2003 Forfatter #95 Del Skrevet 29. september 2003 MALT skulle det være... litt skrivefeil ja ser jeg... Fikk besøk av mine foreldre igår kveld, pappa hjalp meg med noen småting som måtte skrues opp her og der... Ble sittende å se på Fornemmelse for mord i går, ble litt revet med... Kan ikke noe for det, men det må jo være noe i det der mener jeg... ble litt rørt da han ene begynnte å gråte da han fikk se bildet av den lille jenta. Når jeg ser sånt tenker jeg på min egen lille datter, og begynner nesten å gråte selv. :cry: rart det der. Idag er det babysvømming, og vi skal ta bussen litt tidlig tror jeg. Kl to har jeg planer om. Må nesten det for å få det til å klaffe med spising og soving tror jeg. Vi stopper hos svigers på vei hjem for å spise middag. Lettvint å slippe å lage noe selv, og svigermor er en utmerket kokk! Hadde litt lyst til å ta en jentetur til IKEA denne uken men det ser ikke ut som om det klaffer for alle. Mamma er jo så opptatt... Har planer om å få trent på tirsdag. det må jeg få til, har vært altfor sløv i det siste. Mannen min skal på jakt til helgen, reiser fredag og kommer hjem søndag kveld. Så det er mulig at jeg og Veslepia blir med mamma og pappa på hytten... vi får se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 30. september 2003 Forfatter #96 Del Skrevet 30. september 2003 Idag har jeg vært en tur innom på jobben. Jeg fikk et brev i forrige uke om jeg kunne komme en tur. Mannen min sa da at det sjelden førte noe godt med seg å få en sånn beskjed. Og rett fikk han. Jeg fikk beskjed om at det er meget mulig at jeg får sparken når jeg er tilbake etter permisjon. Det er dårligere tider, og det er mulig de må kvitte seg med et årsverk. Jeg er ikke sist ansatt, men det spiller visst ingen rolle, i og med at jeg ikke innehar den samme kompetanse. Jeg er blitt dårlig behandlet fra dag en da jeg fortalte at jeg var gravid. Jeg ble diskriminert i høst, da jeg var fem mnd på vei. Jeg og en til ble permitert femti prosent, ennå det var to ansatt etter meg. Vi er ikke organiserte, og har jo i grunn ingen ting å slå i bordet med. Jeg er SÅ bitter. Det hersker forskjellsbehandlig i stor grad, åpenlyst, og det er en helt forferdelig ledelse, som ikke engang kjenner ordet personalpolitikk. Jeg kommer uansett til å se meg om etter ny jobb, jeg er ikke interessert i å jobbe der lenger. Men det er jo ikke så enkelt i disse dager da. Uansett så har jeg tre mnd oppsigelse fra den dagen jeg er tilbake, så i værste fall blir det i slutten av april at jeg går. Dette har ikke vært en god dag. Jeg har shoppet litt til Veslepia, og vi har vært hos mine foreldre og spist. Jeg er litt deppa, men prøver å heve meg over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #97 Del Skrevet 1. oktober 2003 Lå lenge før jeg sovnet i går... tankene bare raser i hodet og får ikke til å stoppe dem. Skal prøve å tenke positivt på dette, at det er en grunn til å søke nye utfordringer andre plasser, og ikke nødvendigvis innen Reiseliv. Tror ikke at det er en bransje å satse på igrunn. Vi får se, det er ikke mange interessante stillinger ledige iallefall. Er hos moren min nå, mannen min kommer å henter meg om en stund. Tenkte å skrive CV og litt forskjellig i kveld, men jeg har jo spinn og, så jeg vet ikke om det blir mye tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 1. oktober 2003 #98 Del Skrevet 1. oktober 2003 Huff - så leit da. Skjønner godt at du er deppa og lei deg. Men som du sier, du får se det positive i det og gripe sjansen til nye utfordringer. Kanskje er du heldig og finner en jobb du kan trives med?? Skjønt, ingen jobber vokser på trær i disse dager. Jeg håper det løser seg for deg på en eller annen måte. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter #99 Del Skrevet 4. oktober 2003 Takk for det, Elin. Min bedre halvdel er dratt på jakt i helgen, og kommer ikke hjem før i morgen kveld. Jeg hadde et møte på treningssenteret i går kveld, så jeg tok med meg Veslepia til mamma, og vi lå over der i natt. Fikk sove utpå litt jeg da i dag, bestemor tok seg av lille gullet i morges :D Hun var litt urolig i natt til en forandring. Nå har vi vært og handlet litt mat, og før vi drar hjem til oss selv nå, skal jeg skrive ut en jobb søknad og CVn min. Vi har ennå ikke anskaffet oss skriver, så jeg må gjøre det her.... Skal kose meg hjemme alene i kveld, med en god film tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter #100 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vel, filmen ble The Hours. Ser at det er mange her inne som skryter slik av den. Men helt ærlig så tror jeg ikke at jeg skjønte den helt. Jeg har ikke noe bakgrunns kunnskap om denne Wirginia Wolf heller. Ble litt skuffet, da jeg trodde den var så bra. Jeg skjønte ikke det med hun Brown dama, moren til Richard. Hvorfor var hun så rar? Og hvorfor var det "døden" og bli hos familien sin? Og denne Vaughn dama da? Hm... kanskje noen kan forklare det for dumme meg. Ellers så har jeg vært på trening idag, mens Veslepia var hos farmor. Ble litt sliten. Fikk mat der på vei hjem, det var godt. Mannen kom hjem i femtiden, og sover nå på sofaen. Var vist en slitsom helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå