Amber Skrevet 23. juli 2003 Forfatter #41 Del Skrevet 23. juli 2003 Igår kveld begynte jeg å rydde opp i cd ene mine. Jeg har så mange brente cd er uten system, som jeg bruker til spinningen. Jeg fortsatte litt ikveld, men er ennå ikke ferdig. Jeg har vel ca 300 mp3, og det tar litt tid... Samler opp og brenner på nytt slik at det blir mere orden. Idag har jeg også begynt å ordne opp på det som skal bli barnerommet til veslepia. Det har vel fungert sånn halvveis som lager.. Men nå begynner det å likne noe! Hadde spinning ikveld, det var gøy, men nå har jeg selvfølgelig hodepine igjen :evil: :evil: Blir så irritert. Har spist kveldsmat også... Hjemmelaget brød som jeg bakte idag, nam! I morgen skal jeg gå en lengre tur hvis været er bra. Idag har det bare regnet. Får besøk av et vennepar i morgen kveld, så da blir det nok ikke tid til Kvinneguiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #42 Del Skrevet 25. juli 2003 Nå drar jeg på hytta for helgen, tar med meg veslepia og drar sammen med mamma og pappa. Mannen min blir igjen hjemme, han skal jobbe ute, pluss lese til eksamen sin. Det skal bli godt, har ikke vært der siden i fjor høst. Igår kveld koste vi oss, og hadde besøk helt til kl halv tolv.. litt i seneste laget, men tiden går jo fort når man koser seg. Har vasket og ryddet hjemme nå, har god samvittighet. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 27. juli 2003 Forfatter #43 Del Skrevet 27. juli 2003 Kom hjem fra hytta i tretiden, var faktisk veldig sliten :oops: Veslepia sov i sengen sammen med meg der oppe, og hun er så urolig, og sover så lett, at det ble ikke noen god natts søvn på meg... oppe tidlig var hun og. Men det var koselig, og vi hadde bra vær hele helgen. På vei hjem stoppet vi å besøkte mitt søskenbarn og kjæresten hennes, de har nemlig kjøpt seg et småbruk de driver å pusser opp. Det er en skikkelig idyllisk plass. Mannen min er nesten blitt ferdig med muren ute, det ble kjempefint. Ikveld spiste vi hjemmelaget pizza og tok oss et bad sammen. Det var romantisk, vi tente stearinlys og kosa oss... Det er det lenge siden vi har gjort. Imorgen skal jeg ringe til barnehagen igjen, håper de har gode nyheter til meg. Etter at søknaden våt ble rotet bort og vi ikke fikk plass, har jeg vært lettere irritert kan man si... jeg vil ikke gi uttrykk for det over tlf, da det er en privat barnehage som sikkert ikke har noen skrupler for å avvise vrange foreldre... 8) Satser på at det ordner seg, det må det bare... Ellers så hadde jeg planer om å få malt ferdig ute, det har vel tatt unødvendig lang tid egentlig... Mamma kan passe veslepia og jeg male. Hvis været blir dårlig derimot, drar jeg i svømmehallen med henne, det er ferie på babysvømmingen, og vi må jo holde det ved like I tillegg har jeg planer om å få trent i morgen kveld, så det blir jo spennende å se hvor mye av dette jeg får gjort. God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2003 #44 Del Skrevet 27. juli 2003 Hei Amber! Jeg svippet en tur innom dagboken din, og snuste litt omkring. Veldig interessant lesing! Du skriver godt! :D Det virker som du har ett aktivt liv, trass i at du for en liten stund siden fikk ett lite barn. Det beundrer jeg. Ikke mange som orker å begynne treningen så raskt! Stå på "supermamma", hehe... Ang. den hodepinen. Det er ikke..astma? (Jeg hadde samme problemet. Fikk hodepine og ble svimmel etter hard trening. Fikk påvist sterkt astma, men den kan kun merkes ved hard trening, da jeg hadde sterke lunger! ) Ha en fin kveld! Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 28. juli 2003 #45 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei Amber. Så hyggelig dagbok å lese i. Må virkelig si at du er aktiv med et lite barn. Det er grunnen til at jeg skriver, ser at vi har nesten like gamle døtre. Min lillemor er født 7. februar-03, og er i likhet med din veslemor, en slank liten jente. Høres artig ut med babysvømming, vi har ikke mulighet til det. Er 2 års ventetid, og når vi flytter hjem har de ikke noe basseng heller. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #46 Del Skrevet 29. juli 2003 Kjempehyggelig med hilsner i dagboken! Jøss det med Astma hadde aldri falt meg inn... er det mulig...? Det må jeg få sjekket opp. Må jeg gå til spesialist da? Hm... Jeg prøver å være aktiv, det er da jeg trives best i grunn... men føler at det ikke blir nok tid til slike ting. Jeg kan jo ikke sammenligne livet mitt nå med det jeg hadde før, prøver å si det til meg selv :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #47 Del Skrevet 29. juli 2003 Forressten Clea, hvis du titter innom her igjen, kan du ikke fortelle litt om astmaen din da... går du på medisiner? Vera, våre døtre er nesten like gamle... :D hvor tung er jenta di blitt da? Babysvømming er kjempegøy, så synd at du ikke har muligheten... Igår dro jeg, mamma og veslepia til byen, først på svømming, så dro vi og spiste lunsj. Det var koselig, hele dagen gikk med. Det var selvfølgelig stor stas i bassenget, det er det alltid. Får håpe vi får til en tur til om ikke så lenge. Hadde en lettvint middag, vi spiste pastasalat og baguetter… Mens mannen min tok seg av veslepia, dro jeg på Yoga i går ettermiddag. Det var godt til kroppen, jeg plages med at jeg er litt stiv og støl, og det hjelper godt med litt Yoga trening. Selv om jeg ble litt stiv i dag… er nok litt utrent ennå dessverre. Jeg måtte jo selvfølgelig se ungkaren i går kveld, selv om jeg ikke synes denne runden var spesielt bra egentlig… Et vennepar som bor i nabolaget var innom en liten tur litt senere, og de dro vel i ellevetiden, så etterpå gikk vi og la oss. I dag sov vi lenge, pia og jeg. Hun sov helt til kl sju, fikk pupp, og sovnet igjen etter en ganske kort pludre-stund. Våknet igjen kl ti! Det var godt å være uthvilt! Da jeg sto opp hadde de ringt meg fra barnehagen, og da jeg ringte tilbake, fikk jeg de beste nyheter jeg har fått på lenge; vi hadde fått barnehageplass ! Gjett om jubelen sto i taket. De regner vist med oppstart rundt årsskiftet, noe som er helt perfekt. Det lønner seg å stå på og mase litt! Ellers så har jeg også fått malt litt ute i dag, mens veslepia hadde formiddagsdupp. Etterpå gikk vi en tur inn til mamma, og fikk mannen min til å hente oss der. Da han kom hadde lure meg ikke husket bagen til vogna (brukte sportsvogn), slik at vi fikk ikke med oss veslepia i bilen. Jeg kjørte hjem mannen min, som skulle på fisketur, og dro tilbake og hentet henne. Nå har hun lagt seg og sover tungt og godt. Satt og så på Jamie Live tidligere, og han laget amerikansk ostekake. Jeg klarte selvfølgelig ikke å få med meg hele oppskriften… lurer på om den fins på TVN sider eller om Jamie har noe på nettet der jeg kan finne den….? Skulle absolutt gjort et nytt forsøk på a lage den… Denne oppskriften så mye bedre ut. Vel, i kveld skal jeg ikke gjøre noe, bare slappe av, evt ta meg et bad, får se når jeg er ferdig her inne. I morgen er det bytur med en venninne, det blir koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 29. juli 2003 #48 Del Skrevet 29. juli 2003 Heisann og takk for hyggelig hilsen!! Litt om meg da: Er 23 år, samboer med en på snart 28. Vært i lag i 5 år og forlovet i 1. Han jobber som maskinist på en ringnotbåt ( stor fiskebåt) Lillepia ble født 7. feb og var da 3370 g og 50 cm. På 5 mnd var hun 6900 g og 66 cm. Det er kjempesynd at det ikke er basseng når vi flytter hjem, har veldig lyst å dra med henne dit. Regner vel med at vi flytter i løpet av første del av august. Ps: Er vel fordi jeg hadde en "lett" fødsel at jeg vil ha mer barn allerede, tok 4 timer totalt. Kos dere i sommervarmen, dersom dere også har det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2003 #49 Del Skrevet 29. juli 2003 Forressten Clea, hvis du titter innom her igjen, kan du ikke fortelle litt om astmaen din da... går du på medisiner? Hei! Jeg reiste til doktoren pga jeg holdt på å besvime etter intervall-trening på skolen. Først når jeg kom, lo han pga at hjertet og lungene var så sterke. Så fikk jeg teste en astma-medisin som "åpner" lungene mer, og øker oksygen-tilførselen. Da ble han helt sjokkert pga at lungekapasiteten(?) var enda bedre enn han hadde trodd... Jeg fikk med resept på to stk inhalatorer. En rød som jeg skulle ta hver dag, morgen og kveld. Og en blå som jeg skal bruke ved hardtrening. Den røde sluttet jeg å bruke når resepten gikk ut. (Jeg følte ikke behov for medisinen i hverdagen, og syntes det var unødvendig å bruke noe jeg ikke har behov for....Merker ingen forskjell nå, iforhold til når jeg brukte den.) Den blå inhalatoren bruker jeg, hivs jeg vet jeg skal trene hardt. Da inhalerer jeg før trening og gjerne en-to ganger underveis....! Astmaen min er periodevis. Jeg kan gå lenge uten å merke noe, men plutselig en dag er jeg helt slått ut. Spesielt ved kulde . Nå i varmen har jeg ofte hodepine, men om det skyldes astmaen er jeg litt usikker på... P.g.a astmaaen er foreksempel spinning utelukket... Ellers er det ingen problem for meg og trene. Så lenge jeg tar det i mitt tempo, og drikker mye vann. :D :D (Jeg erstatter mye av medisinen med vann...Medisinen hjelper selvfølgelig best, men jeg foretrekker det naturlige fremfor å ha i meg medisin...) Håper du finner ut av det! Ha en god natt! Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 31. juli 2003 Forfatter #50 Del Skrevet 31. juli 2003 Hmmm... jeg har ingen av de andre symptomene du beskriver... Vel det kan jo være verd å sjekke uansett. Jeg hadde legetime idag (sjekk av spiral), men det ble ikke noe av.. Det hadde seg nemlig slik at de ringte fra treningssenteret der jeg jobber, og etterlyste en spinn video jeg hadde lånt. Den måtte de ha med engang, så jeg måtte avlyse timen og kjøre innover med den. Jeg hadde jo tenkt å spørre legen om de astma greiene da, men nå har jeg time om to uker istedet Jaja, flaks at mamma var her og passet pia mi. Ellers idag har mamma og jeg jobbet ute, vi har fikset opp plenen og jeg har malt litt mer gjerde. Det høres sikkert ut som om jeg har flere hundre meter med gjerde men det har jeg ikke; jeg maler bare litt og litt i gangen. Igår ble en koselig dag i byen, jeg og min venninne hadde med oss våre mødre og spiste lunsj. Vi spiste chiabatta med tzatsiki og fetaost, og Pralin sjokoladekake til dessert. Nam nam. Vi tok en runde ved Nidarosdomen også, i Erkebispegården. Det er jo Olavsfestdager i byen, og litt som skjer i den forbindelse. Ellers så hadde vi besøk at et vennepar med deres lille datter på tre mnd, og det var veldig koselig. De dro ganske sent, så etterpå var det leggetid. Fikk høre av mannen min i går at The Rasmus hadde spilt i byen når vi var der, og jeg ble SÅ skuffet for det visste jeg ikke, og jeg liker dem så godt. Veslepia er blitt så glad i å sitte å følge med, jeg har begynnt å bruke sportsvognen såvidt. Men hun sitter ikke helt selv ennå, så det blir bare når jeg kan sitte å passe på henne. Hun blir SÅ fornærmet når jeg legger henne ned igjen! Hun begynner nok å få egen vilje ja! Hun sittter selv, men har litt dårlig balanse... men det er nok rett rundt hjørnet! Mannen min skal ta et skippertak med lesingen i helgen, så vi har ingen planer for hva vi skal gjøre... jeg har litt lyst til å gå på kino, men det virker som om alle er opptatt. Har ennå ikke sett Matrix jeg, men nå er det og mange andre filmer jeg vil se... Vel, får ta det som det kommer. Tror jeg skal legge meg straks, er litt tung i hodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 2. august 2003 Forfatter #51 Del Skrevet 2. august 2003 Igår var det også stekende varmt, slik som alle andre dager her I Trøndelag….. Men en liten vind gjorde det mulig å sitte ute. Jeg og Veslepia sov lenge i går også, og jeg fikk vasket gulv, og jeg bakte ostekake. Her er oppskriften på en frisk og sommerlig ostekake for de som er interessert: AMBER'S DEILIGE OSTEKAKE Bunn: 1 pk. Kornmo 150 gr. Smeltet margarin Fyll: 2 pk. Tine Ananas/Mandarin kremost 70gr. Sukker 1 ts. Vaniljesukker 2 ½ dl Rømme 1 boks Kremfløte 1 pk. Sitrongele 2dl. Vann Kornmo knuses i små biter (bruk stavmikser), og blandes med smeltet smør. Trykk massen ned i en rund kakeform, der bunnen er fjernet og erstattet av et kakefat. Sitrongeleen røres ut i kokende vann, avkjøles (ikke la stivne) Kremfløten piskes til krem. Alt blandes med mikser og helles over bunnen. La stå kaldt over natten. Kaken løsnes fra kanten forsiktig med en kniv, og løft av kakeformen. Nam nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 2. august 2003 Forfatter #52 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg fikk besøk av mitt søskenbarn i går, det var koselig. Hun og samboeren skal flytte til London i September, da han skal gå på skole. Spennende… hadde vært gøy og besøkt de… jeg har to år på meg, så det må jeg vel få til. London er en herlig by, jeg har vært der to ganger før, sist nå i november. I går ettermiddag hadde vi besøk av våre foreldre, og jeg laget vafler og det var riktig så trivelig… I dag har vi ikke gjort stort… jeg og Veslepia var på en liten handlerunde, og jeg kjøpte med vin og leide film. Kan ikke huske sist jeg kjøpte vin, det skal bli godt!Hadde lyst til å gå på kino jeg, men mannen min sitter og leser om dagene, og han mente det var bedre å leie film.. Det var jo ingen som hadde anledning å bli med meg så jeg hadde ikke noe valg. Det ble ”Analyze that”. Har planer om å lage en pai jeg aldri før har prøvd i dag.. skal bli spennende! Jeg legger ut oppskriften hvis det blir bra. Min favoritt til nå har vært Sheperds Pie, men nå er det på tide å prøve noe nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 2. august 2003 Forfatter #53 Del Skrevet 2. august 2003 Vel, paien var ikke like god som Sheperds pie... helt ok til hverdags, men til lørdagskos ble den litt tam... Filmen var bra den, helt ok... litt morsom. Robert DeNiro er jo en utrolig skuespiller. Nå er det natta, imorgen skal jeg ha spinn, må være uthvilt! God Natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 4. august 2003 Forfatter #54 Del Skrevet 4. august 2003 Klarte selvfølgelig ikke å unngå å bli dårlig på søndag... Gikk å la meg i ti tiden. Må få sjekket opp det der... Det er ikke aktuelt å slutte å trene! Farmor passet Ingrid i går, mannen min fikk lest masse! Ellers bare slappet vi av, laget oss god mat; mørbrad biff og hasselbackpoteter. Jeg spiste et kjøttstykke på nesten 200 gr med tilbehør, alikvevel var jeg sulten to timer etterpå. Må ha en sinnsyk forbrenning. :-? Idag er sløve dag hjemme for meg og Veslepia, det regner og vi orker ikke gå tur heller. Ikveld skal jeg ha spinn også, men i kveld er det nybegynnerspinn, så det er null problem (tror jeg). Foreldrene mine kommer en liten tur også, faren min skal hjelpe oss med noe ute her. Legger ut min oppskrift på Sheperd's pie, den er absolutt verd å prøve, den er knallgod! Tar litt til å lage, men det er verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 4. august 2003 Forfatter #55 Del Skrevet 4. august 2003 SHEPHERD’S PIE En pai for sultne en høst – eller vinterdag! Paideig kan man lage selv, jeg foretrekker den lettvinte metoden; ferdigpulver som bare blandes med vann. Maizena Paideig fåes i mange dagligvareforretninger, men ikke alle! Fyll: 450 gr. Lammefarse 450 gr. Karbonadedeig smør til steking 2 finhakkede løk 2 ss olje 1 stort presset hvitløksfedd 2 ss hvetemel 1 ts tørket timian ½ ts Colman’s sennepspulver 1/2dl rødvin 1 dl oksebuljong 1 boks hele tomater, avrent og hakket 2 ss tomatketchup 2 ts worchestersaus salt og pepper etter smak Lokk: 6-8 middels store poteter 2 egg, skilt i plomme og hvite 100 gr smør i terninger ½ krm hvitløkspepper 1 dl husholdningsfløte 2 ss revet parmesan smør til formen 1.Smør pai formen. Brun lammefarsen og karbonadedeigen i litt smør i stekepannen. Hell av fettet og sett kjøttet til siden. 2.Fres løken i olje på middels varme til den blir myk. Tilsett hvitløk, mel, timian, og sennepspulver og la det putre sakte i et par minutter. Tilsett vin, buljong, tomater og ketchup, worcestersaus. La det syde i femten minutter. 3.Hell sausen over kjøttet og bland godt. Smak til med salt og pepper, og bre fyllet ut i formen. 4.Kok potetene møre i lettsaltet vann. Slå av vannet, og mos med mikser. Visp inn eggeplommene lett, og bland inn smør, fløte og hvitløkspepper. 5.Sett ovnen på 225C. Visp eggehvitene stive. Vend dem forsiktig i potetmosen og bre lokket utover kjøttet slik at det dekkes helt. Strø over parmesan ost. 6.La den stå i ovnen i ca. 45 minutter eller til potetmosen er luftig og gyllenbrun. Tips! Jeg bytter ofte ut lammefarse / karbonadedeig med en halv kilo kjøttdeig. Litt mindre fyll, men fortsatt nok mat til fire personer hvis du har en stor paiform! Hvis du bruker ferdiglagd deig, bruk to pakker, da blir deigen litt tykkere, mye bedre! Noen ingredienser kan sløyfes hvis du ikke har tilgang; vin, sennepspulver Litt mer smør og fløte gjør lokket enda bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 5. august 2003 Forfatter #56 Del Skrevet 5. august 2003 Vel igår gikk det veldig bra på timen min, og ikke ble jeg dårlig heller... Men måtte bøtte innpå med mat når jeg kom hjem, og det var nesten som om jeg kjente hvordan kroppen startet å forbrenne Ikke mye har skjedd egentlig, sløvet idag... det så jeg igår også, men da fikk jeg både bakt brød og vasket gulv! Vi hadde tomatsuppe med makaroni til middag, og med hjemmelaget, ferskt brød til ble det riktig så godt. Idag fikk jeg endelig mannen min til å klippe seg! Han har gått å truet med å spare til langt (noe jeg hater), men idag for lokkene. Han har så utrolig tykt hår, det var på tide. Han ble sååå fin! Selvfølgelig gikk jeg glipp av Ungkaren i går, glemte å ta det opp ... æsj, har ikke klart å finne ut om den episoden går i reprise... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 7. august 2003 Forfatter #57 Del Skrevet 7. august 2003 Vel, den går visst i reprise, så jeg får sett den på søndag hvis jeg gidder å sitte oppe. Igår var jeg i byen sammen med en venninne jeg nettopp har blitt kjent med, det var koselig. Hennes samboer og min mann har vært venner i mange år, og de er nettopp blitt foreldre (tre mnd siden da...) Jeg shoppet litt ( - dårlig sammvittighet - ) til Veslepia: * to nattdrakter m/ fot * to nattdrakter u/fot * tre bodyer u/arm * en body m/ arm * sokker tre par * smekke * genser * bukse Vi spiste lunsj og koste oss, og satt på med mannen min hjem, han hentet oss... Ikveld har jeg tatt meg et varmt bad, og skikkelig skjønnhetspleie med peeling, maske og masse fuktighetskrem... nam. Er helt nykokt ennå jeg! Mannen min kaller meg Reka, jeg har så varmt vann Har gått en lang tur idag, var ute i over to timer jeg og veslepia. Det begynnte å regne, men vante som vi er hadde vi jo med regntøy. Ble litt sliten faktisk. Hadde brent meg en cd med Live, Matchbox 20 og Thicke, men et spor var ødelagt selvfølgelig, så jeg må nok brenne på nytt. Nå tror jeg at jeg finner senga, skal bli godt å legge seg....... Natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 8. august 2003 Forfatter #58 Del Skrevet 8. august 2003 Fredag kveld, og nå kal jeg spise potetgull, drikke litt hvitvin og se en film sammen med mannen min. Det var ikke all verdens til utvalg på den lokale sjappa, så det ble XXX med Vin Diesel. Ikke førstevalget kanskje, men det blir vel litt action, og det liker jeg. Tenkte på The Ring, men den så veldig skummel ut, og selv om jeg liker skumle filmer, vet jeg ikke om jeg tør se den gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 9. august 2003 Forfatter #59 Del Skrevet 9. august 2003 Filmen var skuffende! Jeg liker actionfilmer, og syntes fks. at var meget bra. Men denne filmen var ikke gjennomført i det hele tatt. Overrasker meg at Samuel L. Jackson var med... Vel, grei underholdning å se på Vin Diesel da... Finvær idag, har vært en liten tur på shopping hele gjengen, mannen min kjøpte seg klær og sko, og vi handlet inn til Taco i kveld. Gleder meg til å ta en Budweiser... Det er en stund siden sist jeg koste meg med en øl kan man si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 13. august 2003 Forfatter #60 Del Skrevet 13. august 2003 Nå er det en stund siden jeg har vært her inne... Kommer sterkere tilbake ikveld, skal ha en hjemme alene aften, da mannen min skal bort å se fotball kamp. Jeg brukte søndagen til å få trent litt, samme med mandagskveld. Mannen min sto på eksamen på mandag, og det var jo gode nyheter. Men han er jo ikke ferdig, skal ha flere... Liten pause nå iallefall! Igår var jeg på kino med en venninne, vi så Bruce Almighty, den var jo morsom den.. Har endelig fått et tlf nr tul min bestevenninne som bor i Canada, så gleder meg til å ringen henne i kveld! Har ikke snakket med henne siden februar... (wow :o ) Vel, må avslutte, tror Veslepia mi vil ha litt oppmerksomhet... hun er ikke i humør idag tror jeg... vil ikke sove... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå