Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2002 #1 Skrevet 24. februar 2002 Jeg har fast jobb. Er det noen som vet om jeg har rett til å få ut halvparten av feiepengene på neste lønning? Eller er det noen "strenge" regler for dette? -Blakk-
Kris Skrevet 24. februar 2002 #2 Skrevet 24. februar 2002 Hei! Jeg har sittet og lest litt i feriloven §11 Utbetaling av feriepenger. Jeg kan ikke finne at du har rett til å få det utbetalt, men du kan jo forsøke selvfølgelig. Problemet blir jo i det øyeblikk du eventuelt har tenkt å ta ut ferien og ikke har særlig mye feriepenger å få utbetalt. Du kan jo selv gå inn på Lovdata og lese Lov om ferie §11 http://www.lovdata.no hilsen 12
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2002 #3 Skrevet 24. februar 2002 Hei! Vanligvis blir feriepenger utbatalt i forbindelse med ferieavvikling, eller i sin helhet hvis du slutter i jobben. Feriepengene er "lønnen" i juni, dvs. du får ikke både lønn og feriepenger, da vi ikke får lønn i ferien vår. Feriepengegrunnlaget er 10,2 prosent av lønnen fra foregående år. Hvis du er blakk og ber om forskudd av feriepenger, så utsetter du problemet ditt til juni. Slik er det i hvertfall i Staten der jeg jobbe. Hilsen Hanne
villen Skrevet 24. februar 2002 #4 Skrevet 24. februar 2002 og husk at hvis du får utbetalt feriepenger som du har tjent opp samme år, må du betale skatt av dem. feriepenger opptjent året før er skattefri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå