Gå til innhold

Surmontil

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg har i lenger tid slitt veldig med magen. Var hos legen idag og fikk diagnosen nervøs mage og resept på surmontil. Dette er egentlig et antidepressiva av den eldre typen men har visst god effekt på mageproblemer. Men da jeg leste pakningsvedlegget ble jeg skeptisk. Sto nemlig vektøkning på vanlige bivirkninger. Jeg prøver å gå ned i vekt og vil absolutt ikke gå opp! Jweg har tidligere gått på cipralex men sluttet til nyttår fordi jeg både var følelseskald og la på meg masse. Sliter veldig med depresjoner enda selvom jeg takket være cipralex kom meg unna en psykopat som nesten ødela livet mitt. Men ønsker ikke begynne igjen for jeg er redd for å legge på meg. Men er det noen andre som har brukt eller bruker surmontil? Hadde vært fint og fått rolig mage, men orker bare ikke legge på meg. Da blir jeg enda mer deprimert. La på meg sikkert 10 kg av cipralex og sliter med å gå ned de.

Gjest jabbadu
Skrevet
Jeg har i lenger tid slitt veldig med magen. Var hos legen idag og fikk diagnosen nervøs mage og resept på surmontil. Dette er egentlig et antidepressiva av den eldre typen men har visst god effekt på mageproblemer. Men da jeg leste pakningsvedlegget ble jeg skeptisk. Sto nemlig vektøkning på vanlige bivirkninger. Jeg prøver å gå ned i vekt og vil absolutt ikke gå opp! Jweg har tidligere gått på cipralex men sluttet til nyttår fordi jeg både var følelseskald og la på meg masse. Sliter veldig med depresjoner enda selvom jeg takket være cipralex kom meg unna en psykopat som nesten ødela livet mitt. Men ønsker ikke begynne igjen for jeg er redd for å legge på meg. Men er det noen andre som har brukt eller bruker surmontil? Hadde vært fint og fått rolig mage, men orker bare ikke legge på meg. Da blir jeg enda mer deprimert. La på meg sikkert 10 kg av cipralex og sliter med å gå ned de.

Hei:)

Surmontil er eneste legemiddel som antageligvis ville fungert mot mine mageproblemer, men fordi jeg går opp og ned i vekt anbefaler ikke legen min meg dem pga som han sier: "Du vil legge på deg..."

Skrevet (endret)

Jeg fikk dem pga. søvnproblemer. Fra før av har jeg skjønt at jeg har irritabel tarm-syndrom , men har ikke gjort noe mer med det. Da jeg plutselig fikk bedre fordøyelse av Surmontil, leste jeg pakningsvedlegget og så at det var til utprøving for irritabel tarm.

På meg har det funket så jeg heller har gått ned i vekt fordi jeg har fått i gang fordøyelsen igjen.

Edit: Forøvrig bruker jeg dem bare i perioder for å få i gang magen, og da er den bra en stund.

Endret av Ce'Nedra
Gjest Borghild
Skrevet

Takk for svar. Magen min funker forsåvidt, jeg kommer meg på do og sånt men jeg er plaget med en veldig mageknip som helt plutselig kan komme. Og da gjør det helt sinnsykt vondt og jeg må akutt på do. Har nervøs mage. Fins det noe annet som kan bekjempe dette? Jeg orker bare ikke legge på meg. Prøver å gå ned pga at jeg la på meg masse av cipralex. Og de eldre antidepressivene er enda verre enn de nye når det gjelder å legge på seg.

Skrevet

Sliter også med mageproblemer. Har tenkt til å gå til legen for å be om medisiner mot plagene, men hvis det bare finnes slike som gjør at man legger på seg så hjelper det lite. Er det ikke noen som vet om det finnes medisiner som ikke fører til vektøkning?

• 3 år senere...
Skrevet

• 4 måneder senere...
Skrevet

Kan Surmontil i små doser hjelpe mot både mage/tarm-problemer OG søvnproblemer, er det jammen verdt å prøve....

:babyjente:

Hvis det ikke er alvorlige bivirkniner da, men det er det dessverre med de fleste medisiner....Sukk...

:closedeyes:

Men mulig jeg tar sjansen,......utrolig vondt å ha det slik......lykke til alle.....

:babyjente:

• 5 måneder senere...
Gjest Antipille
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har slitt med det samme i mange år!

Har fått Tolvon og Remeron av legen, som visstnok skal hjelpe både på mage/tarm-problemer, søvnproblemer og depresjoner!

Nesten for godt til å være sant, - og det var det dessverre for meg!

Merket absolutt INGEN bedring av noen av mine problemer, tvert imot!

Men så er jeg en skikkelig "antipille" pasient og da!

Nå har jeg tenkt å prøve Surmontil likevel, for uten søvn fungerer man ikke på noen punkt her i livet!

Lykke til alle, jeg føler med dere, UTROLIG vondt å ha det slik!

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med surmontil mot irritabel tarm? Gikk på det ca 2 måneder tidligere, men magen ble ikke bedre pluss at jeg var så trøtt hele tiden. Men tenker at jeg ikke prøvde lenge nok, og lurer på om jeg skal gi det et nytt forsøk.

Anonymous poster hash: 32307...14b

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

DYTT🥴

Anonymkode: 2d333...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...