Muffin! Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Hei, en barndomsvenninne av meg skal snart gifte seg, og da tenkte jeg på å sende henne en liten oppmerksomhet. Vi var veldig gode venner på barne- og ungdomsskolen, men skled litt fra hverandre etter det. Vi har litt kontakt, men jeg er ikke invitert i bryllupet (noe jeg heller ikke føler jeg burde vært.) Er det da greit å sende blomster til dem på bryllupsdagen? Eller har dere et annet forslag? Jeg bor ikke i byen de skal gifte seg i, så det må være noe jeg kan ordne "på avstand". Hvis noen kan et fint dikt eller en hilsen jeg kan skrive i kortet, så hadde det også vært fint.
Honey Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Blomster er litt dumt hvis de planlegger å reise bort rett etter bryllupet. Men hvis de skal være hjemme synes jeg det jo greit. Eneste er jo at det dreier seg som regel om en del blomster for bruden uansett og hun vil nok sitte igjen med et lite overskuddslager med blomster etter den store dagen uansett. Hvis du kjenner noen som skal den veien så kan du jo sende med gave, eller sende et gavekort sammen med et kort i posten. Jeg kjøpte en glassbolle i Rosendahl-serien til en tidligere barndomsvenninne nå i helgen. Man kan jo også sjekke med f.eks. Chr.Glassmagasin eller Tilbords om de har noen leveringsmulighet e.l. Der finner man jo ofte ønskelisten til brudeparet også.
Rosalie Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Jeg kjøpte gavekort på Christiania Glasmagasin til ei barndomsvenninne som giftet seg langt unna nå nettopp. Stoler ikke nok på posten til å sende glass med de!
Susan Sto Helit Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Ville nok kjøpt et lite gavekort eller en liten gave som var lett å bytte. Blomster har man nok av rundt et bryllup.
Muffin! Skrevet 19. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2008 Takk for svar. De har ønskeliste på et glassmagasin ja, så er kanskje greit med et gavekort derfra. Men syns det er litt vanskelig med beløp på gavekort. Hvor mye skal man gi for?
Rosalie Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Jeg ga 200 kr fra meg og samboer (samboer har aldri møtt noen av brudeparet, jeg har så vidt hilst på brudgommen i forbifarten en gang)
Gjest Chrissy82 Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Gavekort synes jeg også er greit å gi!!!
Susan Sto Helit Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Takk for svar. De har ønskeliste på et glassmagasin ja, så er kanskje greit med et gavekort derfra. Men syns det er litt vanskelig med beløp på gavekort. Hvor mye skal man gi for? Hvor mye ville du kjøpt blomster for? Du gir for det du føler er rett. De har ikke invitert deg, og forventer ingenting. Uansett hvor mye du velger å gi, er det bare hyggelig å bli husket. (Hvertfall var det det jeg følte. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå