Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bøker for hele vg2, men aner ikke hva de er verdt! Hvor kan jeg skjekke dette? Og selger man for halve prisen? Har ikke engang åpnet noen av disse!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk med en bokhandel hvor mye de tar for tilsvarende bøker (altså "brukte" skolebøker) og ta det de tar.

Skrevet

Det er vanlig å selge bøker for halvparten av det en selv kjøpte de for.

Skrevet

Halv pris på ett år gamle bøker var normen for fem år siden da jeg gikk på vgs.

Skrevet

Det kommer an på hvor slitt de er -og hvor mye andre er villig til å gi for dem... Men fra og med i år får alle elever på Vg2 gratis skolebøker, hvilket i de fleste fylker vi si at de får låne bøkene på skolen, så det er ikke sikkert det er så lett å få solgt dem.

Gjest Snart 42
Skrevet

Min sønn gikk i VG2 i fjor og hadde gratis bøker. Gjaldt ikke det hele landet? I så fall må jo bøkene dine være mer enn ett år gamle og da er det kanskje ikke så lett å få solgt dem? Ikke fordi de er mer "slitt", men fordi skolene ofte endrer valg av bøker og at det ikke er de bøkene du har som skal brukes i år.

Men; gratis bøker til VG2 og VG3 tror jeg nå gjelder hele landet så da vil det uansett ikke være mange potensielle kjøpere.

Skrevet

Gratis skolebøker gjelder hele landet, og stort sett alle bøkene Vg2 har var nye i fjor pga innføringen av Kunnskapsløftet og tilhørende nye læreplaner.

Skrevet (endret)
Min sønn gikk i VG2 i fjor og hadde gratis bøker. Gjaldt ikke det hele landet?

Det trodde jeg og det gjorde!

Og hvis det er sånn så får du nok ikke solgt dem, for da får ikke bokhandelen solgt dem videre!

Endret av Reka
Skrevet

Ja, nå skal alle elevene, med unntak av vg 1, ha gratis skolebøker. Snakk med skolene, de kjøper gjerne brukte bøker. På skolen min betaler de halv pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...