Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får til å ta opp på den kanalen jeg ser på. Men finnes det noe jeg kan gjøre, eller en annen type dekoder, slik at jeg kan bruke den vanlig? Det vil si at jeg kan programmere, at den tar opp forhåndsdefinerte programmer uavhengig av at jeg ser på tv'en osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må ha to tunere da. Eller kanskje det finnes tunere som er mer avanserte enn andre. Vi kan i alle fall ikke ta opp på en annen kanal enn den vi ser på.

Skrevet
Tror du må ha to tunere da. Eller kanskje det finnes tunere som er mer avanserte enn andre. Vi kan i alle fall ikke ta opp på en annen kanal enn den vi ser på.

Hva er en tuner? :sjenert:

Skrevet

Vi har dvd-opptaker og kan ta opp fra en kanal samtidig som vi ser på en annen kanal. Du må først og fremst stille inn de forskjellige kanalene på din dvd-spiller. Når du skal ta opp må du sette dvd-spilleren på den kanalen du skal ta opp i fra. Da skal du kunne se på en annen kanal på tv`n. Finn fram bruksanvisningen for både dvd-opptakeren, tv`n og eventuell dekoder for å finne ut hvordan du skal koble enhetene riktig sammen og hva slags innstillinger du må inn på i forkant på dvd-spilleren.

Vi strevde veldig da vi skulle koble alt sammen etter vi fikk dekoder. Til å begynne med fikk vi også bare til å ta opp fra samme kanal som vi så på, men fikk det heldigvis til etter hvert.

Skrevet
Vi har dvd-opptaker og kan ta opp fra en kanal samtidig som vi ser på en annen kanal. Du må først og fremst stille inn de forskjellige kanalene på din dvd-spiller. Når du skal ta opp må du sette dvd-spilleren på den kanalen du skal ta opp i fra. Da skal du kunne se på en annen kanal på tv`n. Finn fram bruksanvisningen for både dvd-opptakeren, tv`n og eventuell dekoder for å finne ut hvordan du skal koble enhetene riktig sammen og hva slags innstillinger du må inn på i forkant på dvd-spilleren.

Vi strevde veldig da vi skulle koble alt sammen etter vi fikk dekoder. Til å begynne med fikk vi også bare til å ta opp fra samme kanal som vi så på, men fikk det heldigvis til etter hvert.

Alt er koblet sammen korrekt, og utover det står det ingenting i bruksanvisningen, så den er det ikke mer hjelp i.

Det er heller ikke mulig å stille inn kanalene på harddiskopptakeren, da den ikke klarer å "lese" parabolsignalene. Kjører jeg søk får jeg ingenting, men er alt på og jeg har stilt inn at den skal lese direkte av TV'en, kan jeg trykke på record.

Men skulle så gjerne kunne forhåndsprogrammert når jeg ikke er hjemme, gjerne flere ulike programmer på ulike kanaler...

Skrevet
Alt er koblet sammen korrekt, og utover det står det ingenting i bruksanvisningen, så den er det ikke mer hjelp i.

Det er heller ikke mulig å stille inn kanalene på harddiskopptakeren, da den ikke klarer å "lese" parabolsignalene. Kjører jeg søk får jeg ingenting, men er alt på og jeg har stilt inn at den skal lese direkte av TV'en, kan jeg trykke på record.

Dette minner veldig om problemene vi hadde. Jeg fikk først ikke stilt inn kanalene, men så gikk vi inn i menyen på dvd-spilleren for å finne riktig plass å stille inn kanalene. Det var forskjellig måte å søke opp kanalene etter vi fikk dekoder enn da vi kun hadde kabelanlegg uten dekoder.

Du bør nok sjekke bruksanvisningen en gang til. Jeg måtte lete litt før jeg fant ut hvor det sto (bruksanvisningen vår er på ca 100 sider).

Skrevet

En annen løsning vil være å skaffe seg en PVR dekoder fra parabolselskapet istedenfor en vanlig dekoder. En PVR dekoder kan nemlig ta opp flere programmer samtidig, helt genialt!

Jeg har en PVR dekoder fra viasat og den kan ta opp 2 programmer som går til samme tid på ulike kanaler samt at jeg på samme tid kan se på hvilken som helst kanal. Det er også ubegrensete muligheter for opptak av programmer som ikke går til samme tid.

Det er også veldig enkelt å legge inn opptak, man velger fra en EPG liste som viser alle kanalene med dagens program, hvor man velger hvilket program man skal ta opp for deretter å trykke record, altså trenger ikke klusse med å legge inn data selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...