Gå til innhold

Hva ønsker nybakte foreldre seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på et par visitter denne uka, babyene er et par måneder nå, men har ikke fått muligheten til å besøke dem før nå.

Hva ønsker nybakte foreldre seg til babyene? Pleier man å ha nok av klær? Hva annet kan man gi? Er det enkelte klesplagg man trenger mer av enn annet tøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

-Klær i store størrelser (74 og oppover). Ikke 50, 56 eller 62, det har man mer enn nok av, hvis barnet i det hele tatt passer i de klærne.

-Ferdigmiddag, fruktkurv, god alkoholfri drikke til foreldrene

-Bøker eller leiker til barnet. www.Alveslottet.no har fantastisk fine ting. Ikke kjøp store avanserte rangler til et bittelite barn. Mange av ranglene på markedet kan ikke brukes fordi de er alt for tunge for de minste. Når de klarer å holde dem, har de vokst fra dem.

Fisher Price, Lego og Brio er gode kvalitetsleiker som ungene ikke blir lei av så fort.

-Denne skulle jeg ønske jeg hadde fått til begge barna. Jeg syns de fleste bøkene hvor man skal skrive inn ting og tang er urteite, men denne virker morsom. Også for far ;)

Endret av gaja
Skrevet

Bodyer

En bleiepakke

En baby gym

Pekebok, gjerne en myk

Fotoalbum

Cd beregnet på å roe babyen

Pekebok, gjerne Kari Grosman

Kokebok/barnemat

Skrevet (endret)
Hva ønsker nybakte foreldre seg til babyene?

Barnevakt! De vet det bare ikke ennå :fnise:

Det er ikke lett å svare på om babyen har fått nok tøy eller ikke. Du kunne jo spørre hva foreldrene ønsker seg? Noen ganger er det slik at vi er flere som tenker "jeg kjøper litt stort, for de får sikkert alt for mye smått som bebisen vokser ut av med en gang". - og så ender det med at nurket ligger der i alt for stort tøy fordi de ikke har noe mindre å ta på. -Eller motsatt.

_Jeg_ ønsket meg lammeskinn til min baby. Fint å ligge på, ha i bilstolen, i vogna... -men jeg fikk det ikke :( Nå deler jeg ut lammeskinn til alle nyfødte jeg vil gi gave til :jepp:

Endret av Mixelite
Skrevet

Hva med barnetallerken, barneskjeer til de første måltidene? Eller et deilig ullpledd eller noe i ull, ofte får man mye klær men ikke ulltøy.

Skrevet

Klær, sengetøy, myke babyhåndklær.

Av klær, sats på hverdagsklær. Vi fikk masse olabukser til babyen vår. Ikke noe jeg kler ham i til daglig akkurat, synes ikke det ser spesielt behagelig ut. Kjøp heller bodyer, strømpebukser og sparkebukser i så fall :)

Ulltøy er et godt forslag, men da må det være i større størrelser slik at ungen faktisk får bruk for det (en stund til vinteren ennå).

Skrevet

Stemmer for barnevakt jeg. Dersom det er noen du kjenner veldig godt, hvorfor ikke lage et lite gavekort med barnepass?

Ellers ønsker jeg meg også lammeskinn, gavekort på middag for to inkl. barnepass et par timer en kveld.

En babykurv kan du jo også lage, kjøp en flott kurv og putt saker oppi: en rangle, forskjellige stelleprodukter, en liten håndduk, våtservietter, og kanskje en vinflaske?

Skrevet

Jeg gir ofte en sansebok til babyen, men gir heller litt mer til foreldrene for å minne dem om at de også må huske å ta vare på seg selv... :sjenert:

Veldig ofte gir jeg en avslappende "aromaterapi-pakke" med lavendel og rose til mor...

Den består av badeolje og fargebad hvis de har badekar, ellers kroppsvask, bodylotion/bodybutter, duftlys, vaskesvamp mm.

Til far varierer det litt mer, alt etter som hva han liker å slappe av med, men opplever veldig ofte at menn liker citrus-dufter.

I tillegg gir jeg dem humoristiske bøker om det å være nybakte foreldre hvis det er første barnet.

Skrevet (endret)

Jeg stemmer også for behagelige og myke hverdagsklær - og gjerne i litt store størrelser. Greit å kjøpe "inne-klær" som passer til alle årstider siden man ikke vet helt når det vil passe. Den eldste datteren vår er født på vinteren, og vi fikk en god del vinterklær i store størrelser. Innen hun var stor nok til å bruke dem var det ikke kaldt lenger...

Ellers vil jeg si at det er fint å gi eventuelle søsken en liten oppmerksomhet også. Det trenger ikke være så mye, men en liten ting slik at de ikke føler seg helt glemt bak den nye babyen.

Endret av Siona

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...