Gjest Chrissy82 Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 For en uke siden fortalte typen meg at han fortsatt tenker på eksen sin og at han på en måte fortsatt har håpet på at det skulle bli dem. Det ble slutt mellom dem i mai i fjor. Og vi ble sammen i november i fjor. Først så visste jeg ikke hva jeg skulle si. På en måte er jeg glad for å ikke ha vist om det. Fordi da hadde jeg vært sjalu på henne. Men for en uke siden snakket han med henne og de ble enig om å kutte ut all kontakten. Bra det men allikevel... Ikke noe gøy å vite at han har tenkt på henne og at det på en måte ikke ble ordentlig slutt mellom dem før nå. Han sier han trenger litt tid for å kunne glemme henne og komme seg videre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Bare vente og se hva som skjer?? La han være i fred?? Eller være der for han?? Noen som har vært borti det samme??
Gjest frustrert-utlogget Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Prøv å vær deg selv. Kos deg sammen med ham og respekter dersom han trenger å være for seg selv eller med kamerater. Bare vær den kjæresten du har vært den siste tiden. Han er tydligvis ferdig med eksen, og ønsker å fortsette med deg. Gi ham litt tid, så skal du se dere får det bra Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Det er ikke uvanlig å bruke mer enn et halvt år på å komme over en eks man virkelig elsket. Det kan hende at den prosessen tok lengre tid fordi den ble forsinket da han ble sammen med deg. Nå har han trolig kommet over henne og innsett at der er deg han vil satse på. Det jeg reagerer på er at han ikke har vært ærlig mot deg før nå. Det ville gjort meg usikker. 1
Makrell Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 For en uke siden fortalte typen meg at han fortsatt tenker på eksen sin og at han på en måte fortsatt har håpet på at det skulle bli dem. Det ble slutt mellom dem i mai i fjor. Og vi ble sammen i november i fjor. Først så visste jeg ikke hva jeg skulle si. På en måte er jeg glad for å ikke ha vist om det. Fordi da hadde jeg vært sjalu på henne. Men for en uke siden snakket han med henne og de ble enig om å kutte ut all kontakten. Bra det men allikevel... Ikke noe gøy å vite at han har tenkt på henne og at det på en måte ikke ble ordentlig slutt mellom dem før nå. Han sier han trenger litt tid for å kunne glemme henne og komme seg videre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Bare vente og se hva som skjer?? La han være i fred?? Eller være der for han?? Noen som har vært borti det samme?? Jeg forstår ikke helt.. Dersom han for en uke siden sa at han fortsatt tenker på eksen og håper på at de skulle bli dem igjen, så virker det vel ikke akkurat som om han er helt ferdig med henne. Dette er selvsagt mye lettere sagt enn gjort, men jeg tror det beste, for dere begge, hadde vært å være litt fra hverandre. For hans del, så han virkelig kan bli ferdig med henne. For din del, at dersom dere finner sammen igjen så er det, forhåpentlig, fordi han helt og holdent vil være sammen med deg, og bare deg.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Hvorfor ble de enige om å kutte all kontakt da? Var det fordi han ønsket å sattse på deg eller var det fordi han ikke kunne få henne og derfor ønsket å kutte kontakten? Når jeg ble sammen med han som nå er mannen min hadde jeg enda følelser for exen. Jeg var åpen om dette fra starten av, men det var også jeg som hadde gått fra eksen og jeg ønsket å sattse allt på denne nye fantastiske gutten. Det gikk likevel ganske lang tid før jeg kom helt over eksen men jeg var altid klar på at jeg ikke ønsket å satse på eksen likevel. Er dette tilfellet hos dere? I så fall må du bare gi ham tid. Men jeg hadde ikke godtatt å være nr to om han egentlig ønsket eksen men ikke fikk henne.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Slike ting er ekstremt individuelt. Jeg vet f. eks. først at jeg er helt ferdig med en eks når jeg tillater meg selv å fantasere om henne.
Gjest Purple Haze Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 For min egen del, innleder jeg ikke et nytt forhold før jeg er fullstendig ferdig med det gamle. Selvfølgelig glemmer jeg ikke eks`ene mine, de er en del av fortiden min. Men jeg går ikke inn i noe nytt, før jeg er følelsesmessig klar for det.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 Slike ting er ekstremt individuelt. Jeg vet f. eks. først at jeg er helt ferdig med en eks når jeg tillater meg selv å fantasere om henne. Hvorfor fantasere om en eks hvis du er ferdig med henne/forholdet?
Gjest Chrissy82 Skrevet 19. august 2008 #9 Skrevet 19. august 2008 Hvorfor ble de enige om å kutte all kontakt da? Var det fordi han ønsket å sattse på deg eller var det fordi han ikke kunne få henne og derfor ønsket å kutte kontakten? Når jeg ble sammen med han som nå er mannen min hadde jeg enda følelser for exen. Jeg var åpen om dette fra starten av, men det var også jeg som hadde gått fra eksen og jeg ønsket å sattse allt på denne nye fantastiske gutten. Det gikk likevel ganske lang tid før jeg kom helt over eksen men jeg var altid klar på at jeg ikke ønsket å satse på eksen likevel. Er dette tilfellet hos dere? I så fall må du bare gi ham tid. Men jeg hadde ikke godtatt å være nr to om han egentlig ønsket eksen men ikke fikk henne. Jeg har skjønt at hun betydde mye for han og det forstår jeg. Han valgte å kutte kontakten med henne fordi han ikke vil at hun skal "ødelegge" for oss. Eller sånn at han kan komme over henne og vi kan komme oss videre i dette forholdet. Jeg har forsøkt å være der for han når han har trengt noen å prate med. Men det er vanskelig å høre han snakke om en annen jente. Jeg har tenkt på å gi han litt tid hvis han trenger det.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #10 Skrevet 19. august 2008 Hvorfor fantasere om en eks hvis du er ferdig med henne/forholdet? Tror ikke det handler om akkurat det å fantasere om eksen han snakker om, men når han har kommet dit at han faktisk KAN fantasere om eksen uten at det gjør vondt han mener.. Correct me if I'm wrong. Er ihvertfall slik jeg tenker/har det. Greier ikke å fantasere om eksen uten at det gjør vondt.
Rosalie Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 For min egen del, innleder jeg ikke et nytt forhold før jeg er fullstendig ferdig med det gamle. Selvfølgelig glemmer jeg ikke eks`ene mine, de er en del av fortiden min. Men jeg går ikke inn i noe nytt, før jeg er følelsesmessig klar for det. Et veldig godt svar. Og det kan ta alt fra et par måneder til år. TS: Jeg hadde ikke orket å være i et forhold hvor den andre part klart og tydelig hadde gitt uttrykk for at h*n hadde valgt eksen foran meg, slik han du er sammen med gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå