Gå til innhold

Når er det på tide å kaste converse-ene?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som forelsket seg i rockchic-stilen rundt slutten av tenårene, og har tviholdt på den siden, garderoben hennes domineres fortsatt av sorte hettegensere, band t-shirts (helst med langermede t-shirts under), naglebelter og converse. Problemet er at hun snart fyller 32...er jeg snerpete, eller blir det litt patetisk når en kvinne som har passert 30 daffer rundt i slike antrekk? Hun er riktignok student fortsatt, men er ferdig til jul, og har visst ingen planer om å skifte stil. Hvilken arbeidsgiver vil ta henne alvorlig når hun tropper opp til intervju iført denne typen klær?

Når er det på tide å gi opp converse etc og bli voksen? Det går jo an å kle seg kult, lekent og/eller trendy, men samtidig voksent, man beghøver ikke gå over til cardigans, knelange skjørt og dressbukser i alle nyanser av beige. Se på Carrie Bradshaw!

Etter min mening må Conversene ut av hverdagsgarderoben lenge før fylte 30, med mindre man heter Kate Moss.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man bikker 30 er det kanskje litt drøyt med tenåringsstil ja.. Men det kan jo hende hun holder på den for å ikke føle seg gammel på skolen? Eller at hun ikke vil vokse opp, eller bare elsker stilen ^^

Dette er jo personlige valg, og det er egentlig ikke noe man kan gjøre med det. Jeg hadde en spesiell stil selv, pga en periode jeg var i. Varte et par år. Kan hende hun er i en slik periode/ikke komt seg ut av den.

Men det er jo egentlig ikke så mye å henge seg opp i, blir man flau bør man kanskje se på vennskapet en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm! Jeg er 33 og sitter her på jobb med mine elskede converse :fnise: men kommer vel an på hvordan man kombinerer, jeg har en veldig enkel stil og har en mørk dongeri og sort genser. Ellers er generelt enig - når man bikker 30, er det kanskje på tide å få en mer voksen stil. På den annen side kommer det an på hvordan man lever, hva man gjør og hvem man er - moten i dag er åpen for alt, og det er lov å kle seg som man føler seg mest vel i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de på 13 kle, sminke og brune seg som de er 40 kan saktens jeg på 39 kle meg som jeg er 15 (hehe).

Må innrømme at jeg bruker mine converse ofte og kan også tidvis sees i en band t-skjorte, men alt til sin tid og jeg tropper ikke opp slik i begravelser og i jobb sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt Converse, men t-skjorte (gjerne band-t-skjorte), naglebelte og jeans går jeg med her jeg sitter selv om jeg er 30. Har svart sminke, svart farget langt hår og tatovering i tillegg. Det er min stil, og jeg kommer ikke til å endre på den, selv om jeg har gått til anskaffelse av enkelte mer "voksne" plagg til bruk på seminarer osv.

På mange måter kan man si at jeg allerede har fått en "voksnere", streitere stil i og med at de lange gotherkjolene i sort fløyel har gått i søppelet... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...