Gå til innhold

Synstest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri sjekket synet mitt, fordi jeg tror jeg ser nokså godt, ser alltid ting på avstand som ingen andre ser, og har ingen problemer med å lese ting som er nært heller. Men - jeg har ofte vondt i hodet, kun på den ene siden, oftest i tinningen. Har nettopp fått ny jobb, hvor jeg sitter foran pc hele dagen. Når jeg da i tillegg gjør dette hele kvelden hjemme, kjenner jeg at det banker litt oftere i hodet. Tenkte derfor det kunne være greit å sjekke.

Spørsmålet er, hva koster en synstest? Og er enkelte brille/optikerkjeder å foretrekke fremfor andre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler ca 350 for en test. Jeg bruker Øyeoptikk Teigland.

Skrevet

Hei du.

Vet at noen av de store optiker kjedene har gratis synstest ved kjøp av briller. Bor du nærme Sverige, så er det endel penger å spare på å reise dit.

Skrevet

Hehe, enn om synstesten viser at du ikke trenger briller da? :fnise:

Skrevet

Da koster det sikkert en formue :erter: ...

Skrevet

Mener jeg betalte 400 kroner forrige gang jeg var til sjekk.

• 1 år senere...
Skrevet

Hvor går en for å sjekke synet? Fastlegen? En øyelege? En brillebutikk?

Skrevet (endret)

I en brillebutikk gjerne. Selv bruker jeg Brilleland, hvor jeg både tar linsetest og brilletest. Siden jeg er linsekunde er det gratis, men tror det ligger mellom 3-400 kr for testen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har de siste gangene gått hos specsavers, tror jeg har betalt mellom 3-400 for en synstest der.

Skrevet

Jeg var sist hos brilleland og da betalte jeg 350kr eller 390kr... Dette var for noen uker siden..

Skrevet

Sist var jeg hos Brilleland, da hadde de en kampanje på gratis synstester, så jeg betalte ingenting. Verdt å vente på kanskje, hvis det ikke haster å få sjekket synet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...