Maja_83 Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Om vi vies kl.14 så er vel vielsen over ca 14.45. Hvor lang tid beregner man da på å bruke på å bli gratulert og sånn på kirketrappa? Et kvarter, eller noe mer?
Kanutten Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Vi gifter oss kl 13.00 og regner med vielsen er over ca 13.30 Regner med å stå på trappa ca 15 min. Fordi det er en ny vielse kl 14.00
Honey Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Var i kirken og så på bryllup i helgen. Vielsesseremonien tok ca 30 min akkurat og de stod på trappen ca 15 minutter. Stod først ved inngangen og mottok gratulasjoner fra alle som hadde vært i kirken. Så stod de på trappa for en liten fotoseanse med litt kyssing og sånt. Så gikk de ned trappa til den ventende bilen og drakk ett glass champagne, for å så sette seg inn i bilen og kjøre avgårde.
Maja_83 Skrevet 19. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2008 Å, så bra med svar! Skal forsøke få vielsen til å vare 30 minutter, synes 3 kvarter blir i lengste laget. I de vielsene dere var i, hvor mange salmer/musikkinnslag hadde brudeparet?
Honey Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Å, så bra med svar! Skal forsøke få vielsen til å vare 30 minutter, synes 3 kvarter blir i lengste laget. I de vielsene dere var i, hvor mange salmer/musikkinnslag hadde brudeparet? De hadde to salmer, og to solosanger + vielsesritualet og tale fra presten. Kort og oversiktelig seremoni.
Humleblomst Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 De fleste vielser er relativt korte, dvs ca 30 min, og så bruker man litt tid utenfor kirken, varierer litt med hvor mange gjester man skal få gratulasjon fra og hvor mange bilder man ønsker. Og hvis man ikke er enste brudepar eller sistemann ute er det ny vielse en time etter vielsen begynte, og da skal der forrige brudefølget helst ikke være der. Jeg har opplevd at kirketjener har gitt beskjed om at "nå er det tid for neste bryllup, kan dere trekke litt vekk?". Men er du bekymret for at vielsen skal vare lenge, ville jeg hørt med presten når dere har samtale, h*n kan hjelpe til med å følge tidsskjema.
Honey Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Har du det så travelt den dagen?? Er vel ikke snakk om å ha det travelt, men det er jo viktig å få sånn cirka oversikt over hvor lang tid alt tar for å klare å lage best mulig program den dagen. Det er jo vesentlig å vite hvor lenge det tar på kirketrappa dersom det kommer et par som skal gifte seg etterpå. Og man får også en oversikt over sånn ca når man skal ta bilder og hvor lenge gjestene må vente før man kommer tilbake til stedet hvor festen skal holdes. Det er ikke til å komme utenom at det er klokkesletter å holde hele denne dagen.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Jeg vet jeg vet, var gjennom det i fjor. Men middag og fotograf blir nok ikke spolert for det;-)
angara Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Jeg tenker litt på det samme. Mest pga at vi må ha transporten klar, til 120 folk, til festlokalet. På en eller annen måte... og det er ikke sikkert det er SÅ lett for eventuelle busser å finne parkering der til enhver tid. Vi gifter oss på ettermiddagen på en vinterdag, så det er vel begrenset hvor lenge man skal stå ute på trappa i halvmørket og fryse. Jeg tenker heller å forlenge vielsen litt, synes det blir veldig kort med en halv time bare. Så har vi fått nidarosdomen, så jeg har ikke noen hast med å rase igjennom programmet der, men nyte det å sitte der inne så lenge som mulig. Kjører på med maks antall salmer og musikkinnslag i tillegg, og velge de lengste tekstene til lesning
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Å, så bra med svar! Skal forsøke få vielsen til å vare 30 minutter, synes 3 kvarter blir i lengste laget. I de vielsene dere var i, hvor mange salmer/musikkinnslag hadde brudeparet? Høres ut som du synes seremonien i kirken blir kjedelig for deg. Derfor jeg lurte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå