Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

kos dere på hyttetur :klemmer: Og det må være lov å skeie ut litt når man er på sånt.

Sånn generelt bør du nok spise mer til alle måltidene ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dumme dag :( Håper det blir bedre med litt filmkos!

God tur i morgen - hyttetur høres veldig koselig ut :) Er det på fjellet, eller, så det er mulighet for snø og julestemning? Bra blir det nok uansett! :)

Det hjalp med filmkos. :) Men det ble litt for sent da, er ikke i seng enda ... :sjenert:

Takk for det, gleder oss. :) Det er på fjellet, så satser på snø og julestemning + aking for ungene! :biggrin:

:klemmer:

:klem:

kos dere på hyttetur :klemmer: Og det må være lov å skeie ut litt når man er på sånt.

Sånn generelt bør du nok spise mer til alle måltidene ja.. :)

Takk, shall do! ;)

Nå spør jeg fryktelig dumt, men ... plusse på en brødskive eller to til frokost, lunch og kveldsmat og mer middagsmat da? Pluss eventuelt noe frukt, smoothie og lignende? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag

frokost: 1 brødskive med egg, 1 yoghurt, glass melk og kaffe.

lunch: 2 knekkebrød med brunost

mellommåltid: 1 eple,1 banan, 1 klementin.

middag: spansk tomatsuppe med ost + to brødskiver med smør.

kveldsmat: to brødskiver med hjemmelaget jordbærsyltetøy.

kos: Cola ...

Er bare glad for at sjokolade har mer kcal enn Cola jeg ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur! :klem:

Takk. :)

==============================================================

Vi har hatt det veldig koselig på hytta i helga. :) Det var litt styr å finne den, siden hun hvis familie eier den ikke har vært der siden påska, men vi fant da frem til slutt. Ungene har storkost seg virker det som, S og venninna har sprunget etter hverandre, utveklset smokker og ellers spradet rundt og utforsket og kost seg. S var veldig opptatt av peisen der oppe, siden man ser flammene slik man ikke gjør i ovnen hjemme. ;) Vi tok med småungene ut for å leke i snøen også, og det syntes S var stor stas, iallfall en liten stund. Han likte godt å renne på akebrett, men tror det ble litt mye snø for han, han er ikke vant til over en halvmeter med hvit masse på bakken. ;)

På lørdagskvelden kranglet jeg og venninna, pga noe hun misforstod som jeg sa og ble dritforbanna for. :roll: Beskyldte meg for å lage dårlig stemning, og spurte mannen om jeg ofte var slik. :kjefte: Herregud, blir så oppgitt over hvor mye man kan misforstå og hvor personlig man kan ta ting som ikke var noe personlig ment i det hele tatt ... Veldig kjip slutt på en fin kveld. Vi fikk da snakket litt ut om det før vi la oss, og hun gikk motvillig med på at det ikke var bare hun som lagde dårlig stemning, selv om jeg ikke tror hun mente at hun var skyld i det i det hele tatt. :roll: Dagen etter latet vi som ingenting ... Huff. Blir for dumt.

S våknet mange ganger i natt, og nektet å legge seg igjen. Han var helt hysterisk da han våknet, det eneste som hjalp var å gå rundt og bære på han, selv ikke i senga vår roet han seg før det tok veldig lang tid. :sukk: Var dødstrøtt i går også, så jeg lurer på hvordan det skal gå når jeg har fått få timer søvn i natt ... Denne natta bare må bli bedre, ellers blir jeg gal! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkomen hjem! :klem:

Så kjipt med krangling på hytta. Utrolig hvor lite som skal til for å velte stemningen sånn! Virker litt lite fleksibelt av venninna di også, da, at hun ble så forbanna uten å oppklare misforståelsen med deg først. Unødvendig!

Bra at turen likevel ble koselig, og at S og lillevenninna hadde det moro sammen :snø:

Amund hadde også en skikkelig skrikenatt i går, så jeg skjønner godt hvordan du har det i dag ... Håper ikke dagen blir altfor slitsom, og at du får sove godt i natt!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Grethe Roedes vektklubb Her kan du få hjelp til å regne ut kalorier gratis. Ellers har jo VG også vektklubb, men der koster medlemsskapet penger.

Kalorier og KJ er bare ulike betegnelser på hvor mye energi maten inneholder. De regner vel med at en voksen dame skal ha 1500 - 2000 kalorier per dag. Kommer litt an på vekt og hvor mye en beveger seg. Du kan sikkert finne et sted å regne det ut.

Man bør ikke legge kalori inntaket for lavt, da vil kroppen bremse forbrenningen.

Ellers koselig at du virker mer positiv.

håper dere har hatt roligere netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkomen hjem! :klem:

Så kjipt med krangling på hytta. Utrolig hvor lite som skal til for å velte stemningen sånn! Virker litt lite fleksibelt av venninna di også, da, at hun ble så forbanna uten å oppklare misforståelsen med deg først. Unødvendig!

Bra at turen likevel ble koselig, og at S og lillevenninna hadde det moro sammen :snø:

Amund hadde også en skikkelig skrikenatt i går, så jeg skjønner godt hvordan du har det i dag ... Håper ikke dagen blir altfor slitsom, og at du får sove godt i natt!

Ha en fin dag! :klem:

Takk. :)

Kjedelig med skrikenatt, skjønner ikke helt hvorfor det ble slik. :vetikke: Natten i natt gikk heldigvis kjempefint, han våknet ikke en eneste gang, og sov til halv sju! :biggrin:

Ha en fin dag du også! :klemmer:

Kjedelig at det ble krangling på hytteturen, men bra at ungene koste seg sammen da :)

Krysser fingrene for en roligere natt i natt :klemmer:

:Nikke: Ungene koste seg stort. :)

Ha en fin dag! :klemmer:

:vinke:

Grethe Roedes vektklubb Her kan du få hjelp til å regne ut kalorier gratis. Ellers har jo VG også vektklubb, men der koster medlemsskapet penger.

Kalorier og KJ er bare ulike betegnelser på hvor mye energi maten inneholder. De regner vel med at en voksen dame skal ha 1500 - 2000 kalorier per dag. Kommer litt an på vekt og hvor mye en beveger seg. Du kan sikkert finne et sted å regne det ut.

Man bør ikke legge kalori inntaket for lavt, da vil kroppen bremse forbrenningen.

Ellers koselig at du virker mer positiv.

håper dere har hatt roligere netter.

Takk for link! Trodde slikt kostet penger jeg, derfor har jeg ikke sjekket det ut enda ... :sjenert:

Jeg fant en link som BlowersDaughter la ut om å regne ut hvor mange kalorier jeg trenger pr. dag. Eneste er at det er litt vanskelig å si hvor mye jeg beveger meg, for det varier veldig.

Nettene har blitt bedre! :hoppe: Hvordan går det med med nettene nå når dere har èn liten og èn stor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går var en dårlig dag. Jeg var trøtt, selv om S bare våknet èn gang så fikk mannen han til å sove etter en liten halvtime, og det ser ut til at jeg har èn venninne mindre. Jeg sendte melding til hun fra hytteturen, lurte på om vi skulle finne på noe på kvelden. Fikk ikke svar etter èn time, to timer, tre timer ... Fikk en melding med spørsmål om jeg kunne jobbe på barnehagen til ei venninne av henne, men dette var nok en melding hun har sendt rundt til mange. Hun ringte mannen og spurte om noe datagreier hun og eksen styrte med også, men å svare på meldingen min det kunne hun ikke! :roll: Sjansen for at hun ikke har fått meldingen er vel ganske liten, lite sannsynlig at akkurat den meldingen blir borte når alle andre meldinger jeg sendte i går kom frem ... Fy f*!"#E! Hvis det var alt som skulle til for å ødelegge det vennskapet så er det like greit ... Orker ikke flere dramaqueen-venninner nå, orker ikke mer drama! Begynner jo å lure på om det er meg det er noe galt med, om jeg er veldig vanskelig, fæl eller noe sånt ... I følge mannen er det ikke det, men hva vet vel han. :sukk: Jeg kan jo fortelle hva som skjedde på hytteturen da, fra mitt synspunkt.

Det var sent ene kvelden, vi hadde alle drukket litt- men hun hadde nok drukket mest. Hun og mannen min spilte poker, jeg ville ikke være med fordi jeg ikke kan spille poker og jeg orket ikke å lære meg det så sent på kvelden heller, siden jeg var veldig trøtt. Men helt greit for meg å sitte og se på og nippe til vinen min, ikke noe problem. Vi snakket samtidig som de spilte, og hun sier noe sånt som at vi må da sitte litt oppe siden det er helg og vi skal kose oss. Jeg sier da, på en helt vanlig måte at vi ikke må sitte oppe kjempesent for å kose oss.Da blir hun sur på meg, av en eller annen grunn, og mener at man kan da sitte oppe selv om man har barn. Jeg sier at jeg ikke fungerer om jeg får for lite søvn. Hun klikker mer og snur seg til mannen min og spør "er hun ofte sånn, eller?", og det er da jeg blir ganske så sur, for det mener jeg var utrolig frekt og nedlatende gjort. Mannen min sier bare at vi kan da spille ferdig pokerrunden, så gjør de det da, og mannen går og legger seg. Vi sitter og snakker litt, og jeg prøver å forklare at jeg ikke mente at vi måtte legge oss eller noe sånt- jeg sa bare at man trenger ikke å sitte oppe hele natta for å kose seg. Hun sier at jeg lagde dårlig stemning, jeg sier at det var jeg ikke alene om- noe hun ikke er enig med meg i. Vi sier natta og går og legger oss begge to, dagen etter så virker det som om begge bare prøver å ignorere det som skjedde dagen før, og vi oppfører oss noenlunde normalt mot hverandre. Nå svarer hun ikke på meldinger, eneste vi har hørt fra henne er melding med kontonummeret hennes (vi skyldte henne penger for maten den helga) der hun slengte på "håper dere koste dere", men denne meldingen sendte hun til mannen min ... Mannen og hun har gått trilleturer med ungene mens jeg har vært på kurs om dagen de siste ukene, og har derfor hatt litt kontakt.

Jeg vet ikke, jeg ... :sukk: Noen synspunkter? Uansett deilig å få skrevet det ned et sted.

Gleder meg til helgen, for da kommer søskenbarnet mitt, og så skal vi til Oslo på søndag! :biggrin: Og så slipper jeg å hente henne på Torp, for det vet jeg ikke om jeg hadde funnet frem til- jeg stoler jo ikke på GPS-dama ... :fnise:

S er så søt for tida, elsker å hjelpe til. Vi har begynte å fyre i ovnen nå når det er blitt litt kaldt, og han synes det er sååå interessant å se på. Og så går han og henter vedkubber til oss, og putter de i ovnen. Han så at jeg krøllet sammen papir også, og så gjorde han det samme. :fnise: Ellers er han til god hjelp når jeg tar ut av oppvaskmaskinen, han gir meg èn og èn tallerken, kjempeflinke gutten! :biggrin: Han har lært seg noen nye ord også, men det varier litt om han sier de eller ikke. Nå kan han: nei, ka (katt), kake, klokka, vovve(hund), ja,mamma, pappa,heia, halla, masse dyrelyder (bæææ, vov,mjau, hestelyd, en slags griselyd). :strix:

Skulle egentlig på kino med svigermor og svigerinne i går, men svigerinna ble syk og hadde 39,7°C. :overrasket: Håper ikke vi blir smittet, har ikke tid til å bli syk nå! Var dårlig i magen i hele går, og er det litt fortsatt, og det er noe jeg aldri bruker å være så jeg frykter jeg begynner å bli syk eller noe ... Er jo i helt fin form ellers, men på mandagen var jeg sliten, trøtt, hadde kvelningsfornemmelser, var slapp og ble aldri mett ... :roll: Høres ut som dèn hypokonderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Sånn som du forteller det, synes jeg venninna di overreagerte VELDIG. Hvordan i all verden kunne hun ta det du sa så ille opp? Merkelig oppførsel. Og utrolig barnslig å bare la være å svare på meldingen din når du så tydelig strekker ut en hånd. Jeg har lyst til å si "glem henne!", men jeg vet at om det hadde vært meg, så hadde jeg blitt sprø om jeg ikke fikk snakket med henne - om så bare for å avslutte. Kan mannen din snakke med henne, ettersom de fremdeles har kontakt? Uff, jeg føler med deg! :klem:

Så søt S er som hjelper til! :rødme: Også med oppvaskmaskinen, da - det er imponerende. Jeg har ikke turt å slippe til Amund der ennå, er redd for at ting skal ramle i gulvet og knuse (vi har fliser på kjøkkenet) ... Men Amund "hjelper" meg når jeg er på do - river av dopapir, krøller sammen, og putter i do (mens jeg sitter der, ja ...). Også må han trykke på knappen som spyler ned etterpå, selvsagt. :fnise:

Håper du får en fin dag, og at du ikke blir syk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt merkelig om hun venninnen vil bryte kontakt pga den "krangelen" der. Det var jo en skikkelig bagatell. Huff, litt av ei dramaqueen, ja.

Kansje du kan sende ei melding og be om "pent vær". Noe ala; "hei, håper ikke diskusjonen i helgen ødelegger noe for vennskapet vårt. Håper du tar kontakt når du føler for det.:) "

Får håpe helgen som kommer blir bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også venninna di overreagerte! Merkelig oppførsel ja. Hvis det var det som skulle til for å ødelegge vennskapet, kan hun ikke ha vært mye til venn... Mener nå jeg da. Men det er lett å si når man ikke står oppi situasjonen selv ;)

Håper dere har en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Sånn som du forteller det, synes jeg venninna di overreagerte VELDIG. Hvordan i all verden kunne hun ta det du sa så ille opp? Merkelig oppførsel. Og utrolig barnslig å bare la være å svare på meldingen din når du så tydelig strekker ut en hånd. Jeg har lyst til å si "glem henne!", men jeg vet at om det hadde vært meg, så hadde jeg blitt sprø om jeg ikke fikk snakket med henne - om så bare for å avslutte. Kan mannen din snakke med henne, ettersom de fremdeles har kontakt? Uff, jeg føler med deg! :klem:

Så søt S er som hjelper til! :rødme: Også med oppvaskmaskinen, da - det er imponerende. Jeg har ikke turt å slippe til Amund der ennå, er redd for at ting skal ramle i gulvet og knuse (vi har fliser på kjøkkenet) ... Men Amund "hjelper" meg når jeg er på do - river av dopapir, krøller sammen, og putter i do (mens jeg sitter der, ja ...). Også må han trykke på knappen som spyler ned etterpå, selvsagt. :fnise:

Håper du får en fin dag, og at du ikke blir syk! :klem:

Hun "venninna" vet jeg overhodet ikke hvor jeg har lengre, slitsomt! :sukk:

:Nikke: Så koselig med hjelpsomme barn! Han elsker å hjelpe til, og nå når vi fyrer går han og henter ved, krøller sammen papir og peker på fyrstikkene. :fnise:

:ler: så skjønn Amund er som er så snill å gi deg toalettpapir når du er på do! :fnise:

Jeg synes det er helt merkelig om hun venninnen vil bryte kontakt pga den "krangelen" der. Det var jo en skikkelig bagatell. Huff, litt av ei dramaqueen, ja.

Kansje du kan sende ei melding og be om "pent vær". Noe ala; "hei, håper ikke diskusjonen i helgen ødelegger noe for vennskapet vårt. Håper du tar kontakt når du føler for det.:) "

Får håpe helgen som kommer blir bedre :klemmer:

Hva er det egentlig med meg og dramaqueens? :sukk:

Jeg får jo ikke svar på mine meldinger, hun skriver bare om det er noe hun vil selv. :roll:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helt enig i at venninna di overreagerte. Merkelige greier.

Moro med hjelpsom gutt i huset da :)

:Nikke: Koselig med hjelpsomme barn. ;)

Jeg synes også venninna di overreagerte! Merkelig oppførsel ja. Hvis det var det som skulle til for å ødelegge vennskapet, kan hun ikke ha vært mye til venn... Mener nå jeg da. Men det er lett å si når man ikke står oppi situasjonen selv ;)

Håper dere har en fin helg :klemmer:

Jeg er helt enig med deg ... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte vel den meldingen til hun "venninna" på torsdag, om jeg ikke tar feil. Jeg fikk jo ikke noe svar, så jeg antok hun var far gone, helt til jeg fikk melding på tirsdag. Hun sa ingen ting om at hun ikke hadde svart på meldingen som jeg sendte et døgn i forveien, men foreslo filmkveld i helgen. Etter at jeg svarte henne har jeg ikke hørt et ord, hverken positivt eller negativt. Det virker som hun ikke bryr seg når jeg skriver melding, men når det er hun som vil noe sender hun melding. :roll: Skjønner ikke helt hvor jeg har henne, jeg. Hun har en vanlig, grei tone mot meg, men det virker som det skal være på hennes premisser. :roll:

Er så lei av folk som ikke kan si fra om det er noe galt, og i stedet bare går rundt og er sure. Skjønt, jeg vet jo ikke om det er det hun gjør engang ... :sukk:

Har hatt noen hektiske og turbulente dager i det siste. Hadde det kjempekoselig da søskenbarnet mitt var på besøk, fikk shoppet litt julegaver og kost oss. :) Natt til søndag våknet S og var hysterisk igjen, helt umulig å få til å sovne. :dåne: Dermed var jeg veldig trøtt da vi dro til Oslo på søndag, og det pluss stress i hovedstaden var en dårlig kombinasjon. Men vi koste oss vi da, shoppet julegaver, spiste middag, møtte ei veninne og var på råbra konsert! :biggrin: Men det ble lite søvn den natta også, siden konserten varte til tolv og vi ikke fikk kommet oss i seng før kvart over ett. Så det var en veldig trøtt jente som tok toget tilbake i går, og som var på kurs hele dagen før hun dro hjemover og var dødstrøtt og sliten og ikke visste hvor hun skulle gjøre av seg. Det endte jo selvsagt med krangling med mannen, kanskje ikke så mye mer å forvente når vi begge var dødsslitne. Heldigvis fikk vi ordnet opp før vi skulle legge oss, og i dag er stemningen mye bedre. :) Det tar virkelig på å ha en unge som våkner om natta og er hysterisk ... Får så vondt av han, stakkar- han er helt panisk ... :(

Synes tida går så sinnsykt fort nå! Snart jul, og jeg synes det nettopp var 1.desember. Bare to dager igjen på kurset, og én uke til pappa kommer- og én uke og to dager til julaften! :biggrin:

Forresten, noen som vet om en god og billig reiseseng? Skal bort på nyttårsaften, så må vel skaffe oss en reiseseng etterhvert vi også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, noen som vet om en god og billig reiseseng? Skal bort på nyttårsaften, så må vel skaffe oss en reiseseng etterhvert vi også. :)

Dere trenger ikke reiseseng til nyttårsaften, det er en (to) der dere skal ;) Men sengetøy hadde vært kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke reiseseng til nyttårsaften, det er en (to) der dere skal ;) Men sengetøy hadde vært kjekt :)

Så kjekt da! :biggrin: Sengetøy (til alle tre?) er herved notert å ta med seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...