Knøttet Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #1621 Skrevet 1. desember 2009 Du spiser mye mindre enn meg også... Og jeg er fæl til å spise søtsaker, må virkelig slutte med det Egg er kjempegodt, både alene og som pålegg Sunt er det også. Gräddost har høyt fettinnhold. Det har forsåvidt røkelaks også, men det er jo av den sunne typen Om smøreoster inneholder spesielt mye kalorier vet jeg ikke. Er kanskje bedre enn gräddosten. Hva med kaviar, sild eller makrell (i tomat)? Liker du det? Ellers synes jeg eple og banan er godt som pålegg. Hvis du vil spise noe annet enn brød er havregrynsgrøt og havregryn med melk godt da. Et annet godt tips til et sunt og lettvint måltid er smoothie, men det frister kanskje ikke så mye med iskalde drikker nå på vinteren. Kanskje jeg spiser for lite? Jeg har perioder med snopspising, akkurat nå er jeg relativt flink ... Kaviar, sild og makrell spiser jeg ikke ... Banan har jeg brukt litt på brødskiva, men eple kan jeg jo prøve! Har vurdert å prøve havregrynsgrøt også, men har ikke rukket å komme så langt. Smoothie frister så absolutt, men det er litt styr å lage og å vaske opp etterpå ... Men skal friste mannen med det i morgen, så får vi se.
Blowers daughter Skrevet 1. desember 2009 #1622 Skrevet 1. desember 2009 Det finnes lett-varianter av smøreost, ellers tror jeg ikke det er det verste. Må ikke glemme å skrive rapport for i dag da
Knøttet Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #1623 Skrevet 1. desember 2009 Det finnes lett-varianter av smøreost, ellers tror jeg ikke det er det verste. Må ikke glemme å skrive rapport for i dag da Hm, det er sant! Får prøve det. Rapport kommer.
Knøttet Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #1624 Skrevet 1. desember 2009 Tirsdag frokost: 1 brødskive med hjemmelaget jordbærsyltetøy, 1 yoghurt, et glass melk 1 kopp kaffe Mellommåltid: 1 eple, 2 klementiner lunch: to knekkebrød med brunost rundt middagstid: 2 grove rundstykker med hjemmelaget jordbærsyltetøy sen middag: 1 stk hjemmelaget pizza, italian style. kos: 1/2 Cola ...
Blowers daughter Skrevet 1. desember 2009 #1625 Skrevet 1. desember 2009 Jeg må si du spiser lite.. Jeg spiser som en hest i forhold til deg
Sola^ Skrevet 1. desember 2009 #1626 Skrevet 1. desember 2009 Forresten så er yoghurt naturell nokså greit. Utan tilsatt sukker og kunstige søtningsstoffer. Eg spiser den gjerne med frosne blåbær som eg tiner i microen. Enten til dei er tinte, eller til dei er småvarme. Varme blåbær og kald yoghurt naturell. Kan søte litegranne om du synes det blir for surt, men eg pleier ikkje gjere det. Eller så trur eg fruktsukker er litt bedre glykemisk index på enn vanleg sukker...og i frukt/bær så fungerer det utmerket å bytte ut rørsukkeret med fruktsykker. Men det med GI har eg ikkje satt meg heilt inn i...så det har eg vel frå ho mor, tenker eg
Lilith Skrevet 2. desember 2009 #1627 Skrevet 2. desember 2009 Du spiser jo som en småspist spurv, Knøttet! Hva med avokado og tomat på skiva? Digg + sunt. Philadelphia med kiwi? Eller pitabrød med salat, tomat, agurk, paprika, ost og en dæsj dressing? Havregrøt? Yogurt med frukt og havregryn? Ha en fiiiiiiiiiiiiiin dag!
Knøttet Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #1628 Skrevet 2. desember 2009 Jeg må si du spiser lite.. Jeg spiser som en hest i forhold til deg Så jeg burde spise mer? Forresten så er yoghurt naturell nokså greit. Utan tilsatt sukker og kunstige søtningsstoffer. Eg spiser den gjerne med frosne blåbær som eg tiner i microen. Enten til dei er tinte, eller til dei er småvarme. Varme blåbær og kald yoghurt naturell. Kan søte litegranne om du synes det blir for surt, men eg pleier ikkje gjere det. Eller så trur eg fruktsukker er litt bedre glykemisk index på enn vanleg sukker...og i frukt/bær så fungerer det utmerket å bytte ut rørsukkeret med fruktsykker. Men det med GI har eg ikkje satt meg heilt inn i...så det har eg vel frå ho mor, tenker eg God idé med blåbær i yoghurt naturell! Men jeg får vel ikke tak i det nå, eller? Noen alternativer? Du spiser jo som en småspist spurv, Knøttet! Hva med avokado og tomat på skiva? Digg + sunt. Philadelphia med kiwi? Eller pitabrød med salat, tomat, agurk, paprika, ost og en dæsj dressing? Havregrøt? Yogurt med frukt og havregryn? Ha en fiiiiiiiiiiiiiin dag! Jeg er litt usikker på om jeg liker avokado, er to år siden jeg spiste det, men tomat liker jeg. Skal prøves. Agurk liker jeg ikke, paprika kan jeg til nød spise når den er ubehandlet (stekt?). Ja, jeg vet jeg er håpløs ... Takk for det, og en god dag til deg også!
Lilith Skrevet 2. desember 2009 #1629 Skrevet 2. desember 2009 Jeg er litt usikker på om jeg liker avokado, er to år siden jeg spiste det, men tomat liker jeg. Skal prøves. Agurk liker jeg ikke, paprika kan jeg til nød spise når den er ubehandlet (stekt?). Ja, jeg vet jeg er håpløs ... Kranglefant! Ang blåbær, så tror jeg det finnes frossenpakker i butikken? Koster sikkert litt, men trenger ikke så mange blåbær i hver yoghurt. Dessuten er blåbær supersunt! Rene mirakelbæret Liker du hummus?
Knøttet Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #1630 Skrevet 2. desember 2009 Kranglefant! Ang blåbær, så tror jeg det finnes frossenpakker i butikken? Koster sikkert litt, men trenger ikke så mange blåbær i hver yoghurt. Dessuten er blåbær supersunt! Rene mirakelbæret Liker du hummus? Jeg vet ... Mannen irriterer seg over at jeg ikke liker ting jeg ikke har smakt, og at jeg kjøper pålegg jeg aldri spiser ... Herlighet, så blond jeg er! Jeg visste egentlig at det finnes, jeg tenkte bare ikke så langt ... For tidlig på morgenen for meg ... Aldri smakt hummus ... =========================================================== Nå har jeg skrevet ned ca hvor mye kcal det er i matvarene jeg spiser, og jeg tenkte å regne ut hvor mye jeg får i meg. Men herlighet for en jobb det er da! Skjønner ikke hvordan folk klarer det jeg, altså ...
Gjest imli Skrevet 2. desember 2009 #1631 Skrevet 2. desember 2009 Vanlig gulost da? Bruke grønnsaker på maten, da både ser det mer fristende ut og er sunnere. Jeg bruker ofte syleagurker jeg, og så tomat/agurk/paprika/avocado/løk oppå der igjen. Kan hende du må spise mer da, for å så opp forbrenninga? :klø:
Knøttet Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #1632 Skrevet 2. desember 2009 Vanlig gulost da? Bruke grønnsaker på maten, da både ser det mer fristende ut og er sunnere. Jeg bruker ofte syleagurker jeg, og så tomat/agurk/paprika/avocado/løk oppå der igjen. Kan hende du må spise mer da, for å så opp forbrenninga? :klø: Liker ikke ... Ikke annet enn når det er stekt, på pizza og lignende ... Grønnsaker på maten hørtes smart ut! Sylteagurker og agurk liker jeg ikke, resten kan jeg prøve. Blir det ikke bakvendt å spise mer for å få opp forbrenninga? Vil ikke legge på meg ...
Knøttet Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #1633 Skrevet 2. desember 2009 (endret) Onsdag Frokost: 1 brødskive med kokt egg, yoghurt 0,1% yoplait, 1 glass melk, 1 kopp kaffe. mellommåltid: 2 klementiner lunch: 2 knekkebrød med brunost middag: spansk tomatsuppe med ost, 1 porsjon. kveldsmat: 2 brødskiver med hjemmelagd jordbærsyltetøy, 1 go´morgen yoghurt. kos: 1/2 kopp kaffe tilsatt smakssirup, 3-4 små sjokoladebiter, 1 glass hvitvin. 1/2 kopp kaffe pga jeg ikke likte den noe særlig likevel, og sjokoladebitene ble jeg tilbudt på besøk og syntes ikke jeg kunne si nei- jeg har lav selvbeherskelse ... Endret 2. desember 2009 av Knøttet
Blowers daughter Skrevet 2. desember 2009 #1634 Skrevet 2. desember 2009 Synes du er flink jeg Det høres bakvendt ut, men det er faktisk riktig; For å ha god forbrenning er det viktig å spise nok. Du spiser rett og slett veldig lite. Hvis du synes det er vanskegelig å spise mer til hvert måltid synes jeg ikke du skal tenke så mye på om det er magert eller ikke. Da trenger du de ekstra kcal. Men du bør spise ca 5 måltider om dagen, og det er du jo kjempeflink til Heia oss
MellonCollie Skrevet 2. desember 2009 #1635 Skrevet 2. desember 2009 Jeg er enig med de andre - du spiser nok litt lite, i forhold til vanlig dagsbehov. Det som skjer når du spiser for lite er at kroppen "bremser opp" forbrenningen for å ta ekstra vare på den energien den behøver for å fungere. Så trikset er å spise lite og ofte - slik at kroppen får jevn tilførsel av energi. I tillegg er det nok som du selv er inne på greit med i alle fall litt mer ulikt pålegg. Jeg er selv utrolig dårlig på det med pålegg, synes brødmat er kjedelig! Egg kan man jo lage ulike variasjoner ut av. Tunfisk kan brukes. Også MÅ man jo ikke spise brød heller, men salater kan være greit for avveksling, eller pitabrød/wraps med litt fyll. Fiskekaker eller fiskepudding er godt på brød. Synes du er flink jeg, det er ikke lett det der med mat (sier hun som i skrivende stund koser seg med 0,33 flaske julebrus )
Gossip girl Skrevet 3. desember 2009 #1636 Skrevet 3. desember 2009 Flink du er til å holde overikten
Knøttet Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #1637 Skrevet 3. desember 2009 Synes du er flink jeg Det høres bakvendt ut, men det er faktisk riktig; For å ha god forbrenning er det viktig å spise nok. Du spiser rett og slett veldig lite. Hvis du synes det er vanskegelig å spise mer til hvert måltid synes jeg ikke du skal tenke så mye på om det er magert eller ikke. Da trenger du de ekstra kcal. Men du bør spise ca 5 måltider om dagen, og det er du jo kjempeflink til Heia oss Takk. Men hvilke måltid skal jeg spise mer av da? Alle, eller? Og hvorfor måles kalorier i kcal og kjoule? Kjoule-tallet er ofte høyere enn kcal? (Vet ikke om jeg skriver riktige betegnelser engang ...) Jeg er enig med de andre - du spiser nok litt lite, i forhold til vanlig dagsbehov. Det som skjer når du spiser for lite er at kroppen "bremser opp" forbrenningen for å ta ekstra vare på den energien den behøver for å fungere. Så trikset er å spise lite og ofte - slik at kroppen får jevn tilførsel av energi. I tillegg er det nok som du selv er inne på greit med i alle fall litt mer ulikt pålegg. Jeg er selv utrolig dårlig på det med pålegg, synes brødmat er kjedelig! Egg kan man jo lage ulike variasjoner ut av. Tunfisk kan brukes. Også MÅ man jo ikke spise brød heller, men salater kan være greit for avveksling, eller pitabrød/wraps med litt fyll. Fiskekaker eller fiskepudding er godt på brød. Synes du er flink jeg, det er ikke lett det der med mat (sier hun som i skrivende stund koser seg med 0,33 flaske julebrus ) Brødmat er veldig kjedelig i lengden ja, og jeg bruker sjeldent å lage noe mer spennende ... Salat er godt, men jeg synes aldri salaten jeg lager hjemme er like god som den andre lager. Fiskekaker på brød har jeg ikke tenkt på at går an! Men jeg mauler jo gjerne fiskekaker når jeg lager det til middag så ... Takk. Ble en Cola her i dag også så ... Flink du er til å holde overikten Takk.
Knøttet Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #1638 Skrevet 3. desember 2009 Dagen i dag har egentlig vært en drittdag. Vært trøtt i hele dag, hatt problemer med tegningen på kurset (teite program!) og mannen var en stor, jævla idiot! Derfor ble det en Cola i dag igjen ... Skal prøve å ikke kjøpe meg Cola i morgen nå da, for å veie opp. Dagen begynner å bli litt bedre nå, tror jeg, mannen har sagt halvveis unnskyld og er ute for å leie film til oss. Vi har ikke fått snakket sammen enda, for vi har gått og vært sure hele tida ... I morgen skal vi på hyttetur! Mannen, S, jeg, og venninna mi med datter på alder med S og sønnen på 8 år. Håper og tror det blir koselig, om vi finner frem da ... Vi er ikke helt sikre på veien, men den kan vel forhåpentligvis den kjære (nuvel) GPS-dama hjelpe oss med ... Satser på det. Så da blir det ikke noe nedskriving av hva jeg spiser fredag, lørdag og søndag, men jeg tenkte å prøve å huske sånn ca og skrive ned i løpet av søndagen. Selv om jeg kommer til å glemme halvparten, og så skeier vi sikkert litt ut siden vi er på hytta ...
Lilith Skrevet 3. desember 2009 #1639 Skrevet 3. desember 2009 Dumme dag Håper det blir bedre med litt filmkos! God tur i morgen - hyttetur høres veldig koselig ut Er det på fjellet, eller, så det er mulighet for snø og julestemning? Bra blir det nok uansett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå