Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flott at du føler deg bedre. Og koselig med besøk!

God helg :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det lenge siden jeg har lagt igjen spor ... :sjenert: Men jeg HAR lest, altså!

Så bra at energi og humør er tilbake igjen! Ikke godt å si hvorfor ting forandrer seg sånn alltid, man får bare nyte det mens man er på topp :)

Nå er det snart jul! :hoppe: Tenk at det er første søndag i advent i morgen allerede. Tiden flyr! Jeg skal begynne å bake så smått neste uke, tenkte jeg (hvis jeg får tid). Hvordan er det "ordentlige" kakemenn skal være? Myke? Jeg er ikke vant med dem, men har en oppskrift som jeg synes gir gode kaker. Men myke blir de jo ikke, da - annet enn mens de fremdeles er varme ...

Kos deg masse med pappa-besøk! Ha en fortsatt god helg :klem:

Skrevet
:vinke:

Så bra at du føler deg bedre :) Så får det bare være at du ikke vet grunnen til det :fnise:

Selvbildet påvirker nok humøret mye, så det er sikkert lurt å gjøre noe for deg selv, for eksempel bestille en frisørtime eller kjøpe klær du føler deg vel i.

:klemmer:

Ja, det er så herlig å føle seg i god form! :biggrin:

Tror nok det blir en frisørtime etterhvert, jeg må bare få somlet meg til det ... Er utrolig treg når det gjelder slike ting... Bruker sjeldent å klippe meg oftere enn én gang i halvåret. :sjenert:

Så godt å lese at humør og alt er bedre! Det kan nok ha en innvirkning alt det som du sier :)

Hvorfor ikke få mammaen din til å strikke lua i flere farger? :lur: Jeg har sånn lue i flere farger jeg :fnise:

Ha en kjempefin helg! :klemmer:

P.S. Jaaaa, man har gjerne vondere i en halv dag etter manuellterapi ;) De første gangene jeg gikk med skuldera mi måtte jeg gå med tape på den de første dagene slik at det ikke skulle gjøre så vondt og når jeg er med bekkenet nå klarer jeg såvidt komme meg hjem til sofaen og blir der til dagen etterpå :ler: "med vondt skal vondt fordrives"

Herlig å føle seg bedre også! Og ekstra godt når mannen sier jeg har vært en drøm å ha med å gjøre i det siste, i forhold til slik jeg var før. :biggrin:

Hm, kanskje lue i flere farger hadde vært noe! Nå har jeg jo kjøpt garn da, og siden jeg kjøpte det her får hun sikkert ikke byttet det der hun bor ... Blir bra uansett. :) Har du den lua, eller en lignende?

Godt å høre at det er vanlig å ha litt vondt etter manuellterapi, jeg begynte jo å lure på om han gjorde noe galt ... :sjenert:

Takk for det, og ha en fin uke! :klemmer:

Håper du får ei god helg knøttet :klemmer:

Takk, takk!

En god uke ønskes deg. :klemmer:

Gjest faerytale
Skrevet
Har du den lua, eller en lignende?

En veldig lik! Herlig :nigo:

Ha en fin uke du også! :klemmer:

Skrevet
Så flott at du føler deg bedre. Og koselig med besøk!

God helg :klemmer:

Ja, det er herlig! :biggrin: Var kjempekoselig med besøk, bare så synd helga går så alt for fort ...

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Her er det lenge siden jeg har lagt igjen spor ... :sjenert: Men jeg HAR lest, altså!

Så bra at energi og humør er tilbake igjen! Ikke godt å si hvorfor ting forandrer seg sånn alltid, man får bare nyte det mens man er på topp :)

Nå er det snart jul! :hoppe: Tenk at det er første søndag i advent i morgen allerede. Tiden flyr! Jeg skal begynne å bake så smått neste uke, tenkte jeg (hvis jeg får tid). Hvordan er det "ordentlige" kakemenn skal være? Myke? Jeg er ikke vant med dem, men har en oppskrift som jeg synes gir gode kaker. Men myke blir de jo ikke, da - annet enn mens de fremdeles er varme ...

Kos deg masse med pappa-besøk! Ha en fortsatt god helg :klem:

Er ikke så lett å nå over alt i en hektisk hverdag. ;) koselig at du leser selv om du ikke alltid legger igjen spor, er slik selv jeg.

Skal nyte at jeg er i form, og håper virkelig det varer. :)

Nå har vi pyntet litt i leiligheten, og jeg tenkte å lage kakemenn og pepperkaker en dag jeg også. :biggrin: Kakemenn er ikke helt myke, men de er mye mykere enn pepperkaker. Kan man si at de er halvmyke? :vetikke: De er jo mye tykkere enn pepperkaker også, mulig det har noe med saken å gjøre.

Takk. :) Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Skrevet

Så flott og lese at du føler deg bedre. Kansje kurset har en betydning? man kan bli ganske motløs av å gå hjemme og lete etter jobb. Å få rutine og å lære nye ting kan gi masse energi :)

Så koselig å pynte hjemme, vi hopper over det i år, siden vi skal være borte hele jula.. Gleder meg til å se dere :)

Skrevet

Da har vi hatt en kjempekoselig og litt hektisk helg sammen med pappa. Trist at han reiste igjen i går, men det er under en måned til han kommer tilbake. :)

Har fått pyntet litt til jula, hatt opp adventsstake, litt julesmåtterier, en hjertelampe i vinduet i stedet for julestjerne, noen silkepapirstjerner i forskjellige farger og en julelysestake. Synes ikke jeg kan ha opp mer før nærmere jul egentlig. Gleder meg til jeg skal bake pepperkaker og kakemenn! :biggrin: Må vel vente litt med det, men tida går fort. :) Har nok å gjøre frem til jul: til helga skal vi på hyttetur med mammaen til S sin venninne, både mannen, ungene og henne- hele gjengen! Helga etter får vi besøk av søskenbarnet mitt, skal på konsert på søndagen, så kommer pappa igjen 22. desember og så er det jul! :biggrin: Skjønt, jeg er redd det blir litt stress siden vi ikke har kjøpt noen julegaver enda ... :overrasket: :dåne: Men det bruker alltid å ordne seg. :)

Nå har vi fyrt i ovnen, ute blåser det storm- det høres iallfall slik ut, og her sitter vi inne i varmen og koser oss. :) I går fyrte vi i ovnen, tente kongerøkelse, hørte på jazz og drakk hvitvin. :hjerte: Herlig høst! Rart at det er vinter allerede i morgen, samtidig som det er på tide siden vi allerede har hatt snø og det snødde tidligere i dag.

Skrevet
Så flott og lese at du føler deg bedre. Kansje kurset har en betydning? man kan bli ganske motløs av å gå hjemme og lete etter jobb. Å få rutine og å lære nye ting kan gi masse energi :)

Så koselig å pynte hjemme, vi hopper over det i år, siden vi skal være borte hele jula.. Gleder meg til å se dere :)

Ja, det er godt mulig. Det rare er bare at jeg har jo gått på kurs siden september (?) og jeg følte meg ikke bedre før nylig. :vetikke: Man blir veldig motløs og negativ av å bare gå hjemme og ikke ha jobb, vært i den situasjonen litt for mange ganger ...

Vi pyntet ikke så mye hjemme til jul de gangene vi ikke tilbringte jula hjemme, det er jo ikke så mye vits. Blir kjempeoselig å se dere igjen. :)

Skrevet
.....

Å nei, nå blir jeg babysyk her ...

....

:nigo: Hopp i det :fnise:

Ha en finfin kveld!!!

Skrevet
:nigo: Hopp i det :fnise:

Ha en finfin kveld!!!

Hadde jeg bare kunnet det ... :sjenert:

Får se på det positive: nå er iallfall formen min bra, nå mangler vi bare jobb! ;)

Takk det samme! :klemmer:

Skrevet (endret)

Fikk en utfodring av BlowersDaughter om å skrive ned hva jeg spiser hver dag for å bli mer bevisst på hva jeg putter i meg og hvordan jeg kan spise bedre, og jeg legger den like gjerne ut her.

)

Mandag

frokost: 1 brødskive med hjemmelaget jordbærsyltetøy, 1 glass melk, yoplait 0,1% yoghurt, kaffe.

mellommåltid: 1 eple, 1 banan, 1 1/2 klementin.

lunch:2 knekkebrød med brunost.

middag: 1 porsjon fiskeboller m/gulrot og poteter.

kos: 1 marsipanbrødsjokolade, 1 brownie og ca 5 små pepperkaker.

(Pepperkakene er mannens skyld, han fristet meg ... :sjenert:

Jeg ser at dette er alt for mye søtt, og jeg burde nok spist et måltid kveldsmat også, i stedet for kosematen. Heldigvis er det vanligvis ikke så mye godteri.

Endret av Knøttet
Gjest faerytale
Skrevet

Men utenom kosen var du jo kjempeflink! Å, nå fikk jeg lyst på fiskeboller :sikle:

Skrevet
Men utenom kosen var du jo kjempeflink! Å, nå fikk jeg lyst på fiskeboller :sikle:

Nja ... :sjenert: Takk. :)

Er litt for kresen på pålegg og alt for glad i jordbærsyltetøy og brunost ...

Fiskeboller er faktisk kjempegodt! :) S elsket det også, han begynte å spise med hendene han. :fnise:

Skrevet

Se der ja ;) Kjempeflink! Hehe, er vel litt foredringspotensiale når det gjelder kosen ja :fnise: Men det er jo derfor vi gjør dette :)

Skrevet
Se der ja ;) Kjempeflink! Hehe, er vel litt foredringspotensiale når det gjelder kosen ja :fnise: Men det er jo derfor vi gjør dette :)

Takk. :)

Spiser faktisk ikke så mye godteri vanligvis, iallfall ikke de siste dagene. :)

Skrevet

Hvis du vanligvis spiser mindre søtt, så er du jo veldig flink! :tommelopp:

Skrevet

Blodsukkersvingninger kan gjere ein småsvimmel og skikkeleg "daff" i kroppen. Proteinrik mat holder eit jevnere energinivå. Kan vere verdt eit forsøk :)

Skrevet

Synes det høres ut som om du er flink jeg. Jeg spiser sånn ca dobbelt så mye som deg :fnise:

Er det ikke andre pålegg du liker da? Brunost og syltetøy er jo OK, men kanskje ikke det sunneste hvis du har lyst til å gjøre litt kostholdsendringer ;)

Skrevet
Hvis du vanligvis spiser mindre søtt, så er du jo veldig flink! :tommelopp:

Jeg spiser vanligvis mindre søtt pr. dag iallfall ... :sjenert:

Men så varier det jo, i helga var jeg utrolig lite flink igjen ...

Blodsukkersvingninger kan gjere ein småsvimmel og skikkeleg "daff" i kroppen. Proteinrik mat holder eit jevnere energinivå. Kan vere verdt eit forsøk :)

:Nikke: Jeg burde virkelig tenke litt mer på det, ja ... Skal bli flink til å spise egg på brødskiva igjen. :)

Synes det høres ut som om du er flink jeg. Jeg spiser sånn ca dobbelt så mye som deg :fnise:

Er det ikke andre pålegg du liker da? Brunost og syltetøy er jo OK, men kanskje ikke det sunneste hvis du har lyst til å gjøre litt kostholdsendringer ;)

Takk. :)

Jo da, men så ammer du jo (?) og da trenger man mer energi. :jepp: Jeg er veldig kresen, i tillegg til at jeg er vegetarianer ... :sjenert: Tror jeg fant ut at jeg liker gräddost, så det skal kjøpes inn. :) Ellers kan jeg jo spise egg, røket laks og smøreoster. Smøreoster har kanskje litt mye kalorier? :vetikke:

Skrevet

Du spiser mye mindre enn meg også... Og jeg er fæl til å spise søtsaker, må virkelig slutte med det :sjenert:

Egg er kjempegodt, både alene og som pålegg :) Sunt er det også. Gräddost har høyt fettinnhold. Det har forsåvidt røkelaks også, men det er jo av den sunne typen :tommelopp:

Om smøreoster inneholder spesielt mye kalorier vet jeg ikke. Er kanskje bedre enn gräddosten.

Hva med kaviar, sild eller makrell (i tomat)? Liker du det? Ellers synes jeg eple og banan er godt som pålegg. Hvis du vil spise noe annet enn brød er havregrynsgrøt og havregryn med melk godt da.

Et annet godt tips til et sunt og lettvint måltid er smoothie, men det frister kanskje ikke så mye med iskalde drikker nå på vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...