Blowers daughter Skrevet 16. november 2009 #1581 Skrevet 16. november 2009 Hørtes ut som en deilig helg. Jeg gleder meg til J er så stor at han har glede av snø. Så fint at dere koste dere på minicruiset, kjekt å få kommet seg litt bort bare dere to. Hvor skal dere i julen? Vi skal være i Sf fra 3. juledag til 03 jan. Håpe vi får mulighet til å treffes da
Knøttet Skrevet 16. november 2009 Forfatter #1582 Skrevet 16. november 2009 Jeg også.. Tror ikke det er et uvanlig fenomen blandt småbarnsforeldre Her var det lenge siden jeg har vært innom, blir så fort til at jeg bare er en kjapp tur innom gravidsidene... Kjenner igjen opp og ned, Vilde bruker ikke gyngehesten, men to små ikeastoler. Opp og ned, opp og ned, opp og ned, osv. Virker som hele moroa er å klatre opp og er såååå stolt de to sekundene hun sitter rolig før hun hopper ned igjen. Litt værre når hun gjør det samme på storebrors tripptrappstol og spisestuebordet Den jenta er overalt og oppunder taket før man får sukk for seg.. Tipper vi skal bli godt trent til sommeren når hun skal holdes styr på på stranden! Samtidig som de tre andre skal ha sin dose oppmerksomhet og pass Håper du har en finfin søndaskveld! Hehe ... Nei, det er nok ikke det. Nå skal det sies at hun jeg festet med også er småbarnsmor, men hun er alenemor og det er kanskje litt annerledes da? Du er unnskyldt for å ikke komme innom, du har det vel travelt nok tenker jeg. Det hender ofte jeg baret titter innom dagbøker og nye tråder uten å legge igjen kommentarer ... Moro med barn som klatrer opp og ned og opp og ned og opp og ned igjen. Blir nok travelt å bli firebarnsmor, men også kjempekoselig! :rødme: Ha en fin kveld!
Knøttet Skrevet 16. november 2009 Forfatter #1583 Skrevet 16. november 2009 Høres jo ut som du koste deg på fredagskvelden selv om du føler deg som en partpooper, da Jeg er også ferdig med den danse og drikke meg snydens-tiden for lenge siden, men synes fortsatt det kan være hyggelig med en tur ut. Men da må det være på et sted hvor det er sånn at man kan sitte og prate! Liker også å observere alle de rare menneskene, i tillegg til at det gjerne dukker opp kjentfolk man ikke ser så ofte. Det er fordelen med en mindre by, i alle fall om man er oppvokst der da Ulempen er jo at det også alltid dukker opp kjentfolk man ikke nødvendigvis har lyst til å se så ofte heller - haha! Men jeg kan vel telle på en hånd de gangene jeg har vært ute etter jeg flyttet tilbake hit jeg bor nå. Håper du koser deg i armkroken, ha en fin uke! Hadde det kjempekoselig på fredagskvelden jeg, selv om jeg er partypooper og var alt for trøtt. Jeg er helt enig med deg, det er koselig å drikke litt og gå ut, men helst på en plass man kan prate! Vi endte alltid opp på utesteder med høy lyd hvor vi satte oss ned og pratet da vi bodde i Trondheim. Selv om jeg ikke hørte halvparten av samtalen pga høy musikk, og en av vennene til mannen har en veldig lei tendens til å prate bare uinteressant vrøvl når han er full- så da sitter man jo og nikker og sier "ja", "ok", "ååh?" osv da. Underholdende, egentlig. Ha en fin kveld! Hørtes ut som en deilig helg. Jeg gleder meg til J er så stor at han har glede av snø. Så fint at dere koste dere på minicruiset, kjekt å få kommet seg litt bort bare dere to. Hvor skal dere i julen? Vi skal være i Sf fra 3. juledag til 03 jan. Håpe vi får mulighet til å treffes da Hadde en kjempekoselig helg, selv om vi ikke så så mye til mannen på lørdag. Litt deilig med alenetid for S og meg, og mannen og jeg har jo bare godt av å være litt borte fra hverandre. Var veldig deilig å komme oss bort litt på minicruise, selv om vi savnet S fryktelig. Vi blir her i julen, får besøk av pappa. Så da skulle det nok være mulig å få møtt dere!
jente 79 Skrevet 16. november 2009 #1584 Skrevet 16. november 2009 Er så moro å oppdage verden gjennom øynene til de små Har tenkt over det flere ganger når vi kikker og prater om alle de rare tingene jeg vanligvis ikke ser Hørtes ut som du og S. hadde en topp dag!!! Ha en fin kveld
Knøttet Skrevet 17. november 2009 Forfatter #1585 Skrevet 17. november 2009 Er så moro å oppdage verden gjennom øynene til de små Har tenkt over det flere ganger når vi kikker og prater om alle de rare tingene jeg vanligvis ikke ser Hørtes ut som du og S. hadde en topp dag!!! Ha en fin kveld Mhm, det er utrolig morsomt å sitte på gulvet og leke med S! Se hvor interessert han er i ting som er helt hverdagslig for oss, han er jo så engasjert og synes alt er så spennende! S og jeg storkoste oss vi, og det var så god følelse å sitte igjen med på slutten av dagen: jeg hadde greid å ta meg av sønnen min helt alene nesten hele dagen, og han var fornøyd og blid. Ha en fin dag!
jente 79 Skrevet 17. november 2009 #1586 Skrevet 17. november 2009 Koselig å ha sånne fine alene dager sammen. :rødme:
Knøttet Skrevet 17. november 2009 Forfatter #1587 Skrevet 17. november 2009 Koselig å ha sånne fine alene dager sammen. :rødme: Ja veldig. Merker at jeg blir mer og mer glad i S for hver dag som går, han er så utrolig god den ungen! :rødme: I går da jeg kom hjem ble jeg møtt av et digert glis og "mammaaaa!". Så utrolig herlig! :rødme:
Amused Skrevet 18. november 2009 #1588 Skrevet 18. november 2009 Ingenting er så godt som når man har en koselig dag sammen :rødme:
Knøttet Skrevet 20. november 2009 Forfatter #1589 Skrevet 20. november 2009 Ingenting er så godt som når man har en koselig dag sammen :rødme: ================================================================ Nå sliter jeg med å tegne kaffetrakter, får ikke til tuten på kanna. I tillegg sitter jeg og hører på noen av mannfolka på kurset som diskuterer religion. Hjelpe meg så mye rart man må høre, læreren blir helt oppgitt. Så da sitter jeg her, sammen med 9 mannfolk hvor de fleste er mellom 40 og 50 år + læreren da. Den eneste andre jenta er syk i dag, så da så. Jeg skal drikke mindre Cola og spise mindre godteri nå. Hørt den før? Drakk ikke noe Cola før onsdag denne uka, men da ble det alt for mye ... Så nå skal jeg kutte drastisk ned, men drikke litt på lørdag og kanskje en gang eller to ellers. Og så må jeg slutte å spise så mye godteri, denne uka har det blitt for mye. Mannen mener magen min har blitt litt mindre i det siste, men om det stemmer aner jeg jo ikke. Selv synes jeg jeg er likedan som alltid. Ikke har vi vekt heller, så er ikke så enkelt. S er så søt om dagen, en skikkelig klatremus! Han klatrer på alt, opp og ned og opp og ned igjen og igjen. Han klatrer til og med opp i og setter seg ned i tripptrappstolen sin! Og så klatrer han opp i sofaen, setter seg ned og tar frem fjernkontrollen. Rare ungen har nok sett på mamma og pappa ... I går fikk ikke mannen han til å sovne, så de tok seg en tur ut, S på trehjulssykkelen sin. S sovnet halvveis på turen! Dermed måtte mannen bære S og sykkelen ganske langt. S sov så tungt at han våknet ikke engang da mannen tok av han dressen. Fikk helt vondt av han, stakkar, han var virkelig trøtt han. Føler jeg aldri får til sammen med mannen for tida. Han er så sliten og trøtt,og det er jo jeg også. Så når kvelden kommer er vi så slitne begge to, og så har han div. han skal gjøre på dataen, og da gidder ikke jeg bare sitte ved siden av og snakke siden han er ganske opptatt med sitt, så da blir det jo til at jeg sitter på nett eller ser en tv-serie eller to. Håper det bedrer seg litt i helga, for da har vi jo litt bedre tid. Samtidig så vil jeg jo at han skal komme seg litt ut han også, det hadde han hatt veldig godt av siden han er hjemme med S hele dagen. Men om han drar ut på lørdagskvelden så blir jeg jo alene igjen da ... Misforstå meg rett, det er veldig koselig, men jeg savner jo mannen litt da, siden vi sjeldent får tid til å gjøre noe sammen for tida. Vi har jo søndagen da, får satse på iallfall èn kveld sammen i helga. Jeg synes bare det alltid er noe som må gjøres ... Enten er det bilen, eller internettet (vi har fått eget internett nå, frem til nå har vi delt med naboen) eller så trenger slekt eller venner hjelp, eller husarbeid, eller betale regninger +++ Jeg tar gjerne å gjør noe jeg, men det er begrenset hva jeg kan om biler, det er mest naturlig at han hjelper slekt og venner ...
jente 79 Skrevet 20. november 2009 #1590 Skrevet 20. november 2009 Uff, stakkar S. som sovnet på trehjulssykkelen. Da var han nok trøtt ja. Utrolig hvor mye krefter de kan bruke på å motstå å sovne, og hvor godt de sover når de først sovner... Tror man lett havner i en litt dårlig sirkel som arbeidsledig. Kjære var arbeidsledig noen måneder for noen år siden, lenge før vi fikk lillegutt. Han snudde døgnet helt og ble trøttere og trøttere... Er jo også noe med tida på året... håper det går seg til og dere får litt tid til å være kjærester også.
Knøttet Skrevet 20. november 2009 Forfatter #1591 Skrevet 20. november 2009 Uff, stakkar S. som sovnet på trehjulssykkelen. Da var han nok trøtt ja. Utrolig hvor mye krefter de kan bruke på å motstå å sovne, og hvor godt de sover når de først sovner... Tror man lett havner i en litt dårlig sirkel som arbeidsledig. Kjære var arbeidsledig noen måneder for noen år siden, lenge før vi fikk lillegutt. Han snudde døgnet helt og ble trøttere og trøttere... Er jo også noe med tida på året... håper det går seg til og dere får litt tid til å være kjærester også. Ja-a ... Det gikk bra med han, men jeg får så vondt av han- at han var så trøtt stakkar ... Ja, det blir fort en dårlig sirkel når man er arbeidsledig, og jeg har vært der selv og skjønner mannen veldig godt. Jeg er jo der nå, men siden jeg går kurs går det bedre. Jeg er litt redd for hvordan det skal gå når jeg er ferdig på kurset, håper ikke jeg havner inne i en ond sirkel igjen. Det hjelper ikke at vi er på den mørkeste tiden av året heller, nei. Ha en fin kveld! ==================================================== Jeg har det egentlig ganske bra for tida. Jeg har ok med energi, godt humør, S er som regel blid og glad og jeg synes det er kjempekoselig når jeg har S alene. Skjønner ikke helt hvorfor det er slik, om det er tilfeldig eller om det er noe spesielt som har skjedd. Kanskje jeg har hatt en veldig langvarig fødselsdepresjon? Synes det er litt rart om det skulle være det også. :klø: Jeg håper virkelig dette varer, vil ikke tilbake til å ha null energi, ikke tåle at noe går meg i mot og frykte å være alene med S. Jeg har det bra for tida, men er ikke så fornøyd med meg selv og føler meg ikke noe pen ... Har for mye kviser, for langt og uklipt hår, føler meg tykk og har et fåtall med klær jeg føler meg fin i. Ikke har jeg egentlig råd til å begynne å trene, klippe meg og kjøpe dyre hudprodukter heller ... Altså, jeg kan gjøre noe av det der, men ikke alt. Det som plager meg mest er jo vekta da ... I første omgang skal jeg spise mindre godis og Cola, og begynne å spise middag oftere. Det skled litt ut det der med å spise middag da mannen var syk ...
Gjest imli Skrevet 20. november 2009 #1592 Skrevet 20. november 2009 Skjønner det der med å ikke få tid sammen. Og når man først har mulighet, er man så sliten at man bare sitter ved hver sin PC... Her driver vi og bygger på, så mannen er jo fullt opptatt med det hver eneste dag, og jeg har hendene fulle med ungene... Vi ser hverandre bare til middag føler jeg... Håper du snart blir mer fornøyd med deg selv. Sånt går ofte litt i perioder (i alle fall har jeg det sånn). Husk at du selv er mye strengere enn andre - andre synes sikkert du ser helt fin ut God helg
jente 79 Skrevet 20. november 2009 #1593 Skrevet 20. november 2009 Godt at du har det bra. Kjenner igjen det med at selvfølelsen går utover humøret... Får håpe det snur snart. Jeg er også sikker på at du er mye strengere mot deg selv enn du har grunn til!!!
Amused Skrevet 27. november 2009 #1595 Skrevet 27. november 2009 God helg! Håper du kommer på nett igjen snart
Knøttet Skrevet 27. november 2009 Forfatter #1596 Skrevet 27. november 2009 Skjønner det der med å ikke få tid sammen. Og når man først har mulighet, er man så sliten at man bare sitter ved hver sin PC... Her driver vi og bygger på, så mannen er jo fullt opptatt med det hver eneste dag, og jeg har hendene fulle med ungene... Vi ser hverandre bare til middag føler jeg... Håper du snart blir mer fornøyd med deg selv. Sånt går ofte litt i perioder (i alle fall har jeg det sånn). Husk at du selv er mye strengere enn andre - andre synes sikkert du ser helt fin ut God helg Akkurat slik du sier er det her også, og så er det alltid noe som i følge mannen "må gjøres, akkurat nå". Ikke misforstå, mannen er kjempeflink han og han har jo rett i at ting må gjøres, men ... Takk. Håper andre ikke ser meg med mine øyne ... God helg! Godt at du har det bra. Kjenner igjen det med at selvfølelsen går utover humøret... Får håpe det snur snart. Jeg er også sikker på at du er mye strengere mot deg selv enn du har grunn til!!! Har det veldig bra for tida, er i en veldig fin periode! Det rare er at jeg ikke aner hvorfor ... Skal nyte det så lenge det varer. God helg! Takk, og god helg til deg også! God helg! Håper du kommer på nett igjen snart God helg til deg også!
Knøttet Skrevet 27. november 2009 Forfatter #1597 Skrevet 27. november 2009 Har blitt lite tid denne uka, hektis og nettilgangen har vært litt ustabil siden vi skiftet til kabelinternett. Var forferdelig mye styr med å fikse kabelinternettet, både ps3-en og nokia-mobilen til mannen koblet seg på den trådløse routeren uten problemer, bare mac-en min nektet. :dåne: Til slutt trodde jeg at jeg kom til å ende opp med å sitte med en lang nettverksledning bor til sofaen, noe som er uaktuelt siden jeg har bærbar! Heldigvis fikk vi løst problemet etter søking på google og mye styr. Nå håper jeg bare inderlig at nettet holder seg der det er, ellers blir det bråk! Har for det meste vært i veldig godt humør, følt meg opplagt, tålmodig og bare fornøyd denne uka også. Jeg aner ikke hvorfor! Begynt å tenke tilbake, og lurer på hva som skjedde rundt den tida jeg tok en helomvending. Mannen mener også at jeg er annerledes, jeg takler S bedre når han gråter, er mer tålmodig, ikke noe problem at han og jeg er alene lenge osv. Huff, det høres ut som jeg var skikkelig fæl før ... Håper virkelig dette fortsetter, men er redd det ikke gjør det. I går ble jeg irritert på S, og kjente at tålmodigheten sviktet da han nektet å spise- men da pappaen ga han mat så spiste han, og så bort på meg og gliste triumferende. :dåne: Ikke mye moro for mamma, nei ... Men det er vel lov til å ikke ha full tålmodighet alltid? Er så redd for å falle tilbake, men mannen spurte om han skulle mate han, så da ble det ingen problemer. Nå vet ikke jeg akkurat når jeg forandret meg, men de eneste tingene jeg har gjort i det siste er å begynne hos manuellterapi, begynne på p-ringen, og vært flink til å ta multivitaminer og jerntabletter. Kan muskelstivhet o.l ha noe med energinivå å gjøre? Og skal man ha mer vondt/ubehag 1/2 dag ca etter manuellterapibehandling? Multivitaminer og jerntabletter har jeg tatt før, uten at det har hjulpet på energinivået, og det er jo merkelig om p-ringen har en slik bivirkning?! Merkelige greier ... Nå har vi besøk av pappa. Han kom på fredag og blir til søndag, men bor på hotell fordi han selv vil det, vi har sagt at han bare må bo her, men han vil tydeligvis bo på hotell. Skjønner han jo litt, det er deilig å slappe av på hotell når man har råd og mulighet til det. S godtok bestefar med én gang da han kom! Det er en veldig stolt bestefar som leker og tøyser med S, det er så koselig å se. Var i byen i dag og så noen fine luer i vinduet på en garnbutikk, så jeg måtte innom og spørre om oppskrift. Spurte om den var lett å strikke, noe den vistnok var, men jeg stoler ikke på mine strikkekunnskaper så jeg spurte mamma om hun kunne strikke. Det ville hun gjerne! Det er så kjekt å ha en mamma som elsker å strikke, og som er kjempeflink! Tenkte meg dennelua, og skjerf om mamma orker. Jeg har kjøpt svart garn, men har ombestemt meg og vil ha en farge. Men bør jeg velge hvit eller grå? Pappa sier grå, fordi hvitt er så hardt, og mannen sier hvitt pga det står så godt til jakka mi. Tror alle vinterjakkene mine har grått og svart i seg, har vel bare mørke jakker såvidt jeg kan huske. Prosjektet med mindre Cola går tålelig bra, ble en halvliter på tirsdag, en halvliter i dag + litt for mye i tillegg i dag ... Har ikke blitt så mye godteri da, bare noen pepperkaker, kakemenn og tre boller ... Mamma hadde sendt med pappa kakemenn til meg, fordi hun vet jeg elsker det. Jeg ble så glad at jeg hoppet! Jeg klagde jo over mangel på kakemenn hver jul jeg bodde i Trondheim, men jeg har et lite håp om at det er mulig å få tak i her, og da mener jeg ikke de tørre kakemennene de har i pose på butikkene, men ordentlige kakemenn! Jeg skal uansett bake kakemenn (og pepperkaker) til jul, sammen med S, selv om han er for liten. Gleder meg!
Ella* Skrevet 28. november 2009 #1598 Skrevet 28. november 2009 Så bra at du føler deg bedre Så får det bare være at du ikke vet grunnen til det Selvbildet påvirker nok humøret mye, så det er sikkert lurt å gjøre noe for deg selv, for eksempel bestille en frisørtime eller kjøpe klær du føler deg vel i.
Gjest faerytale Skrevet 28. november 2009 #1599 Skrevet 28. november 2009 Så godt å lese at humør og alt er bedre! Det kan nok ha en innvirkning alt det som du sier Hvorfor ikke få mammaen din til å strikke lua i flere farger? Jeg har sånn lue i flere farger jeg Ha en kjempefin helg! P.S. Jaaaa, man har gjerne vondere i en halv dag etter manuellterapi De første gangene jeg gikk med skuldera mi måtte jeg gå med tape på den de første dagene slik at det ikke skulle gjøre så vondt og når jeg er med bekkenet nå klarer jeg såvidt komme meg hjem til sofaen og blir der til dagen etterpå "med vondt skal vondt fordrives"
Gossip girl Skrevet 28. november 2009 #1600 Skrevet 28. november 2009 Håper du får ei god helg knøttet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå