Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillegutt synes også at det er veldig morsomt å ta ting ut og inn i esker, skuffer og lignende.

Kan holde på med det i evigheter.

Håper dere blir bedre.

God helg :klemmer:

Mhm, morsomt å se på de små når de er kjempeopptatt med noe. :)

Er litt friskere alle sammen, heldigvis. :)

God mandag! :klemmer:

God bedring til både deg og mannen! Håper dere får en fin helg :)

Takk. :)

Ha en fin mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært slitsom. Mannen har hatt over 39ºc i feber, og dermed har jeg hatt nesten alt ansvaret for S. Veldig koselig, men blir jo veldig sliten også. Det spøker for minicruiseturen vår, og det irriterer meg siden jeg har gledet meg til den turen nå. :kjefte: Heldigvis er feberen til mannen på vei ned, i dag hadde han 37,8ºc. Men, han har alltid mest feber på kvelden, så jeg tør ikke å hoppe i taket enda.

I dag føler jeg meg blond. Jeg kjørte på kurset i dag for å komme meg hjem raskere i ettermiddag. Jeg hørte noen rare lyder fra bilen, og kjente at den skjente litt på veien, men tenkte ikke noe mer over det. Da jeg kom frem kom læreren vår bort til meg og sa at dekket var flatt! :overrasket: :dåne: Ja, det var bare det som manglet! Jeg kan ikke skifte dekk, eller jeg kan kanskje men det er 6 år siden sist jeg gjorde det, så helt trygt tror jeg ikke det er at jeg skal ta på meg den jobben ... Det er 11 menn her på kurset, så jeg kan vel alltids spør en av de, men jeg har veldig lite lyst ... Spørs om mannen må komme innom en tur og hjelpe meg. :sjenert: Heldigvis skal svigermor komme og passe S mens jeg er på kurs i dag, siden mannen fortsatt er syk, så da kan hun passe S mens mannen hjelper meg med dekkskiftet. Typisk mandag! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen som vil hjelpe deg på kurset, tar ikke lang tid, særlig ikke om man er to ;)

Er bare å finne ut hvor jekken skal festes, jekke opp bilen, skru av dekket, sette på reservehjulet og skru det fast før bilen jekkes sakte ned. (eller nå sånt, 10 år siden sist til meg, mannen som fikser det alltid :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen som vil hjelpe deg på kurset, tar ikke lang tid, særlig ikke om man er to ;)

Er bare å finne ut hvor jekken skal festes, jekke opp bilen, skru av dekket, sette på reservehjulet og skru det fast før bilen jekkes sakte ned. (eller nå sånt, 10 år siden sist til meg, mannen som fikser det alltid :sjenert: )

Jeg fikk heldigvis hjelp til slutt, så slapp mannen å komme og hjelpe meg ... Var faktisk læreren som lurte på hvem av gutta som skulle hjelpe meg med dekket, så da var det en som var snill og hjalp meg. ;) Hadde heldigvis sommerhjul og ikke vanlig reservehjul som er kjempetynt og dumt å kjøre langt med. Ikke at det er så bra å ha 3 vinterhjul og 1 sommerjul heller, men det er bedre iallfall. Vanlige reservehjul har gjerne fartsbegrensning på 80km/t, og det er litt kjipt. Svigerfar har lovet oss nye vinterhjul av topp klasse, de får vi på onsdag. Utrolig snilt av han! Da skal jeg se på at mannen bytter hjul, og så skal jeg lære jeg også, for nå må jeg lære meg å skifte hjul. Vil ikke være jomfru i nød lengre! :fnise:

Nå er S levert hos svigers, som skal passe på han til onsdag. Utrolig snilt av de, og vi savner han allerede ... Det er noe som mangler her, selv om det er deilig å kunne gjøre akkurat hva vi vil så snakker vi mye om hvor god han er og at vi savner han ... :sjenert:

Det spøker litt for minicruiset vårt, for mannen er ikke helt i form enda, selv om han ikke hadde feber ved siste måling. Vi ser det an i morgen, så får vi se da. Vil jo ikke smitte hele båten heller da, for man har vel smitte selv om man er frisk, eller? :sjenert:

Svigermor viste oss en annen reise vi kunne dra på om vi ikke kunne ta denne, men den eneste helga hun kunne passe S var den helga jeg og søskenbarnet skal på konsert i Oslo. :( Typisk! Ble ganske muggen da, føler at det aldri klaffer slik at vi får dra noen sted ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei ... håper virkelig dere kommer dere på cruise! Krysser fingre for at mannen blir frisk som en fisk over natten :)

Bra du fikk hjelp til hjulskifte - jeg hadde vært like blond i en sånn situasjon, jeg har virkelig null peil på sånt.

Ha en fin voksenkveld! Skjønner godt dere savner lille S allerede - jeg savner A hver dag mens han er i barnehagen. Skrullete mamma :fnise.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, får håpe dere kommer dere avgårde. deilig å få litt alene tid også, og jammen ikke enkelt å få det til å klaffe.

Så bra du fikk hjelp til å bytte dekk da. Her er det også stort sett Kjære som gjør det, men jeg kan det da. Greit å kunne hvis man ikke er i et klasserom fullt av mannfolk :sjenert:

Kjenner igjen det med å savne ungene. Tror vårt barneløse vennepar var litt overrasket over at vi savnet lillegutt så fælt når vi var i Dubrovnik. Men er rart å være borte fra dem.

Håper dere får en fin tur hvis dere kommer dere avgårde :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei ... håper virkelig dere kommer dere på cruise! Krysser fingre for at mannen blir frisk som en fisk over natten :)

Bra du fikk hjelp til hjulskifte - jeg hadde vært like blond i en sånn situasjon, jeg har virkelig null peil på sånt.

Ha en fin voksenkveld! Skjønner godt dere savner lille S allerede - jeg savner A hver dag mens han er i barnehagen. Skrullete mamma :fnise.

:klem:

Vi kom oss på cruise, og hadde en kjempefin tur. :) Selv om mannen muligens ikke burde dratt, han var ikke helt i form tross at han var feberfri.

Godt jeg ikke er alene om å være blond når det gjelder hjulskift .. :sjenert: Men nå har jeg som mål å lære meg det, jeg skal ikke være jomfru i nød igjen! :fy_fy:

:fnise:

Hehe, blir nok litt skrullete mammaer ja. ;) Tror kanskje folk uten barn synes jeg er overhysterisk som savner ungen min så fort, men savner han nesten med en eneste gang jeg! :rodme:

:klemmer:

Uff, får håpe dere kommer dere avgårde. deilig å få litt alene tid også, og jammen ikke enkelt å få det til å klaffe.

Så bra du fikk hjelp til å bytte dekk da. Her er det også stort sett Kjære som gjør det, men jeg kan det da. Greit å kunne hvis man ikke er i et klasserom fullt av mannfolk :sjenert:

Kjenner igjen det med å savne ungene. Tror vårt barneløse vennepar var litt overrasket over at vi savnet lillegutt så fælt når vi var i Dubrovnik. Men er rart å være borte fra dem.

Håper dere får en fin tur hvis dere kommer dere avgårde :klem:

Fikk kommet oss av gårde og koste oss, til tross for at mannens form ikke var helt bra.

Bra du kan å skifte hjul, det skal jeg også lære meg nå! :jepp:

Hehe ... Tror nok ikke barnløse skjønner at det går an å savne ungen sin så fort og så mye, det er jo ikke så rart. Veldig rart å være borte fra ungen sin ja, det er liksom noe som mangler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet hjem fra minicruiset. Hadde det veldig koselig, selv om mannens form ikke var på topp. Vi handlet ikke så mye, og vi gjorde ikke en fylletur ut av det slik som ganske mange gjorde. ;) Jeg er kjempeglad for at jeg ikke ble sjøsyk, for jeg blir utrolig lett svimmel og kvalm av småting og spesielt båter er jeg egentlig ikke spesielt glad i. Jeg husker enda da jeg var 6-7 år gammel og var på Danmarksferie med familien og ble helt sinnsykt dårlig på båten over til Danmark. Jeg lå bare i lugaren hele turen og var helt borte, jeg visste knapt hvor jeg var ... :sjenert: Så hva jeg egentlig gjorde på båttur nå, det vet jeg ikke ... Heldigvis hjalp det å ta kvalmestillende forebyggende, så til tross for litt sjø andre dagen så ble jeg ikke dårlig. :hoppe: Fikk handlet litt godteri (Allsorts og After eigh :sikle: ), spist god middag, gått på bar og kafé, og bare slappet av og kost oss sammen. :) Mannen fikk overtalt meg til å prøve snus :skratte: Egentlig hater jeg snus, det ser stygt ut, lukter vondt og er skadelig, og jeg er veldig i mot at mannen vil bruke det. Egentlig skal jeg ikke klage, han har brukt det maks én gang i måneden tidligere, og han påstår at han ikke skal bruke det oftere heller. Så da ble jeg overbevist om å prøve da, jeg må jo prøve det for å ha noe i mot det, og jeg var nysgjerrig på hvordan den "rusen" kjentes. Det var egentlig bare ubehagelig i den form at det sved i overleppa og i tunga, sterk smak. Overraskende nok ble jeg ikke kvalm, noe jeg var sikker på at jeg kom til å bli. :overrasket: Men, det blir ikke akkurat noe jeg har tenkt å gjøre igjen. ;)

Det har visst gått veldig bra at svigers har passet S, selv om svigermor har forandret litt på rutinene hans. Han våknet som vanlig, men lå i senga og bablet en times tid før hun tok han opp i senga si, hvor de snakket og hørte på bilene og så sovnet han plutselig og sov til ni-tida. Dermed sov han veldig lite ellers på dagtid. Det virker som det har gått bra, iallfall de dagene hun passet han, men i dag har han hatt en dårlig dag. Iallfall mens mannen har vært hjemme med han så har han vært veldig sytete, grått mye og vært trasig. Har merket det litt etter at jeg kom hjem også, men ikke så ille. Vet ikke om det kommer av at rutinene hans har blitt litt forandret, at han har hatt en dårlig dag i dag eller om at han kanskje er fornærmet fordi vi har vært borte fra han noen dager? Iallfall veldig deilig å være tilbake hos ungen vår, har savnet godklumpen. :rødme:

I dag har det faktisk blitt for mye sukker for min del, det frister ikke med noe mer i dag. :overrasket: Har ikke spist så mye sukker heller; litt after eight og litt All sorts. Faktisk ikke Cola, men det har jeg til gjengjeld drukket hver dag denne uka ... :sjenert: Unnskyldningen var jo cruiset da ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Høres ut som om dere har hatt det veldig fint på cruise! :) Og alltid greit å få med seg litt godis hjem! :sikle:

Og du - det er absolutt lov med Cola når man er på cruise! :nigo:

Ha en fin - sukkerfri - kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt det veldig fint på cruise! :) Og alltid greit å få med seg litt godis hjem! :sikle:

Og du - det er absolutt lov med Cola når man er på cruise! :nigo:

Ha en fin - sukkerfri - kveld ;)

:Nikke: Koste oss vi, sammen med alle pensjonistene og fyllikene. ;) Nei da, var kjempekoselig selv om gjennomsnittsalderen var nok litt høyere enn vi trodde. ;)

Godis hjem er obligatorisk! :Nikke::jepp:

Godt å høre at det er lov med Cola på cruise ... ;)

Takk, det skal jeg ha! Kos deg du også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fin tur :biggrin:

Han var nok litt grinete fordi han hadde savnet dere. Merket det på lillegutt også at han var litt ekstra grinete den første dagen etter vi kom hjem fra tur. Var kanskje fornærmet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere fikk til å dra, og at dere koste dere tross at mannen var litt syk :)

Jeg tror nok S vil vise dere at det straffer seg å være borte fra ham, for da savner han dere sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en fin tur :biggrin:

Han var nok litt grinete fordi han hadde savnet dere. Merket det på lillegutt også at han var litt ekstra grinete den første dagen etter vi kom hjem fra tur. Var kanskje fornærmet :fnise:

:Nikke: vi koste oss! :biggrin:

Ja, det er godt mulig det. Ser ut til at han "straffer" pappaen verre enn meg, mulig det er innbilning, og mulig det er fordi han er skikkelig pappadalt ... :vetikke:

Så flott at dere fikk til å dra, og at dere koste dere tross at mannen var litt syk :)

Jeg tror nok S vil vise dere at det straffer seg å være borte fra ham, for da savner han dere sånn ;)

:Nikke: Var veldig kjekt at vi fikk til det. :)

Ja det er godt mulig det, vi savnet han skikkelig vi også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg! :biggrin: Ikke at det er så annerledes enn ukedagene, eneste forskjellen er at jeg ikke er på kurs ... ;) Nå snør det søren meg ute, det har lagt seg et hvitt teppe over alt. :overrasket: Jeg synes det er litt tidlig, jeg, selv om det egentlig ikke er det. Håper ikke det blir styr med måking og dritt i morgen ... Vi skal til svigers og skifte til de supre vinterhjulene (dekkene?) vi fikk av de i morgen, så håper det ikke er så mye snø at det er skummelt å kjøre med tre vinterhjul og ett sommerhjul ... :sjenert: Satser på at det går greit. :)

I kveld får vi besøk av ei venninne, hun kommer vel etterhvert nå. Skal vel drikke litt, vet ikke om planen er ut eller ikke, men jeg tror jeg dropper det uansett siden jeg er så trøtt og sliten ... Blitt en skikkelig partypooper i det siste jeg ... :sjenert: Det frister lite med fest for tida, mye koseligere å bare være sosial! :jepp: Vi får se hva kvelden bringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Da har jeg vært partypooper i flere år jeg :plystre: Kos deg masse med besøk!

Ha en kjempefin helg! :klemmer:

Godt jeg ikke er alene! ;)

Takk det samme! :klemmer:

Me too... :sjenert:

Synes det er mye koseligere å ha folk hjemme eller være hos dem enn på død og liv måtte ut...

Godt vi er flere! :)

Helt enig med deg, mye koseligere å sitte og prate enn å danse og party party!

=================================================

Var veldig koselig med besøk på fredagskvelden. Hun, mannen og jeg satt og drakk og pratet her før jeg og hun dro ut senere på kvelden. Merket tydelig at dette er en liten by, med få utesteder og litt rare folk på utestedene. :fnise: Var koselig å være ute på byen, men jeg orket ikke danse og følte meg egentlig bare gammel og ferdig med festingen jeg ... Jeg merket at jeg ikke har noe behov for å dra ut på byen, danse, drikke meg snydens og feste vilt lengre. Ikke at jeg noen gang har hatt det store behovet for det, men jeg merket at behovet har blitt enda mindre. :overrasket: Hun jeg var ute med er vel 6 år eldre enn meg, men jeg følte meg eldst av oss når vi var ute på byen ... :sjenert: Følte meg gammel og kjedelig, egentlig ... Håper ikke hun syntes jeg var kjedelig, for selv om jeg kan være veldig rolig og bare observere så koser jeg meg vanligvis. Jeg elsker å observere, observere de rare folkene som danser, observere folkene som går forbi, hva de snakker om osv. Det endte med at jeg dro hjem tidligere enn henne, hun endte visst på vorspiel og greier, mens jeg tok drosje hjem og sov ... :sjenert::natti: Men som sagt, jeg hadde det veldig koselig! Første gang jeg ikke har betalt for drinker på byen også. Første drinken fikk jeg av en fyr som bestilte den til meg fordi jeg ikke fikk kontakt med bartenderen- og selv om han egentlig ikke skulle betale den så gjorde han det likevel, og andre drinken fikk jeg av en venn av hun jeg var ute med. :biggrin: Gøy med drinker igjen da, det er sjeldent jeg drikker og så er det så godt. :sikle:

Jeg har ikke skremt henne helt bort da, skal dit i morgen og hjelpe med dataen hennes. Dvs vi skal dit hele familien, så mannen får hjulpet med dataen og ungene våre får lekt ... eh, ved siden av hverandre. ;) Unger i den alderen leker jo ikke akkurat sammen, så.

I går hadde jeg S nesten hele dagen alene. Mannen fikset på bilen vår hele dagen, fra tolv til ti-tida på kvelden. Først fikset han og svogeren vinduene, og så fikset han og faren nye vinterdekk og noen greier under bilen (blond, ja!). Jeg gruer meg alltid litt til å ha S alene hele dagen, tenker alltid at det kommer til å bli så slitsomt, at S kommer til å være sur og vanskelig og alt. Men vi storkoste oss! Han sov ikke lange duppen, men virket som han fikk nok søvn likevel. Var ute og lekte litt i snøen, var jo første gang S er stor nok til å leke i snøen. Så da tok jeg på han den nye Reima tec-dressen og så gikk vi ut og lekte. S var veldig fascinert av snøen, syntes visst det var merkelige greier. :fnise: Storkoste oss ute, gikk rundt i nabolaget, lagde snøball, spor i snøen, hoppet i søla og hilste på en hund. S er veldig fascinert av hunder. ;) Jeg slet litt med å få ordentlig fyr i vedovnen, men etter å ringt og spurt pappa og fått noen gode råd så fikk jeg det til! :hoppe: Så vi fyrte i nesten hele går, deilig med god varme i huset, og god følelse å mestre noe. ;)

I dag har S fått gyngehest, han fikk mannens gamle som han fikk da han var liten. S er kjempefascinert, og vil opp på den hele tiden- selv om han bare sitter der noen sekunder før han går ned igjen og så skal opp igjen. :fnise:

Men nå blir det varm sjokolade og tv-titting i armkroken til mannen. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært partypooper i flere år jeg :plystre: Kos deg masse med besøk!

Ha en kjempefin helg! :klemmer:

Jeg også.. Tror ikke det er et uvanlig fenomen blandt småbarnsforeldre ;)

Her var det lenge siden jeg har vært innom, blir så fort til at jeg bare er en kjapp tur innom gravidsidene... :sjenert:

Kjenner igjen opp og ned, Vilde bruker ikke gyngehesten, men to små ikeastoler. Opp og ned, opp og ned, opp og ned, osv. Virker som hele moroa er å klatre opp og er såååå stolt de to sekundene hun sitter rolig før hun hopper ned igjen. Litt værre når hun gjør det samme på storebrors tripptrappstol og spisestuebordet :roll: Den jenta er overalt og oppunder taket før man får sukk for seg.. Tipper vi skal bli godt trent til sommeren når hun skal holdes styr på på stranden! Samtidig som de tre andre skal ha sin dose oppmerksomhet og pass :fnise:

Håper du har en finfin søndaskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som du koste deg på fredagskvelden selv om du føler deg som en partpooper, da :fnise:

Jeg er også ferdig med den danse og drikke meg snydens-tiden for lenge siden, men synes fortsatt det kan være hyggelig med en tur ut. Men da må det være på et sted hvor det er sånn at man kan sitte og prate! Liker også å observere alle de rare menneskene, i tillegg til at det gjerne dukker opp kjentfolk man ikke ser så ofte. Det er fordelen med en mindre by, i alle fall om man er oppvokst der da ;) Ulempen er jo at det også alltid dukker opp kjentfolk man ikke nødvendigvis har lyst til å se så ofte heller - haha! Men jeg kan vel telle på en hånd de gangene jeg har vært ute etter jeg flyttet tilbake hit jeg bor nå.

Håper du koser deg i armkroken, ha en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...