Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flink mannen din er :) Her er mannen litt slapp, men siden han jobber så mye kan jeg nesten ikke regne med at han gjør så mye hjemme.

Det var herlig å bytte til vinterdyne, synes jeg... Vi har gamle, dårlige sommerdyner, men nye vinterdyner, og de er så gode :) La på flanellsengesett også, for det er så lunt og godt.

Ha en fin friuke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, dobbeldyne er best :Nikke:

Dobbeldyne er best når ein får ha den aleine ;) Ellers er det skikkeleg plagsomt. Kald luft som sniker seg inn og ikkje kan ein få mumifisert seg ordentleg i den når andre drar og beveger på den...hihi.

Hadde dobbeltdyne ein gang, og den vart arva vidare 2 ganger. Frå foreldrene mine til meg og exen, frå meg og exen til mor til exen. Ho bruker den aleine ;) Så ingen stor suksess hos verken foreldrene mine (pappa stjeler visstnok dyne) eller oss som arva den...Eg liker rom rundt meg når eg sover slik at eigen dyne er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke mannen din :jepp: Du får be ham sende noen vibber til min mann :fnise:

Og ja, dobbeldyne er best :Nikke:

Hehe, shall do. ;)

Ja, jeg nekter å gå tilbake til enkeltdyne nå! Hver gang vi overnatter borte får vi enkeltdyner, og det er ikke noe koselig... :riste:

Så flink mannen din er :) Her er mannen litt slapp, men siden han jobber så mye kan jeg nesten ikke regne med at han gjør så mye hjemme.

Det var herlig å bytte til vinterdyne, synes jeg... Vi har gamle, dårlige sommerdyner, men nye vinterdyner, og de er så gode :) La på flanellsengesett også, for det er så lunt og godt.

Ha en fin friuke :klem:

:

Veldig fornøyd med mannens innsats! :biggrin:

Det blir noe annet når mannen din jobber mye, min er jo "bare" hjemme med S nå om dagene. :)

Det var godt med vinterdyne, men mannen syntes det ble litt for varmt, så i natt får vi ha vinduet mer åpent på soverommet. :)

Takk, takk! Ha en god helg. :klemmer:

Dobbeldyne er best når ein får ha den aleine ;) Ellers er det skikkeleg plagsomt. Kald luft som sniker seg inn og ikkje kan ein få mumifisert seg ordentleg i den når andre drar og beveger på den...hihi.

Hadde dobbeltdyne ein gang, og den vart arva vidare 2 ganger. Frå foreldrene mine til meg og exen, frå meg og exen til mor til exen. Ho bruker den aleine ;) Så ingen stor suksess hos verken foreldrene mine (pappa stjeler visstnok dyne) eller oss som arva den...Eg liker rom rundt meg når eg sover slik at eigen dyne er best.

Nei, nei! Dobbeldyne er akkurat som melkerull- skapt for å deles. ;) Jeg sliter ikke med kald luft som sniker seg inn, det gjør jeg derimot om vi har to enkeltdyner ... Men jeg tror mannen sliter litt med at kald luft kommer inn til han, siden jeg liker å ligge med ene foten ut av dyna av og til. :fnise:

Hehe, ikke noen suksess med dobbeldyne i din familie da, nei.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med denne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med denne :fnise:

Bra! :biggrin:

Har hatt denne "diskusjonen" med venner flere ganger, men jeg og mannen blir nedstemt hver gang.

Merkelige venner dere har da! ;)

==========================================================

I dag var det min tur til å sove lenge, deilig! Var på besøk hos ei venninne i går kveld, men besøket ble litt kort pga dattera hennes begynte å kaste opp. Stakkars lita, er ikke enkelt å være 1 år og kaste opp ... Håper ikke vi får det også nå da, men skjer det så skjer det.

Våknet av en veldig blid S i dag, og mannen stod og lagde brownies da jeg stod opp! :overrasket::strix: Fikk slikke bollen og slikkepotten :sikle:

Føler meg litt som dagen derpå i dag, jeg. Ikke dårlig eller noe sånt, men tørst og litt småvondt i hodet. Det eneste jeg drakk i går av alkohol var et lite glass hvitvin på dagen, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg føler meg slik. :vetikke: Har veldig lyst på Cola, slik jeg bruker å ha etter en fest. :roll: Cola og brownies, like før jeg tar bilen og kjører på søndagsåpen butikk ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Å, kan du sende mannen din hit etterpå slik at han kan lage brownies til meg også? Men gi ham beskjed om å kjøpe Cola på veien slik at jeg slipper ut og kjøpe det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt som dagen derpå i dag, jeg. Ikke dårlig eller noe sånt, men tørst og litt småvondt i hodet. Det eneste jeg drakk i går av alkohol var et lite glass hvitvin på dagen, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg føler meg slik. :vetikke:

Høyres veldig ut som dehydrering. Pass på å drikke mykje vatn. Alkohol gjer at ein fort vert dehydrert, og det er derfor mange prøver å drikke vatn før dei legger seg etter ein fest. Ein kan sjølvsagt bli dehydrert ved å drikke for lite vatn også og da kan det nok virke litt som "dagen derpå". ;) Så finn fram vannflaska og tyll innpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kan du sende mannen din hit etterpå slik at han kan lage brownies til meg også? Men gi ham beskjed om å kjøpe Cola på veien slik at jeg slipper ut og kjøpe det :ler:

:fnise: Klart det! Nå har han gjort ferdig husarbeidet også, mens jeg var ute og gikk med S, og snek meg innom en bensinstasjon og kjøpte Cola og egg ... :sjenert:

Høyres veldig ut som dehydrering. Pass på å drikke mykje vatn. Alkohol gjer at ein fort vert dehydrert, og det er derfor mange prøver å drikke vatn før dei legger seg etter ein fest. Ein kan sjølvsagt bli dehydrert ved å drikke for lite vatn også og da kan det nok virke litt som "dagen derpå". ;) Så finn fram vannflaska og tyll innpå ;)

:Nikke: Det jeg tenkte også, og det er vel egentlig litt logisk siden jeg drakk lite vann i går og en del Cola ... :sjenert: Vanligvis drikker jeg 2-3 1/2 liters flasker med vann om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nesten ut til at vi må bite i det sure eplet og finne en eller annen hormonprevensjon ... :sjenert: De teite kondomene kan man jo ikke stole på ... :forvirret::sjenert::rodme:

Men jeg vet ikke hvilken! De jeg tenker på er hormonspiral, Nuvaring eller en p-pille som har få bivirkninger og kan hjelpe mot kviser. (Yasmin, Yasminelle og Mercilon, såvidt jeg har funnet ut.)

Hormonspiralen er jeg redd for at gjør vondt å sette inn, at mannen kjenner den og at jeg får bivirkninger som kviser, depresjon og senket sexlyst.

Nuvaringen er jeg redd for bivirkningene, spesielt kviser og depresjon/senket sexlyst, og at jeg glemmer å ta sette den inn igjen etter sex om jeg tar den ut ...

P-pille er jeg redd jeg glemmer å ta hver dag, og så klart de samme bivirkningene som de to andre.

Jeg har en resept på hormonspiral, men den er det den gamle legen jeg hadde i Tr.heim som ga meg for over et år siden, så selv om jeg hadde villet ha spiral tror jeg kanskje ikke jeg kan bruke den uansett. Må vel inn til legen igjen om jeg skal ha ny prevensjon, holder vel ikke med resept over telefonen, må kaste bort over 100 kroner igjen, i tillegg til det resepten koster. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker du spurte om jeg er fornøyd med hormonspiral, og svaret er nei! Har flere bivirkninger av den enn p-piller, og mente det skulle vært motsatt. Jeg blødde lenge (2 mnd ca, ikke mye, men hver dag) etter at den ble satt inn, blør ennå etter sex, har fått kviser og nedsatt sexlyst.

Men, er sikkert noen som er kjempefornøyd med den også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Synd du sliter med den svimmelheten ennå. Ikke funnet ut hva det kan komme av ennå?

Prevensjon er kjempevanskelig! Sliter med å finne utav det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pesar ;)

Hm ... Søkte det opp, og enten er den som har skrevet det veldig negativ, eller så er det ikke noe for meg. Hva synes du om det de skriver her?

"Pessaret krever motivasjon og forberedelse før samleie. Det er mer tungvint å bruke enn for eksempel kondom. Det kan være omstendelig å få satt pessaret ordentlig på plass, og hvis det ikke sitter riktig, er du heller ikke så godt beskyttet mot graviditet. På grunn av at pessaret stiller såpass høye krav til motivasjon og riktig innsettelsesteknikk, kommer det ikke så godt ut når det gjelder sikkerhet." og "du må forberede deg før samleie, at det er litt vanskelig å få satt på plass og at sikkerheten ikke er så høy". :vetikke:

Husker du spurte om jeg er fornøyd med hormonspiral, og svaret er nei! Har flere bivirkninger av den enn p-piller, og mente det skulle vært motsatt. Jeg blødde lenge (2 mnd ca, ikke mye, men hver dag) etter at den ble satt inn, blør ennå etter sex, har fått kviser og nedsatt sexlyst.

Men, er sikkert noen som er kjempefornøyd med den også ;)

Hm, da tror jeg jeg stryker det fra listen. Jeg har hatt bivirkninger som masse kviser av Cerazette, og nedstemthet av en annen p-pille så jeg vil ikke risikere å blø lengre, få masse kviser igjen og nedsatt sexlyst. :riste:

Jeg har også hørt at hormonspiralen skal gi færre bivirkninger enn p-pillen! Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Synd du sliter med den svimmelheten ennå. Ikke funnet ut hva det kan komme av ennå?

Prevensjon er kjempevanskelig! Sliter med å finne utav det selv...

:vinke:

Jeg har ikke hatt skikkelig anfall på lenge, altså da jeg var på sykehuset. Heldigvis! Men jeg sliter med å bli svimmel av å se på tv eller kino, og når jeg tar sit-ups (+ div. andre ting), merkelig nok. :vetikke: Jeg tror at svimmelheten jeg får av å se tv, kino eller gjøre sit-ups er en annen svimmelhet enn de anfallene jeg får som varer i flere dager. Jeg har alltid tenkt at det er samme greia, men det er sikkert ikke det. :vetikke: Har ikke kommet noe nærmere et svar, annet enn at mamma kanskje trodde det hadde noe med at jeg har stiv nakke å gjøre. Det får jeg kanskje vite om jeg noengang får time hos manuellterapeut ... :roll::sjenert:

Prevensjon er noe dritt! Har mest lyst til å droppe hele greia og satse på at vi er heldige, eller hoppe av i svingen. Det har jo fungert greit før, men det er ikke akkurat noe å satse på da ... :sjenert: Jeg synes virkelig p-pille for menn skal bli tilgjengelig snart! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte p-ring og var veldig fornøyd med den. Inneholder jo en del mindre hormoner enn f.eks p-piller da den virker der den skal virke. Ikke nødvendig å ta ut ifm sex, men gjorde jeg det, så lå den på badet, og jeg føler alltid for en tur på do etter sex, så ingen fare for jeg glemte den iallfall. Kan være ut tre timer før det blir noen fare for at den virker dårligere tror jeg.

Merker du noen forskjell når du er flinke til å bruke brillene? Lesebriller skal vel gjerne brukes når man ser på tv/kino? Jeg blir iallfall uvel av å konsentrere meg lenge uten brillene på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg ikke passer :riste:

De to første gangene du bruker det bruker du nok litt tid, men går kjempe raskt etterpå.

Det er ganske sikkert når det sitter rett, man har sæd-drepende middel på begge sider, skal noe til at noe overlever det. Mannen likte det også, da han ikke kjente noe til det :)

Det kan sitte i lenge. Pleide sette det i på ettermiddagen/kveldinga og tok det ut neste morgen. Og skulle det ikke bli sex den kvelden gjorde det faktisk ikke noe at det sto i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...