Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke rart at det tar på å være arbeidsledig, man vil jo gjerne legge litt planer for framtiden, og jobb og økonomi avgjør jo ofte mye. Det er sikkert tungt å ikke vite når du får jobb igjen, og hvordan ting er om for eksempel et halvt år :klemmer:

Og det er masse jobb å være hjemme med en ettåring! Det synes i alle fall jeg. H er både blid og snill, men av og til er det slitsomt for det. (Og jeg er ikke hjemme med ham hver eneste dag).

Tror alle lengter tilbake til visse fordeler som hørte til det barnløse livet ;) Hadde jeg visst hvilken luksus det var å sove lenge hadde jeg satt enda mer pris på det :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Skjønner godt du blir litt lei. Det er utrolig frustrerende å være arbeidsledig, og energi nivået blir gjerne labert etter en stund.

Jeg hadde også godt av å begynne å jobbe igjen. Det er slitsomt å være sammen med en 1 åring hele dagen, de krever en del aktivitet. Noe som de egentlig får best når de er sammen med andre unger, men det er jo sjelden så mange unger hjemme på dagtid...

Håper ting går seg til snart :klemmer:

Jepp, det er ikke akkurat noen ideell situasjon. :riste:

Har heldigvis en bedre dag i dag. :)

:klem:

Det er ikke rart at det tar på å være arbeidsledig, man vil jo gjerne legge litt planer for framtiden, og jobb og økonomi avgjør jo ofte mye. Det er sikkert tungt å ikke vite når du får jobb igjen, og hvordan ting er om for eksempel et halvt år :klemmer:

Og det er masse jobb å være hjemme med en ettåring! Det synes i alle fall jeg. H er både blid og snill, men av og til er det slitsomt for det. (Og jeg er ikke hjemme med ham hver eneste dag).

Tror alle lengter tilbake til visse fordeler som hørte til det barnløse livet ;) Hadde jeg visst hvilken luksus det var å sove lenge hadde jeg satt enda mer pris på det :ler:

Ja, det tynger oss begge, dessverre ...

Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes det er mye jobb å være hjemme med en ettåring. :)

Jeg hadde også definitivt satt større pris på alle godene et barnløst liv har, hvis jeg hadde visst hvordan det ble. ;)

:klem:

:vinke:

:vinke:

Endret av Knøttet
Skrevet

Dagen i dag har heldigvis vært bedre enn gårsdagen. :) Mannen og svigerfar fikk ordnet bilen i går, heldigvis. Det ble billigere enn de trodde også, for det var ikke det problemet de trodde, men et annet ett- og da kostet delene de måtte kjøpe halvparten av prisen. Veldig bra at svigerfar er så flink til å skru på bil, det ville nok blitt dyrt hvis vi måtte tatt med bilen til verksted. Flinke mannen har spraylakkert railsene på bilen også i dag, så nå blir bilen fin. Eneste som mangler er å gi den en vask, men det er ikke en eneste selvvaskehall i hele byen her! :daane: Det er jo ikke så langt til nærmeste by, og vi har flere å velge mellom, så vi får nok vasket bilen. :)

Mannen følte seg smådårlig i dag, litt begynnelse på influensa mente han med hodepine og uggenhet i hele kroppen. Derfor dro S og jeg på åpen barnehage alene. Det var veldig koselig, begynner dessuten å bli litt kjent der siden det er mange av de samme som er der fra gang til gang. Merker at det er godt for S å komme seg ut og se andre barn og voksne. :jepp: Kjenner at det er godt for meg også, fint med nye impulser, og så blir jeg litt påvirket av å være hjemme hele dagene tror jeg ... :sjenert:

Greide å holde meg unna Cola i dag, men jeg syndet litt på barnehagen. Ei jente som hadde bursdag der, og da bakte de sjokoladekake ... Så det ble 1 1/2 stykke, S spiste ene halvparten. Så da vet vi det, S liker sjokoladekake og eplejuice. Ikke noen stor overraskelse, den gutten liker det aller meste. ;)

Skrevet

Uff, får håpe mannen din blir fort frisk.

Er nok godt å komme seg litt ut og treffe andre både for deg og S. Blir lange dager om man ikke har noe å aktivisere seg med.

Skrevet
Uff, får håpe mannen din blir fort frisk.

Er nok godt å komme seg litt ut og treffe andre både for deg og S. Blir lange dager om man ikke har noe å aktivisere seg med.

Han ble heldigvis aldri ordentlig dårlig. :)

:Nikke: Det er det absolutt, jeg merker at vi har godt av det alle sammen.

====================================

I dag har vi vært på besøk hos svigers. Fikk middag der, gikk tur med hunden og S og bare koste oss. Godt å komme seg litt ut. :)

Ringte kommunen angående barnehageplass, og vi kan søke på en plass i en familiebarnehage. Men så har mannen og jeg misforstått hverandre litt, for jeg trodde at vi skulle få S i barnehage så fort som mulig slik at vi kan søke jobber begge to. Mens mannen mente at vi sikkert ble stående i barnehagekø i noen måneder og derfor var det ikke aktuelt å ta en barnehageplass her og nå. Vi taper mye penger om vi sender S i barnehage nå, siden vi ikke har jobb noen av oss og jeg taper kontantstøtten og må betale barnehage. Men samtidig så er det dumt å ikke ha barnehage hvis vi får jobber, og det er neppe så lett å få barnehage veldig raskt om vi får jobb... Men vi får jo neppe jobb samtidig heller da.. :vetikke: Rot hele greia ... :roll:

Skrevet

Vanskelig valg det der...

Skal vel mye til for at dere begge får jobb samtidig, men det hadde jo vært typisk om jobbene ordnet seg og ikke barnehageplassen...

Aner ikke hva som er det beste jeg... ;)

Skrevet

Oi, vanskelig! Hvis dere begge vil jobbe fullt, og tror dere kan få jobber snart, så er det kanskje lurt å ta barnehageplassen?

Men det er jo umulig å forutsi hvordan det blir, og dermed umulig å si hva som er rett å gjøre :klø:

Skrevet

Ja, den er litt kinkig ... men det er jo absolutt greit å ha barnehageplassen i orden når dere får dere jobb - så sant dere klarer dere økonomisk i mellomtida!

Men hva sa kommunen om ventetiden på den plassen dere kunne søke? Og hvor mange aktuelle jobber er det der ute for tida?

Vanskelig ... :vetikke:

Skrevet
Vanskelig valg det der...

Skal vel mye til for at dere begge får jobb samtidig, men det hadde jo vært typisk om jobbene ordnet seg og ikke barnehageplassen...

Aner ikke hva som er det beste jeg... ;)

Ja-a ... Det er det jeg er redd for ...

Oi, vanskelig! Hvis dere begge vil jobbe fullt, og tror dere kan få jobber snart, så er det kanskje lurt å ta barnehageplassen?

Men det er jo umulig å forutsi hvordan det blir, og dermed umulig å si hva som er rett å gjøre :klø:

Ja, men så kan det ta laaaang tid å få jobb også, men det vet man jo aldri ... :sjenert:

Ja, den er litt kinkig ... men det er jo absolutt greit å ha barnehageplassen i orden når dere får dere jobb - så sant dere klarer dere økonomisk i mellomtida!

Men hva sa kommunen om ventetiden på den plassen dere kunne søke? Og hvor mange aktuelle jobber er det der ute for tida?

Vanskelig ... :vetikke:

Ja, det var det da ... Dyrt med barnehage, spesielt når jeg mister kontantstøtta i tillegg ...

Jeg spurte ikke om ventetid, så det aner jeg ikke. Det er ikke så mange aktuelle jobber, dessverre ... :(

Skrevet

Får håpe det løser seg snart, høres ut som en kinkig situasjon.

Ha en fin helg :klemmer:

Skrevet
Får håpe det løser seg snart, høres ut som en kinkig situasjon.

Ha en fin helg :klemmer:

:Nikke: Det ordner seg vel, for jeg håpe, jeg må bare tro det ... Eller late som jeg tror det ...

En fin helg til deg også! :klem:

=============================================

Da var jeg akkurat kommet hjem etter en tur. :) Har vært flink og gått annenhver dag den siste uka, håper jeg greier å fortsette slik. Ikke har det blitt så mye Cola heller, selv om det har blitt nok ... Dumme mannen fristet meg slik at jeg tok meg en Cola i går, angrer i dag- og har lyst på i dag også, men skal greie å holde meg. Det blir nok en posjon med vaniljeis i stedet, for det har vi i fryseren. :sikle: Det er vel ikke så mye bedre enn cola, men men, pytt sann. :tunge1:

Kom inn på et kurs arrangert av NAV, så nå blir det "skole" på meg i fire ukers tid. Veldig greit å komme med der, for vi lærer et dataprogram som kan være nyttig i forhold til utdanningen min. Ikke at jeg tror jeg får brukt det,men man vet aldri og jeg stiller sterkere. Tror nok jeg har godt av å komme meg ut, og så kan mannen passe S. Grugleder meg litt da, men det går nok over.

Skrevet

Så bra med kurs :-) Sikkert godt å gjøre noe annet ei stund, i tillegg til at du lærer noe nytt.

Leter du etter kun relevante jobber, eller tar du det som dukker opp?

Skrevet

Heisann! :vinke:

Så gøy med det kurset da. Kan jo være at du får bruk for det senere, hvem vet ;)

Også har du bare godt av å komme deg litt ut... :sjenert: Ja, du har jo vært mye ute i det siste da med alle trimturene dine da, menneh...du skjønner hva jeg mener ;) Flinka, som trimmer annenhver dag! Det skulle jeg også ha gjort, men har ikke kapasitet.

Cola? Usj!

Vaniljeis? Usj!

:fnise:

Ha en fortsatt fin lørdag :hug:

Skrevet
Så bra med kurs :-) Sikkert godt å gjøre noe annet ei stund, i tillegg til at du lærer noe nytt.

Leter du etter kun relevante jobber, eller tar du det som dukker opp?

:Nikke: Håper at det blir bra, iallfall! :biggrin:

Jeg tar det meste som er urelevant. Dvs jeg tar gjerne en butikkjobb, men jeg tar ikke vaskejobb, hjemmehjelp og lignende. Dette fordi det er jeg ferdig med.

Heisann! :vinke:

Så gøy med det kurset da. Kan jo være at du får bruk for det senere, hvem vet ;)

Også har du bare godt av å komme deg litt ut... :sjenert: Ja, du har jo vært mye ute i det siste da med alle trimturene dine da, menneh...du skjønner hva jeg mener ;) Flinka, som trimmer annenhver dag! Det skulle jeg også ha gjort, men har ikke kapasitet.

Cola? Usj!

Vaniljeis? Usj!

Ha en fortsatt fin lørdag :hug:

Håper det blir bra! jepp, godt av å komme meg ut, det blir noe annet den lille turen jeg tar annenhver dag ... Jeg har knapt kapasitet til å trimme annenhver dag, men jeg får tvunget meg til det. Skulle kanskje tatt hver dag, men det blir nok for mye, dessuten går vi jo endel med S også. :jepp:

Cola som er så godt! Hvordan går det an å ikke like hverken Cola eller vaniljeis?! :overrasket:

Ha en fin helg! :klem:

Skrevet
Cola som er så godt! Hvordan går det an å ikke like hverken Cola eller vaniljeis?! :overrasket:

Ha en fin helg! :klem:

Liker det jo, men det er langt fra favorittene :sjenert:

Skrevet

Du liker ikke Cola Zero etc da? Ikke akkurat sunt det heller, men slipper kaloriene om du er redd for å legge på deg?

Får ikke i meg Cola etter jeg ble gravid jeg, før var jeg omtrent avhengig av Cola Zero/Cola Light etc. Men nå har jeg hatt ei flaske i kjøleskapet to mnd uten å åpne den ;)

Skrevet
Liker det jo, men det er langt fra favorittene :sjenert:

Aha! Da forstår jeg. ;)

Du liker ikke Cola Zero etc da? Ikke akkurat sunt det heller, men slipper kaloriene om du er redd for å legge på deg?

Får ikke i meg Cola etter jeg ble gravid jeg, før var jeg omtrent avhengig av Cola Zero/Cola Light etc. Men nå har jeg hatt ei flaske i kjøleskapet to mnd uten å åpne den ;)

Jeg likte Cola Zero før, da det var nytt. Nå er jeg så vant til vanlig Cola at Zero smaker utvannet ...

Bra graviditeten har den effekten da! :D

Gratulerer, forresten! :blomst:

Tror ikke jeg har sagt det før ... :sjenert: Når er termin?

Skrevet

Moro med kurs! Det blir helt sikkert bra. Fint med litt påfyll av kunnskap, og sunt å komme seg litt bort fra hjemmet. :jepp:

Håper du har en fin lørdagskveld! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...