Knøttet Skrevet 26. august 2009 Forfatter #1261 Del Skrevet 26. august 2009 Kjedelig at du ikke fikk jobben da. får håpe det dukker opp noe annet. Takk. Det går bra, finner vel forhåpentligvis noe som passer meg bedre. ======================================= Skal vi se, i dag har vært en drittdag. Jeg har vært så sliten og energiløs at jeg ikke har visst hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg har begynt å gråte helt uten grunn, visste ikke grunnen selv en gang... Føler meg jo helt idiot, men jeg kan rett og slett ikke noe for det. Var litt slik i helgen også, tror det rett og slett har blitt for mye for meg i det siste, føler meg nesten utbrent, selv om det er for tidlig å bli utbrent når man ikke er 30 en gang. Har ikke hørt noe angående svar på blodprøvene heller, men jeg tipper de ikke fant noe galt denne gangen heller. Vurderer å prøve akupunktur eller homeopati, samme hva- bare det virker! Men slike ting er dyre, og om det ikke virker er det rimelig bortkastet ... Jeg har en venninne/bekjent som har det likedan, iallfall til en viss grad. Hun har, såvidt jeg har forstått, vært mye svimmel, slapp, energiløs, besvimt og vært mye plaget i over et år nå. Jeg er ikke fullt så plaget, jeg besvimer ikke, jeg greier å være på jobb (om jeg hadde hatt en...), men like vel høres det litt ut som slik jeg er. Jeg har aldri vært en person som har tålt så mye påkjenninger, blir lett sliten av lite, men det kan da ikke være normalt å være så slått ut som jeg er?! Begynner å lure på om jeg sliter meg ut med treningen, men jeg går da ikke så harde turer og jeg går da bare annenhver dag?! Trening, ja ... Huff. Trøstedrakk Cola i dag, og så ble det sjokolade i kveld ... Føler meg lite pen, ikke slik jeg var før jeg fikk S. Redd jeg aldri blir slankere, det tar jo så lang tid! Dessuten er det umulig å se forandringer når man ikke har vekt ... Veide meg på helsestasjonen i dag, var litt nedslående å se ... Æsj, nok syting! På den positive siden så er S utrolig blid og fornøyd for tiden. Selv om han stod opp ti på seks i dag. :dåne: Det var litt for tidlig for mammaen hans, som skulle stå opp alene pga pappaen skulle få sove lenge ... Men vi kom oss jo gjennom dagen, til tross for mammas sammenbrudd ... Han har blitt flink til å leke alene, og det er så koselig å se på han, og så herlig å få bittelitt tid hvor vi ikke trenger å engasjere han hele tida. Han elsker å gå ute, så det er supert å ha hage til han. Vi har solbærbusk, eple- og kirsebærtrær, og S elsker å spise alt sammen. Titt og ofte stiller han seg ved muren og peker opp på solbærbuksen og peker iherdig så vi må løfte han opp og gi han bær. Kirsebær er også veldig populært, men det ser forferdelig ut når han spiser for mye, for det ser akkurat ut som blod. I dag spiste han tre-fire kirsebær, og det så ut som han hadde myrdet noen. Naboen lurte på om han hadde spist opp katten deres. Det er mulig jeg får være med på et kurs hos NAV, hvor jeg kan lære et dataprogram som blir brukt innen utdannelsen min. Altså, vanskelig å forklare, men ... Vi lærte et program som blir mye brukt, men det er to programmer som er veldig ulike, og hvis jeg da får lære det andre også så er jeg godt rustet til å søke visse jobber. Får se om jeg får bli med, men ... Nå må jeg nesten oppdatere meg i andre dagbøker før jeg legger meg. Sove lenge i morgen, herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 27. august 2009 #1262 Del Skrevet 27. august 2009 Håper dagen i dag er bedre! Kjedelig at du føler deg så sliten, men det går fint an å bli utbrent før man er 30, særlig hvis man er en litt sart sjel, sånn som jeg (og du?). Du har ikke lavt stoffskifte, da? Legen har kanskje sjekket det, men det slo meg bare da du beskrev symptomene dine. Å, jeg skulle ønske vi hadde hage! Tar jo med A i parken, men det er noe annet med en egen hage ... En vakker dag ... *drømme* Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. august 2009 Forfatter #1263 Del Skrevet 27. august 2009 Håper dagen i dag er bedre! Kjedelig at du føler deg så sliten, men det går fint an å bli utbrent før man er 30, særlig hvis man er en litt sart sjel, sånn som jeg (og du?). Du har ikke lavt stoffskifte, da? Legen har kanskje sjekket det, men det slo meg bare da du beskrev symptomene dine. Å, jeg skulle ønske vi hadde hage! Tar jo med A i parken, men det er noe annet med en egen hage ... En vakker dag ... *drømme* Ha en fin dag! Takk. Dagen i dag er mye bedre, iallfall hittil! I dag har mannen og S tatt seg en tur ut, så jeg får være alene hjemme og bare kose meg, utrolig herlig. Det høres ut som vi er like der, ja. Jeg blir lett sliten, det skal dessverre ikke så mye til. Har tenkt tanken angående lavt stoffskifte, tok noen blodprøver for nesten en uke siden som jeg venter svar på. Tipper de ikke finner noe denne gangen heller ... :oppgitt: Håper du får en fin dag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. august 2009 Forfatter #1264 Del Skrevet 27. august 2009 I dag har mannen tatt med S og er ute i noen timer slik at jeg kan få slappe av og kose meg. Sov lenge, stod opp og spiste god frokost med te og så gikk jeg meg en tur. Da slipper jeg å gå i kveld, og kan bruke den tida til noe mer ufornuftig- som å sløve med mannen. Deilig å bare sitte i sofaen med mac-en, ha tv-en på i bakgrunnen og gjøre det jeg vil uten å stresse. Skjønt, jeg greier ikke å slappe helt av dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 27. august 2009 #1265 Del Skrevet 27. august 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. august 2009 #1266 Del Skrevet 27. august 2009 Kjenner meg igjen i det du skriver. Selv om jeg ikke har det akkurat sånn som deg, så har jeg siden jeg hadde kyssesyken som 16-åring følt meg generelt slapp og sliten, uten overskudd. Tåler ikke så mye ekstra belastninger eller stress, da blir jeg ofte syk. Det er litt opp og ned, men veldig tungt i perioder. Man føler seg lat, selv om man egentlig vet at det ikke har noe med saken å gjøre. Alt blir bare så tungt, kroppen orker liksom ikke. (Hørtes litt dystert ut dette, men jeg har det jo greit ). Høres ut som S har det supert i hagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. august 2009 Forfatter #1267 Del Skrevet 27. august 2009 Takk. Kjenner meg igjen i det du skriver. Selv om jeg ikke har det akkurat sånn som deg, så har jeg siden jeg hadde kyssesyken som 16-åring følt meg generelt slapp og sliten, uten overskudd. Tåler ikke så mye ekstra belastninger eller stress, da blir jeg ofte syk. Det er litt opp og ned, men veldig tungt i perioder. Man føler seg lat, selv om man egentlig vet at det ikke har noe med saken å gjøre. Alt blir bare så tungt, kroppen orker liksom ikke. (Hørtes litt dystert ut dette, men jeg har det jo greit ). Høres ut som S har det supert i hagen Kan man være slik så lenge etter å hatt kyssesyken, altså? Da kan det være det som feiler meg også. Jeg fikk vite at jeg har hatt kyssesyken da jeg var hos legen min for mange år siden. Jeg visste ikke at jeg hadde den engang, og de kan ikke si meg når jeg hadde den. Det er vel ikke noe å gjøre med det om det er den som er synderen heller. Han storkoser seg ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 27. august 2009 #1268 Del Skrevet 27. august 2009 Så leit å høre om at du er i så dårlig form, Knøttet Fint at mannen din er forståelsesfull og avlaster deg med S da, for det tar jo i alle fall mye krefter å følge opp en 1åring hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. august 2009 #1269 Del Skrevet 27. august 2009 Takk. Kan man være slik så lenge etter å hatt kyssesyken, altså? Da kan det være det som feiler meg også. Jeg fikk vite at jeg har hatt kyssesyken da jeg var hos legen min for mange år siden. Jeg visste ikke at jeg hadde den engang, og de kan ikke si meg når jeg hadde den. Det er vel ikke noe å gjøre med det om det er den som er synderen heller. Han storkoser seg ute! Jeg vet jo ikke om kyssesyken er årsaken, men om jeg skal peke på et "skille" så er det rundt den tiden. (Ble ganske dårlig jeg da, innlagt på sykehus, borte fra skolen i to måneder osv). Det er sjelden jeg føler overskudd, og er det en periode med stress blir jeg som regel syk. Blir jeg veldig sliten får jeg influensalignende symptomer. Men det plager meg ikke i den grad at jeg orker å snakke med lege om det, for det "feiler " meg ikke noe sånn sett. Litt "sart" bare... Håper de finner ut hva årsaken til den dårlige formen din er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. august 2009 Forfatter #1270 Del Skrevet 27. august 2009 Så leit å høre om at du er i så dårlig form, Knøttet Fint at mannen din er forståelsesfull og avlaster deg med S da, for det tar jo i alle fall mye krefter å følge opp en 1åring hele tiden. Han er forståelsesfull, men samtidig så blir det strevsomt for han også. Og så har han ikke alltid forstått helt hvor ille jeg har det, noe jeg kan skjønne fordi jeg én dag kan være i fin form og neste så er jeg plutselig langt nede. Det tar mye krefter å passe på en 1 åring hele dagen, og det tar ekstra med krefter for meg. Jeg vet jo ikke om kyssesyken er årsaken, men om jeg skal peke på et "skille" så er det rundt den tiden. (Ble ganske dårlig jeg da, innlagt på sykehus, borte fra skolen i to måneder osv). Det er sjelden jeg føler overskudd, og er det en periode med stress blir jeg som regel syk. Blir jeg veldig sliten får jeg influensalignende symptomer. Men det plager meg ikke i den grad at jeg orker å snakke med lege om det, for det "feiler " meg ikke noe sånn sett. Litt "sart" bare... Håper de finner ut hva årsaken til den dårlige formen din er Det høres jo logisk ut, ja. Nå ble ikke jeg så dårlig da jeg hadde kyssesyken, siden jeg ikke engang visste at jeg hadde den, men ... Jeg tåler også lite før jeg ikke har noe som helst energi igjen. Legen min (hun jeg hadde tidligere, i tr.heim) mente immunforsvaret mitt også var dårlig etter kyssesyken, aner ikke om det har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. august 2009 Forfatter #1271 Del Skrevet 27. august 2009 Det var kjempeherlig å ha fri i noen timer mens mannen og S var ute på tur. Følte meg uthvilt, men greide på en måte ikke å slappe helt av, fikk ikke roet meg helt. Formen var fin, helt til noen timer etter de kom hjem, da ble den helt på bunn igjen. Skjønner ikke at det skal være mulig, her har jeg sovet til litt over ni, hatt nesten 4 timer for meg selv, og likevel så greier jeg å bli utslitt etter bare noen timer sammen med S igjen. *sukk* S var så utrolig søt da de kom hjem igjen, han gliiiiiste stort da han så meg, og løp bort til meg. :rødme: Kos fikk jeg også, vi har begynt å rekke ut hendene og spørre om å få kos. Da kommer han ofte bort til oss, gliser og legger hendene rund halsen og gir kos. Da er han skjønn da! Han var ikke fullt så skjønn da han slo seg tidligere og ikke roet seg hos meg, uansett hva jeg gjorde. Han ville bare til pappa, og da roet han seg. Føler meg så lite bra nok noen ganger, han ser ut til å foretrekke pappaen ... *sukk* Nå har vi spist middag, oste- og artisjokkpai. Det var godt, litt spesielt med gorgonzola, men helt spisende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 27. august 2009 #1272 Del Skrevet 27. august 2009 Så synd at formen din er dårlig, og at du blir så fort sliten. Håpar virkelig at legane finner ut noko snart, for det kan ikkje vera noko kjekt å føla seg så slapp og sliten over lang tid. Korleis går det med svimmelheten din forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. august 2009 Forfatter #1273 Del Skrevet 28. august 2009 Så synd at formen din er dårlig, og at du blir så fort sliten. Håpar virkelig at legane finner ut noko snart, for det kan ikkje vera noko kjekt å føla seg så slapp og sliten over lang tid. Korleis går det med svimmelheten din forresten? Det er utrolig slitsomt, og så føler jeg meg helt elendig og får dårlig samvittighet ovenfor S og mannen også ... Tipper at legene ikke finner noe galt, som vanlig, men håper jo selvsagt de finner noe de kan rette på. Jeg har ikke vært svimmel siden jeg var på sykehuset, heldigvis. Håper det fortsetter slik også! =========================================== I dag var det mannens tur til å sove lenge, og siden jeg var så gørrtrøtt i går la jeg meg klokka ti. Føler meg i mye bedre form i dag, selv om jeg er trøtt til tross for at jeg har fått rundt 9 timer søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 28. august 2009 #1274 Del Skrevet 28. august 2009 Å, jeg føler sånn med deg, Knøttet! Det er forferdelig å føle seg sliten hele tiden og aldri ha overskudd. Skjønner godt at du får dårlig samvittighet også og er lei deg for at du føler deg utilstrekkelig overfor S - selv om jeg er sikker på at han ikke oppfatter det sånn. I hans hode er du verdens beste mamma - uansett! Og mannen din forstår helt sikkert at du ikke er "vrang", men faktisk syk. Håper virkelig legene finner ut noe denne gangen, du kan jo ikke gå rundt sånn i lengre tid?! Uff, jeg får så vondt av deg. Krysser fingrene for at blodprøvene har gitt noen gode svar! Stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. august 2009 Forfatter #1275 Del Skrevet 28. august 2009 Å, jeg føler sånn med deg, Knøttet! Det er forferdelig å føle seg sliten hele tiden og aldri ha overskudd. Skjønner godt at du får dårlig samvittighet også og er lei deg for at du føler deg utilstrekkelig overfor S - selv om jeg er sikker på at han ikke oppfatter det sånn. I hans hode er du verdens beste mamma - uansett! Og mannen din forstår helt sikkert at du ikke er "vrang", men faktisk syk. Håper virkelig legene finner ut noe denne gangen, du kan jo ikke gå rundt sånn i lengre tid?! Uff, jeg får så vondt av deg. Krysser fingrene for at blodprøvene har gitt noen gode svar! Stor klem! Takk. Ja, det er ikke noe særlig å føle seg slik ... S foretrekker pappaen sin,iallfall virker det slik, noe jeg faktisk forstår når jeg aldri har energi og pappaen er mer tålmodig ... Kan jo ikke gå rundt sånn, nei, men jeg er redd jeg må det uansett. Vi får se. ================================================ Tror det hjalp litt å legge seg ti i går, noe som gjorde at jeg fikk ca 9 timer søvn siden S våknet kvart på sju. Likevel ble formen dalende utover dagen, men har heldigvis ikke vært helt utslått i dag. Nå har jeg derimot vondt i hodet. Tror det kommer av at jeg er sliten, det er iallfall slik hodepine jeg bruker/brukte å ha når jeg er sliten, med vondt i øynene og pannen/litt over pannen. Jeg skal få sove lenge i morgen, så da tenkte jeg å sitte oppe litt i dag, selv om jeg burde sikkert legge meg tidlig og få mye søvn ... Men jeg vil ikke sove bort hele kvelden når jeg har mulighet til å gjøre noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. august 2009 Forfatter #1276 Del Skrevet 28. august 2009 Liten bildecollage i bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 29. august 2009 #1277 Del Skrevet 29. august 2009 Det er utrolig slitsomt å ta seg av en ettåring. Og hvis det er noen trøst, så har jeg kjent på den samme slitsomheten utallige ganger uten at jeg ser på meg selv som sart eller en som tåler lite. Jeg blomstret opp da jeg begynte å jobbe igjen, men merker at en kveld alene med lillesnuppa kan slå pusten ut av meg Derfor skjønner jeg at det er ekstra slitsomt hvis man fra før har lite energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 31. august 2009 #1278 Del Skrevet 31. august 2009 Håper det står bra til, og at du har hatt en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. august 2009 Forfatter #1279 Del Skrevet 31. august 2009 Det er utrolig slitsomt å ta seg av en ettåring. Og hvis det er noen trøst, så har jeg kjent på den samme slitsomheten utallige ganger uten at jeg ser på meg selv som sart eller en som tåler lite. Jeg blomstret opp da jeg begynte å jobbe igjen, men merker at en kveld alene med lillesnuppa kan slå pusten ut av meg Derfor skjønner jeg at det er ekstra slitsomt hvis man fra før har lite energi Mer slitsomt enn jeg trodde på forhånd ... Mannen mener jeg har godt av å komme ut i jobb, og han tror at jeg får mer energi av det. Håper det stemmer på meg også da. Håper det står bra til, og at du har hatt en fin helg! Takk, går bra her, og helgen har vært fin. Din også, håper jeg. ========================================= Nå er jeg alene hjemme, mannen er hos foreldrene og fikser på bilen- det var noe galt med hjula eller noe under bilen, jeg aner ikke ... God nok unnskyldning at jeg er jente? Har spist tomatsuppe med cheddar, syntes ikke cheddar passet helt egentlig ... Neste gang blir det vanlig ost igjen. Nå sitter jeg bare og gleder meg til sesongpremiere av Grey´s anatomy! Tror dessverre det står en colaboks i kjøleskapet og roper på meg ... Var ikke så lurt å kjøpe et brett med colabokser, men måtte jo det når vi var på Sverigetur og det var så billig ... S har vært så blid i dag, rene sola! Like vel er jeg ikke noe særlig glad i mandager. Jeg vet ikke hva det er, men mandager er som regel dritt ... Blir redd noen ganger, redd for at vi aldri får oss jobber, at jeg aldri blir i bedre form, at S ikke får barnehageplass, at vi aldri kan gi S søsken ... Jeg vil ha en baby til, samtidig som jeg er redd jeg ikke orker nattevåk, stadig amming, to barn å holde styr på og at jeg blir så utslitt at jeg ikke klarer det. Jeg blir jo utslitt av å ha én unge, så hvordan skulle det blitt med to?! Vil jo egentlig ikke ha så mange års forskjell på barna, men nå blir det jo sikkert det. Det tar tid å få jobb, jeg bør kanskje jobbe litt før jeg blir gravid, kanskje tar det tid å bli gravid, kanskje er ikke formen min bra nok til at jeg kan ta meg av to unger ... Av og til savner jeg det gamle livet mitt, der jeg kunne sove så lenge jeg ville, gjøre akkurat hva jeg ville når jeg ville det, kunne være oppe til langt på natt, kunne være på besøk så lenge jeg ville uten å tenke på leggetider og mat. Æsj, ble veldig negativt dette her ... Må legge til at jeg har verdens beste S, han er en utrolig godklump og mannen og jeg er utrolig heldige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. august 2009 #1280 Del Skrevet 31. august 2009 Skjønner godt du blir litt lei. Det er utrolig frustrerende å være arbeidsledig, og energi nivået blir gjerne labert etter en stund. Jeg hadde også godt av å begynne å jobbe igjen. Det er slitsomt å være sammen med en 1 åring hele dagen, de krever en del aktivitet. Noe som de egentlig får best når de er sammen med andre unger, men det er jo sjelden så mange unger hjemme på dagtid... Håper ting går seg til snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå